BasBQ
Beef en Steak

Kettle Joe

Eerst in kokend water kijken hoe zuiver je thermometer is en hem dan door een kleine aardappel steken en op het rooster leggen.
wel erdoor steken anders meet je de kerntemperatuur van je aardappel 😉
 
Als ik tussen die twee zou moeten kiezen dan zou ik voor de Summit gaan.
Er zijn toch wel wat dingen aan de Kettle Joe die ik niet fijn vind. De topvent is niet goed ontworpen en lekt water de BBQ in (wat is dat toch bij al die BBQ ontwerpers…), de tafeltjes roesten en de thermometer is slecht (in mijn Kettle)
Ik heb de oude summit en daar heb ik dat het chroom op de bovenste regelaar wat afbladdert, verder niet storend en ik had hem niet nieuw uit de doos. Maar verder een hele fijne BBQ. Weet alleen niet hoe de nieuwe is met die enkele deflector.

Door deze opmerking ben ik op gaan letten of er bij mij water in lekt, maar hij staat onder een afdak dus dan valt dat wel mee.
Maar wel een easy fix gevonden. Toen ik 132 jaar geleden () mijn Weber kocht zat daar zo’n mooi bakje bij om je kolen te scheppen. Waardeloos ding, maar hij past wel strak om de topvent heen. Of het strak genoeg is bij veel wind weet ik nog niet, maar het gaat al een hele tijd goed.
Omdat hij onder een afdak staat ook (nog) geen last van roestende zijtafels.
@noskos: kan je toelichten wat er niet goed is aan de thermometer in jouw Kettle Joe?
Edit; ik heb jou review op you tube terug gekeken en ik denk dat je het bij m.b.t. de thermometer ook doelt op het vocht probleem.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Door deze opmerking ben ik op gaan letten of er bij mij water in lekt, maar hij staat onder een afdak dus dan valt dat wel mee.
Maar wel een easy fix gevonden. Toen ik 132 jaar geleden () mijn Weber kocht zat daar zo’n mooi bakje bij om je kolen te scheppen. Waardeloos ding, maar hij past wel strak om de topvent heen. Of het strak genoeg is bij veel wind weet ik nog niet, maar het gaat al een hele tijd goed.
Omdat hij onder een afdak staat ook (nog) geen last van roestende zijtafels.
@noskos: kan je toelichten wat er niet goed is aan de thermometer in jouw Kettle Joe?
Edit; ik heb jou review op you tube terug gekeken en ik denk dat je het bij m.b.t. de thermometer ook doelt op het vocht probleem.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hij wijkt ook aardig af en dat is niet te regelen. Misschien één van de testexemplaren gekregen, eerste modellen. Zie ook dat de binnenkant van de onderkant van mijn Kettle Joe rood is en bij de latere versies zwart.
KJ is nooit meer terug gekomen op mijn thermometer vraag. Dus of ze hebben nog geen nieuwe, of ik ben lastig ;) Ze hebben ook nooit op mijn punten van kritiek gereageerd.
 
Ik zal mijn thermometer binnenkort eens in een bak kokend water hangen. Kijken wat hij aan geeft.
Verder wel jammer dat ze je een bbq geven om te testen en als je dan aandachtspunten aanreikt je er geen terugkoppeling op krijgt.
Hoewel ik niet zo’n actieve bbq-er ben als de meeste van hier bevalt hij tot nu toe prima. Maar ik heb ook geen andere referenties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Vreemd inderdaad dat er geen terugkoppeling is gekomen. Ik zag wel dat de nieuwe versie aardig wat aanpassingen heeft in de positieve zin van het woord maar dat er ook nog wel enkele zaken niet zijn aangepakt. Tevens is de prijs wat gedaald zag ik, wat het wel interessant maakt om de kettle Joe aan te schaffen.
 
Ik heb de review van Noskos met veel plezier bekeken. Een prima ding. Vreemd om te lezen dat er met de aandachtspunten niks is gedaan. Ze zijn stuk voor stuk eenvoudig op te lossen door de producent mn. de lekkage en corrosie. De kostprijs zal hooguit met enkele tientjes toenemen.
 
Ik zal mijn thermometer binnenkort eens in een bak kokend water hangen. Kijken wat hij aan geeft.
Verder wel jammer dat ze je een bbq geven om te testen en als je dan aandachtspunten aanreikt je er geen terugkoppeling op krijgt.
Hoewel ik niet zo’n actieve bbq-er ben als de meeste van hier bevalt hij tot nu toe prima. Maar ik heb ook geen andere referenties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hij geeft misschien wel netjes 100°C aan in kokend water, maar ik wil mijn roostertemperatuur weten. En aangezien je de ingebouwde niets zelf kunt afstellen is het voor mij niet de juiste thermometer.
 
Ah duidelijk verhaal Noskos. Dank je voor je toelichting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Is er ondertussen al wat meer bekend over een model 2022 van de Kettle Joe?
Ik begrijp dat hij in 2021 op de markt is gekomen.
Zou mooi zijn als ze een jaar later met een update komen waar de kinderziektes uit zijn gehaald.
 
Ik heb er nog niets over gehoord. Ook niet over mijn bevindingen van Kamado Joe zelf. Maar met alles valt te leven hoor.
 
Zot toch wel erg hard naar die kettle joe te kijken. Ik heb best last km mn weber 57 op temp te houden voor lange sessies. 6-8 uur plus. Zou dit mooi zijn voor ernaast, of iets van upgrades kopen voor de weber? Met name het bijvullen van brandstof of snakes maken vind ik minder.
 
Iemand ervaring tot hoe hoog de temperatuur gaat met de slowroller erin? Veel groentes enzo moeten op 180 a 200 graden indirect. Maar ik heb hem nog niet zo hoog gekregen met de slowroller erin? Enige manier misschien een deflector plate erbij kopen en slowroller eraf laten????
 
Je slowroller is voor lage temperatuur. Ik heb een deflector plate van de Big Joe erin al ik hoger in temperatuur wil werken.
 
Thanks voor je antwoord. Heb nu inmiddels kamado Joe big blocks gekocht. Mandje vol en dan is 180 graden geen probleem met de slowroller erin. Gaat helemaal top !
 
Vraagje. Hoe lang duurt het bij jullie voordat de kettle joe is afgekoeld. Nu na 3 uur is deze pas naar 150 graden gegaan terwijl alle openingen gesloten zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
 
Ja dat duurt wel ff hoor. Heb nooit echt getimed maar wel uren ja. Ik heb trouwens net vanavond gehad dat ik de deksel open deed en toen viel de top-vent op de grond. Nu is er 1 van de haakjes weg die erin zitten om hem op ze plek te houden. Iemand idee? Kamado Joe contacteren ?
 
KJ kennende lossen ze dat netjes op. Zou ze dus ff contacten.
 
Ik heb geen ervaring met de kettle joe maar wel met de Weber Summit.
Beide zijn van metaal en in die zin vergelijkbaar.
Als je de schuiven allemaal dicht zet zijn de kolen verassend snel uit.
In de zin dat ze ook echt niet meer gaan branden als je de schuiven open zet.
Ik moet hier altijd op letten als ik bij voorbeeld nog een nagerecht wil maken.

De ketel zelf koelt daarna redelijk snel af, 1,5 uur (?) naar de buitentemperatuur / handwarm.

Dit zou voor de kettle joe niet anders moeten zijn. Door de keramische vuurschaal houdt hij mogelijk de warmte iets langer vast. Maar uren zouden dit niet mogen zijn denk ik. Het grootste deel is toch ook metaal. Dus de vraag: sluit hij wel goed af?
 
Er blijft wel houtskool over als ik hem de volgende dag open. Het verbaasde met gewoon hoe lang deze warm blijft. Dat ben ik niet gewend van de kogel Weber. Zelfs de Wsm met vrij brakke schuiven dempt sneller

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan