BasBQ
Beef en Steak

Kettle Joe

Q57

Sprokkelaar
Berichten
32

moet even wennen, misschien heeft tijdens fabricage het elastiek te strak gezeten.
Zie ook

Wat een innovatief merk.
De mand in de firebox, hopelijk ook verkrijgbaar voor de Kamdo Joe's Zie het filmpje
 
Dat ziet er goed uit. Kamado Joe laat zich hier weer van hun innovatieve kant zien. De tussenring zou ook op een Weber kunnen passen als ik het filmpje zie.
Mocht de kwaliteit van de kettle net zo goed zijn als bij Weber dan kan dit wel eens een hele fijne worden.
 
Ik ben benieuwd wat dit gaat worden. In mijn ogen is Weber al een tijdje niet meer het kwaliteitsproduct wat het ooit was. Dit lijkt me een heel stabiel ding. En als de accessoires van de Joe op een weber passen. Lijkt het me andersom ook mogelijk. Dus zou het spitje ook mee kunnen verhuizen. Ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Lekker getailleerde rode body... lijkt wel lingerie!
 
ik snap het idee wel van deze vorm, zo heb je nooit (wat je bij een kamado wel kan hebben) één directe lijn tussen gerecht en kolen.. maar het ziet er echt niet uit eigenlijk.
Ze hadden van mij dan ook wel een plaatje staal er omheen mogen draaien eigenlijk.
 
En de rook die overal tussenuit komt? Temperatuurregeling?

Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill
 
Ik had gisteren op 12 mei 2021 de Kettle Joe na lang wachten eindelijk ontvangen (via Coolblue). Heb hem vervolgens zo snel als ik kon in elkaar gezet zodat ik er meteen mee aan de slag kon. Vervolgens merkte ik dat er een deukje in de rond van de deksel van de BBQ zat en dat de costing daar ook beschadigd was. Vervolgens ging ik natuurlijk de hele BBQ af en vond nog meer van deze beschadigingen. Doordat de coating beschadigd is, zal hier roest kunnen ontstaan (je mag ook wel voor 600 euro een beetje kwaliteit verwachten). Vervolgens had ik contact opgenomen met de klantenservice van Coolblue en gelukkig konden ze de volgende dag weer een nieuwe komen brengen. Nu pak ik hem net uit en meteen vind ik op de deksel weer een beschadiging. Bij het inspecteren van de rest van de BBQ vond ik vervolgens nog meer van deze beschadigingen. Meteen weer contact met Coolblue opgenomen en nu komen ze hem weer ophalen en krijg ik mijn geld terug. Topservice zoals ik gewend ben van Coolblue, maar erg slordig van Kamado Joe. De beschadigingen lijken op een productiefout, zaten niet op plekken waar het beschadigd kon zijn tijdens het transport (zit heel goed ingepakt inde doos).



Mijn advies is daarom ook, let goed op als je de Kamado Kettle Joe aanschaft. Vooral de deksel en de slo roller lijken gevoelig voor beschadiging (had ook al bij een YouTube filmpje gezien dat iemand een beschadigde slo roller had ontvangen).
 
Zijn er inmiddels al gebruikservaringen? Ik ben al een tijdje op zoek naar een upgrade voor mijn oude vertrouwde W47. De "strijd" ging tot nu toe vooral tussen een Summit of een keramische kamado, maar met dit model neemt KJ wel een interessante positie in de markt in. Eigenlijk precies tussen een ketel en een kamado in.
 
Onze "eigen" Noskos heeft er een filmpje aan gewijd.
 
Die had ik gezien! Toen ik vervolgens op het forum ging zoeken naar de eerste ervaringen was er nog niet zoveel te vinden. Vandaar de vraag 😉
 
Ik heb wel ervaring met de Summit en op internet is daar ook genoeg van te vinden.
Ik ben zeer tevreden.

De kettle joe is zeker interessant wat maat en prijs betreft. Voorzover ik weet zijn er nu iig 3 forumleden die hem vrij recent binnen hebben gehad.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik twijfel idd nu tussen de Summit e6 of de KettleJoe. Ze doen beide hetzelfde alleen natuurlijk de summit iets beter. Ik heb alleen het grill oppervlakte van de Summit niet nodig. Voor een grote familie bbq gebruik ik nog altijd mijn 4 pits Napoleon gas bbq.
 
Als ik tussen die twee zou moeten kiezen dan zou ik voor de Summit gaan.
Er zijn toch wel wat dingen aan de Kettle Joe die ik niet fijn vind. De topvent is niet goed ontworpen en lekt water de BBQ in (wat is dat toch bij al die BBQ ontwerpers…), de tafeltjes roesten en de thermometer is slecht (in mijn Kettle)
Ik heb de oude summit en daar heb ik dat het chroom op de bovenste regelaar wat afbladdert, verder niet storend en ik had hem niet nieuw uit de doos. Maar verder een hele fijne BBQ. Weet alleen niet hoe de nieuwe is met die enkele deflector.
 
Ik ken alleen de enkele deflector en die werkt volgens mij naar behoren.
Maar ik kan en heb geen "vergelijkend" waren onderzoek gedaan.
De topvent is nu bij mij van RVS zover ik het kan zien?
Enige "minpunt" is condens in de thermometer terwijl de BBQ onder een afdak staat.

Oppervlak en nodig hebben is een lastig begrip.
Gisteren 7 ribs tegelijkertijd gemaakt voor wat bezoek. Dan is hij niets te groot.
Hamburgers en te gelijker tijd wat spek uitbakken en een uitje aanzetten dan gebruik je ook het hele rooster.
Wij zijn met 5 personen maar je bent al snel met 10 personen als je gaat BBQ-en

Ik kan alleen maar de wijsheid die hier op het forum rondgaat maar bevestigen: je hebt niet snel spijt van een maatje groter.
 
Als ik tussen die twee zou moeten kiezen dan zou ik voor de Summit gaan.
Er zijn toch wel wat dingen aan de Kettle Joe die ik niet fijn vind. De topvent is niet goed ontworpen en lekt water de BBQ in (wat is dat toch bij al die BBQ ontwerpers…), de tafeltjes roesten en de thermometer is slecht (in mijn Kettle)
Ik heb de oude summit en daar heb ik dat het chroom op de bovenste regelaar wat afbladdert, verder niet storend en ik had hem niet nieuw uit de doos. Maar verder een hele fijne BBQ. Weet alleen niet hoe de nieuwe is met die enkele deflector.
Moet toch niet zo heel moeilijk zijn voor de "BBQ engineers" om op basis van de ervaringen hier en op andere fora de min punten te elimineren en zo tot een top produkt te komen... ;)

De meeste ergernissen zijn op te lossen met kleine aanpassingen die gezien de prijs van de gemiddelde kamado relatief goedkoop zijn....
Net een fractie beter en je klanten zijn tevreden.
 
Moet toch niet zo heel moeilijk zijn voor de "BBQ engineers" om op basis van de ervaringen hier en op andere fora de min punten te elimineren en zo tot een top produkt te komen... ;)

De meeste ergernissen zijn op te lossen met kleine aanpassingen die gezien de prijs van de gemiddelde kamado relatief goedkoop zijn....
Net een fractie beter en je klanten zijn tevreden.
Het dakje van de Kettle Joe steekt niet over. Dus regenwater komt op het onderste deel terecht. Dat onderste deel loopt dan weer in tegenstelling tot de dop van de Classic 3 naar binnen ipv naar buiten. Dus als het regent loopt het water naar binnen.
Ik snap de keuze van het naar binnen laten lopen, want op de classic loopt er af en toe een bruin druppeltje condens door die constructie van de dop. Maar hou je dakje dan iets groter....
 
Terug
Bovenaan Onderaan