BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 7! Voorjaar 2016

Nosmo zei:
denman1710 zei:
Nosmo,

Kan de voeding ook uitgerust worden met micro of mini USB?

Dan kan je makkelijker een batterypack gebruiken namelijk ;-)

De HM werkt op 12V en USB is maar 5V dus dat gaat niet. Er zijn echter wel 12V batterypacks in de handel en die werken wel.

Welke kabel kan ik daar dan voor gebruiken?
 
Thanks.

Perfect verpakt en ik ben er blij mee.
 
Wel even een vraag.
Er zit een USB kabel bij die ik waarschijnlijk moet aansluiten op de ventilator.
Aan de voorkant zit NL een stekker waar ik vermoed de 12V voeding in moet.

Klopt dit?
 
Is er een handleiding voor de V 5? Kan zo snel alleen die van de v4.2 vinden? Of moet gedaan mee lukken?
 
De voeding en de ventilator komen aan de onderkant, de voeding past maar op ??n manier, de ventilator wordt aangesloten via het verloopkabeltje.

Voor de rest werkt het hetzelfde als de V4.2 ;)

 
Thanks!
Gaan we eens even prutsen! ;)
 
Hier is de HM binnen gekomen vandaag, kon niet wachten om het kerstpakket uit te pakken.  B-)

Eens goed de handleiding doorgelopen, en alle netwerk zaken ingesteld. Nu eens spelen met de instellingen op de HM, handig dat je dit ook gewoon op het kastje zelf kan doen! Nu eens bedenken wat er dit weekend geheatermeterd gaan worden :)

Nogmaals dank voor dit mooie initiatief Piet en de goede verzorging in het bestel en bezorg proces!
 
Pfff.. Bezig met de instellingen aan te passen. Ik krijg het niet voor elkaar om een statisch IP adres te koppelen.
Op een gegeven moment kon ik niet meer inloggen via het IP adres. Via de instellingen op het kastje zelf een reset uitgevoerd. Nu kan ik wel weer inloggen via het IP adres, maar geeft de Pit -5C aan, zonder dat er ook maar een Probe is aangesloten.. Help :-SS

Hoe kan het dat, en ik volg exact het stappenplan, mij IP niet statisch blijft?


Alle problemen zijn inmiddels verholpen.
Enige wat ik nu nog probeer voor elkaar te krijgen is om de port te forwarden. Ik heb een Experia V8 box. Iemand ervaring hiermee?
 
kloenie zei:

Been there, done that. Heb heel wat forum artikelen op het KPN forum door gelezen. Maar ergens waar gaat het niet goed. Verschillende filmpjes op youtube bekeken, en alles volgens de instructies meerdere malen gedaan. IP is statisch.

No. LAN IP         Protocol Type LAN Port Public Port Enable Configure
1 192.168.2.16 TCP                   22      22              V

Zo zou het moeten werken volgens de instucties, maar niet dus...
 
Ramsteen zei:
kloenie zei:

Been there, done that. Heb heel wat forum artikelen op het KPN forum door gelezen. Maar ergens waar gaat het niet goed. Verschillende filmpjes op youtube bekeken, en alles volgens de instructies meerdere malen gedaan. IP is statisch.

No. LAN IP         Protocol Type LAN Port Public Port Enable Configure
1 192.168.2.16 TCP                   22      22              V

Zo zou het moeten werken volgens de instucties, maar niet dus...

Je hebt je local netwerk IP ingevuld volgens mij moet je je externe IP in vullen tjeck hier je externe IP www.bit.nl/ipadres
 
-Danny- zei:
Ramsteen zei:
kloenie zei:

Been there, done that. Heb heel wat forum artikelen op het KPN forum door gelezen. Maar ergens waar gaat het niet goed. Verschillende filmpjes op youtube bekeken, en alles volgens de instructies meerdere malen gedaan. IP is statisch.

No. LAN IP         Protocol Type LAN Port Public Port Enable Configure
1 192.168.2.16 TCP                   22      22              V

Zo zou het moeten werken volgens de instucties, maar niet dus...

Je hebt je local netwerk IP ingevuld volgens mij moet je je externe IP in vullen tjeck hier je externe IP www.bit.nl/ipadres

LAN IP is het IP van de heatermeter. Hier hier hoort geen externe IP te staan toch?
Wanneer ik via mijn externte IP en dan port :22 controleer zegt hij dat de poort niet open staat.
 
Probeer eens poort 8888 voor je public port.
Voor de rest staat het goed lijkt me LAN IP is idd goed.
Voor het testen kun je dit niet doen vanuit je eigen netwerk he.
Dus om te testen bijvoorbeeld wifi uit op je tel en dan je externe IP :8888
Voorbeeld 12.43.230.56:8888 maar dan met je eigen externe IP.
 
Ook al geprobeerd, meerdere malen en verschillende poorten.
En inderdaad met Wi-Fi uit en externe ip met :port.
Niks van dit alles werkt tot zover..
 
De HM luistert alleen naar poort 80 (TCP).

Bij de port forwarding stel je dus poort 80 in bij het interne (LAN) IP address van de HM.
Bij het externe (WAN) IP address kun je elke poort instellen die je maar wilt, mits KPN deze poort niet blokkeert, poort 8080 wordt vaak al gebruikt door de router zelf dus zou ik deze niet gebruiken.
 
Ik heb net even het youtube filmpje bekeken;

LAN IP = het IP address van de HM
Protocol Type = TCP
LAN port = 80
Public port = wat je maar wilt maar 8888 is een mooie
Enable = vinkje


Daarna via www.whatismyip.com je public IP address zoeken.

Je kunt dan met de HM verbinden met je public IPaddress:public port  Bijvoorbeeld: 123.234.123.234:8888
 
Nosmo zei:
De HM luistert alleen naar poort 80 (TCP).

Bij de port forwarding stel je dus poort 80 in bij het interne (LAN) IP address van de HM.
Bij het externe (WAN) IP address kun je elke poort instellen die je maar wilt, mits KPN deze poort niet blokkeert, poort 8080 wordt vaak al gebruikt door de router zelf dus zou ik deze niet gebruiken.


No. LAN IP         Protocol Type LAN Port Public Port Enable Configure
1 192.168.2.16 TCP                 80           80           v

Ook geprobeerd, werkt ook niet: Poort 80 (HTTP) is niet geopend op xx.xx.xxx.xxx

No. LAN IP           Protocol Type LAN Port Public Port Enable Configure
1 192.168.2.16 TCP                 80             8888 v

Doet het ook niet.. Poort 8888 is niet geopend op xx.xx.xxx.xxx
 
Ik ben ook volop bezig met instellen. Bijna alles gelukt, zit nog met 1 vraag.
Bij de PID instellingen wordt ook altijd een BIAS waarde aangegeven, maar die instelling zie ik nergens terug in de configuratie, vernieuwde softwareversie misschien?
Wel kan ik zien dat 'ie volgens de pitmeter app op 0 staat.

Tips?
 
Nog even een vraagje, wat heb je voor Q3 gebruikt in het schema van de hm4.2 staat een FQU11P06TU, aangezien dat deze de blower aanstuurt.
Zo net met een pannetje water alle probes op de pitprobe na afgesteld die heb ik na afkoeling van de andere bijgesteld
 
denniz zei:
Ik ben ook volop bezig met instellen. Bijna alles gelukt, zit nog met 1 vraag.
Bij de PID instellingen wordt ook altijd een BIAS waarde aangegeven, maar die instelling zie ik nergens terug in de configuratie, vernieuwde softwareversie misschien?
Wel kan ik zien dat 'ie volgens de pitmeter app op 0 staat.

Tips?

Bij mij staat ook geen BIAS aangegeven. Ik heb alleen de PID instellingen aangepast, en so far so good. Blijft netjes op de ingestelde temperatuur. Ben erg tevreden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan