BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 7! Voorjaar 2016

Zoals jullie hier hadden kunnen lezen is de bias verwijderd uit software versie V13.

 
pietpukje zei:
Nog even een vraagje, wat heb je voor Q3 gebruikt in het schema van de hm4.2 staat een FQU11P06TU, aangezien dat deze de blower aanstuurt.
Zo net met een pannetje water alle probes op de pitprobe na afgesteld die heb ik na afkoeling van de andere bijgesteld

Ik heb een FQD11P06 gebruikt, dat is de SMD versie van de FQU11P06.
 
Ramsteen zei:
Nosmo zei:
De HM luistert alleen naar poort 80 (TCP).

Bij de port forwarding stel je dus poort 80 in bij het interne (LAN) IP address van de HM.
Bij het externe (WAN) IP address kun je elke poort instellen die je maar wilt, mits KPN deze poort niet blokkeert, poort 8080 wordt vaak al gebruikt door de router zelf dus zou ik deze niet gebruiken.


No. LAN IP         Protocol Type LAN Port Public Port Enable Configure
1 192.168.2.16 TCP                 80           80           v

Ook geprobeerd, werkt ook niet: Poort 80 (HTTP) is niet geopend op xx.xx.xxx.xxx

No. LAN IP           Protocol Type LAN Port Public Port Enable Configure
1 192.168.2.16 TCP                 80             8888 v

Doet het ook niet.. Poort 8888 is niet geopend op xx.xx.xxx.xxx

Zit hier ook al aantal uur te sleutelen met de port forwarding, lijkt dat de synology de overhand heeft in mijn netwerk. Photo station zit ook op internal port 80 bijvoorbeeld, geen idee of dat conflicten geeft. Krijg iig zowel op HTTP 80 als HTTPS 443 geen respons van mijn externe IP, ook niet na port forwarding instellen op deze poorten. Nog even doorpuzzelen dit weekend.
 
Nosmo zei:
Ik heb een FQD11P06 gebruikt, dat is de SMD versie van de FQU11P06.
Thanks again, deze hebben volgens de datasheet dezelfde eigenschappen, ik weet genoeg
 
Zit hier ook al aantal uur te sleutelen met de port forwarding, lijkt dat de synology de overhand heeft in mijn netwerk. Photo station zit ook op internal port 80 bijvoorbeeld, geen idee of dat conflicten geeft. Krijg iig zowel op HTTP 80 als HTTPS 443 geen respons van mijn externe IP, ook niet na port forwarding instellen op deze poorten. Nog even doorpuzzelen dit weekend.

Is het jou inmiddels gelukt?
Mij sinds vanavond wel. Ik heb er zelfs een nieuwe router aan over gehouden. KPN zei dat de experia V8 geen poorten kon forwarden. Achteraf blijkt dit onzin.
Ik heb de nieuwe V10 via de handleiding ingesteld en kreeg weer hetzelfde probleem. De poort 80 wil niet open.
Nu heb ik de netwerk instellingen in de HM verwijderd en opnieuw ingesteld. Nu heb ik via de router met DHCP binding het IP adres van de HM vast gezet, en niet via de HM zelf via Network.
De poorten opnieuw ingesteld en nu werkt het!
 
Yes!!! Dankzij je tips heb ik de externe benadering idd draaiend gekregen net.

(had je op tweakers ook al even gevolgd, en gisteren de listening port geadviseerd, mocht tot nu toe niet helpen)

Fix is hier nu om de Heatermeter binnen de HM in te stellen op : System>WWAN>Protocal>DHCP Client
Hostname = naam als opgegeven in de DHCP binding van je Router
Port forward op static IP in je router van bijv 8888 naar 8888

Even reboot van router en HM en ineens sprong de interface aan op mijn telefoon via 4G.
 
Mooi dat het gelukt is!! De listening port was min laatste optie geweest. Al had ik daar ook geen hoop in.
En nu dat technische geneuzel Latem voor wat het is, en snel een procureur scoren ;)
 
Vanmorgen dan eindelijk de tijd om de laatste hand te leggen aan de heatermeter V5 en wauw!

Ik had de DIY kit besteld en op een paar kleine vraagjes na was het redelijk eenvoudig uit te voeren. Alleen was SMD wel iets kleiner dan ik verwacht had! Hahaha. Maar het solderen ging redelijk voorspoedig. De behuizing had nog wat schuurwerk nodig om het netjes strak dicht te krijgen. Maar al met al viel het me 100% mee. Ook het instellen was een koud kunstje en nu maar wachten tot de BBQ vanavond aan kan.

Nosmo, hartelijk bedankt voor je hulp!
 
Ik heb ook een heatermeter gekocht uit deze serie en dat is nu dus een jaar geleden ruim.

En vandaag heb ik hem dan maar uit de doos gehaald waarin hoj verzonden is.
Had al eens gekeken maar nooit gebruik van gemaakt omdat ik ook nog een igrill heb.

Ik zit met een kleine vraag.

Er zitten 2 ethernet aansluitingen in.
De voeding moet naar ik meen aangesloten worden aan de onderkant.
Maar de fan moet op 1 van die 2 ethernetpoorten geklikt worden maar welke?

Ik kan me nl niet voorstellen dat de voeding op een ethernetpoort moet.

En fout aansluiten is niet de bedoeling.

En de plaatjes op de handleiding op het forum zien er anders uit dan mijn HM.
 
De fan gaat op de "netwerk" aansluiting aan de onderkant.
 
Oke,

Geprobeert en hij start gewoon op.

Nu eerst maar eens kijken hoe hij werkt en of ik een adapter kan vinden om da fan te koppelen aan mijn weber OT
 
Terug
Bovenaan Onderaan