Tja.. waarmee kan je een WSM nu op World MOINK day nu beter inwijden dan met MOINK ballen?? Okay, ik geef toe dat die ballen al gepland stonden voordat ik wist dat het World MOINK day zou zijn, en dat ik toendertijd ook nog niet kon vermoeden dat het op een WSM zou gebeuren maar ach, dat mag de pret zeker niet drukken 
Het slachtoffer dat ik vorige week gekregen heb:

Wat ingredienten voor 1,5 MOINK:

Effe husselen:

Dit alles was dus vrijdagavond gedaan, ballen ingepakt en in de koelkast terug gelegd zodat ze zaterdagmiddag erop konden:

En na een sessie van zo'n dik anderhalf uur begon de thermometer te piepen dat de Fattie op 72C zat. En toen vond ik het ook wel tijd voor de MOINKs om eraf te gaan:

En een bakkie ballen die weer de koelkast inging voor de visite zondag:

Al met al een prima sessie en een hele mooie kennismaking met de WSM, wij gaan dikke vrienden worden weet ik al wel!
Wat is het daarmee stukken makkelijker om die lage temperatuur te houden zeg! Op de OTP lukte het me ook wel, maar dat was toch een stuk meer bijstellen. Ik had de kolenmand halfvol gelegd en er 15 hete briketten op gedaan, daarna de waterpan met zo'n 3 liter heet water gevuld. Met alle schuiven vol open liep de temperatuur langzaam omhoog, langzamer dan ik had verwacht, maar ach... het vlees lag er al lekker op en begon vast wat te garen. Eenmaal op de 120 de schuiven wat meer dicht gezet en zo bleef hij uiteindelijk rond de 123 steken. Pas toen ik het deksel open had gedaan om de ballen te moppen liep hij daarna op naar boven de 130, maar door 2 van de 3 schuiven nu helemaal dicht te gooien zakte dat ook weer mooi terug.
Ik kan niet wachten tot ik daar mijn eerste PP op ga maken dus
Die waterpan achteraf schoonmaken is minder prettig... 3 liter vet water door de gootsteen spoelen lijkt me ook niet echt bevordeerlijk voor de doorstroming van mijn afvoerbuizen, dus nu kan ik me die mod met een aarden schaal wel goed voorstellen
En hoe doen jullie het trouwens met jullie roosters? Ik heb ze nu maar gelijk schoongemaakt, want vuil laten liggen en de volgende keer heet stoken gaat niet echt werken natuurlijk... maar dat viel me dus ook nog eventjes tegen bij het onderste rooster dan vooral

Het slachtoffer dat ik vorige week gekregen heb:

Wat ingredienten voor 1,5 MOINK:

Effe husselen:

Dit alles was dus vrijdagavond gedaan, ballen ingepakt en in de koelkast terug gelegd zodat ze zaterdagmiddag erop konden:

En na een sessie van zo'n dik anderhalf uur begon de thermometer te piepen dat de Fattie op 72C zat. En toen vond ik het ook wel tijd voor de MOINKs om eraf te gaan:

En een bakkie ballen die weer de koelkast inging voor de visite zondag:

Al met al een prima sessie en een hele mooie kennismaking met de WSM, wij gaan dikke vrienden worden weet ik al wel!

Ik kan niet wachten tot ik daar mijn eerste PP op ga maken dus