BasBQ
Beef en Steak

ik ben kapot gemaakt

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
Gisteren gingen we naar het steakhouse hier in de buurt waar wij in het verleden wel vaker zijn geweest. Gewaarschuwd door alle opmerkingen hier over de kwaliteit van menig restaurant ribbels wist ik zeker dat ik geen ribbels zou eten. Ook een steak o.i.d had niet echt mijn voorkeur. getriggerd als ik was om toch de smaak van de proffesional te proberen t.o.v. mijn eigen ribs wist ik het in ??n keer, ik neem een mixed grill, bestaande uit een stukje bief, kip, varkenshaas en sparerib. Standaard begeleid met aardappelsalade en coleslaw. Eigenlijk werd bij elk component wat ik had duidelijk, dat wat ik doe (op veel kleinere schaal uiteraard) misschien wel lekkerder is dan wat de menigte voorgeschoteld krijgt. Ook de coleslaw en de potatoe salad vallen in het niet als je de coleslaw van domi hebt gehad of de award winning salad van mike hebt mogen proeven.

Is hier sprake van misplaatste arrogantie? Mischien wel maar het feit blijft dat wij hier op prima niveau onze hobby beoefenen.

Dit wou ik toch graag even met jullie delen aangezien een steakhouse nog wel wat raakvlakken heeft met onze hobby (of misschien toch niet)

:D :D :D
 
Bekend probleem helaas, zo goed als je zelf barbecued is vrijwel niet te vinden in een restaurant.
 
Zo is het met alles.
Als je iets goed gedaan wil hebben,
moet je het zelf doen.....
 
Altijd de nijging om bij zo'n zaak naar binnen te gaan. als ik het doe altijd spijt.
Dus helemaal met je eens.
 
Wat we snel vergeten is dat wij het als hobby doen. De tijd die we erin steken is voor ons ontspanning.
Voor een beroeps is tijd geld. Zeker in de huidige tijd met de zeer teruglopende bestedingen zijn alle bedrijven genoodzaakt om hun uiteindelijke product zo goed mogelijk en met zo min mogelijk arbeid(tijd) en bijkomende kosten aan de klant te brengen.
Daardoor zullen je eigen creaties bijna altijd beter zijn als datgene wat je koopt.
 
Spareribs, Steak, stukje zalm, kipje. Bij veel denk ik: "jammer" en ga dan thuis vlees bestellen...
 
Bert zei:
Wat we snel vergeten is dat wij het als hobby doen. De tijd die we erin steken is voor ons ontspanning.
Voor een beroeps is tijd geld. Zeker in de huidige tijd met de zeer teruglopende bestedingen zijn alle bedrijven genoodzaakt om hun uiteindelijke product zo goed mogelijk en met zo min mogelijk arbeid(tijd) en bijkomende kosten aan de klant te brengen.
Daardoor zullen je eigen creaties bijna altijd beter zijn als datgene wat je koopt.

Daar heb je gelijk aan vandaar dat ik ook meldde dat wat wij doen veel kleinschaliger is.
Desalnietemin kan het wel anders denk ik soms
 
Hoe zou het zijn, als je een zaak zou hebben, en het zou doen op "onze" manier...

Zou je dan niet elke avond tot de nok toe afgeladen vol gereserveerd zijn...?
 
altijd jammer, als je dan toch zo thuis komt.
Tuurlijk speelt tijd en geld mee, maar ik heb toch het idee dat het ook anders kan
 
maroc zei:
Bert zei:
Wat we snel vergeten is dat wij het als hobby doen. De tijd die we erin steken is voor ons ontspanning.
Voor een beroeps is tijd geld. Zeker in de huidige tijd met de zeer teruglopende bestedingen zijn alle bedrijven genoodzaakt om hun uiteindelijke product zo goed mogelijk en met zo min mogelijk arbeid(tijd) en bijkomende kosten aan de klant te brengen.
Daardoor zullen je eigen creaties bijna altijd beter zijn als datgene wat je koopt.

Daar heb je gelijk aan vandaar dat ik ook meldde dat wat wij doen veel kleinschaliger is.
Desalnietemin kan het wel anders denk ik soms

Maar goed zijn niet enige van onze grootste voorbeelden (bv Big Bob G) wel instaat om dit goed te combineren? Hier liggen mooie kansen.
 
Gelukkig oefent niet iedereen deze hobby uit, anders zou het er somber uit zien voor de Horeca en afhaaltenten. Zelf doe ik het ook bijna niet meer, vroeger ging ik wekelijks uit eten en was dan altijd 50-75 gulden kwijt (incl de nodige drankjes)  Nu eet ik meestal lekkerder voor 1/3 van die prijs.  Maar af en toe moet kunnen, even vrij van de hobby... :D
 
ThrowonD zei:
Hoe zou het zijn, als je een zaak zou hebben, en het zou doen op "onze" manier...

Zou je dan niet elke avond tot de nok toe afgeladen vol gereserveerd zijn...?
Volgens mij is Midtown bar-b-que hier hard mee bezig.
 
Zo herkenbaar. Vroeger at ik nog wel eens spareribs bij zo'n bererestaurant. Moet ik nu niet meer aandenken.
 
richard0501 zei:
Gelukkig oefent niet iedereen deze hobby uit, anders zou het er somber uit zien voor de Horeca en afhaaltenten. Zelf doe ik het ook bijna niet meer, vroeger ging ik wekelijks uit eten en was dan altijd 50-75 gulden kwijt (incl de nodige drankjes)  Nu eet ik meestal lekkerder voor 1/3 van die prijs.  Maar af en toe moet kunnen, even vrij van de hobby... :D

"Vroeger" is dan wel een heel aantal jaartjes geleden Richard, dat je 50-75 gulden af moest rekenen =))
 
tsja zoals wij het maken, kan bijna geen restaurant tegen op!
 
Deel je mening. Mijn zwager (schijnt een echte rib eter te zijn) zegt elke keer dat hij 1x betere ribs heeft gehad dan die van mij, ergens in limburg. Mening van een buitenstaander, zegt genoeg denk ik.
 
ReneR zei:
richard0501 zei:
Gelukkig oefent niet iedereen deze hobby uit, anders zou het er somber uit zien voor de Horeca en afhaaltenten. Zelf doe ik het ook bijna niet meer, vroeger ging ik wekelijks uit eten en was dan altijd 50-75 gulden kwijt (incl de nodige drankjes)  Nu eet ik meestal lekkerder voor 1/3 van die prijs.  Maar af en toe moet kunnen, even vrij van de hobby... :D

"Vroeger" is dan wel een heel aantal jaartjes geleden Richard, dat je 50-75 gulden af moest rekenen =))

Wat was dat een mooie tijd zeg, Geen stress, Geen verantwoordelijkheden en alleen vertier. Alleen het eten dat was iets minder :D
 
Zo herkenbaar.... Mijn vrouw haar bestelling was altijd zalm.... tot de dag dat ik die zelf op de Q ging bereiden.
Heeft ze me tot op heden nooit vergeven, want wat moet ze nu nog kiezen als we uit eten gaan? =))

En dat heb je met meer dingen helaas... :(
 
Tja, als ik dit zo lees ben je zwaar defect. Ik denk niet dat dit nog te repareren valt.


Ivo-tje zei:
Zo herkenbaar.... Mijn vrouw haar bestelling was altijd zalm.... tot de dag dat ik die zelf op de Q ging bereiden.
Heeft ze me tot op heden nooit vergeven, want wat moet ze nu nog kiezen als we uit eten gaan? =))

En dat heb je met meer dingen helaas... :(

Zit maar een ding op: nieuwe onbedorven vrouw zoeken. Moet niet al te moeilijk zijn met de juiste kookkunsten. =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan