BasBQ
Beef en Steak

ik ben kapot gemaakt

helaas allemaal zo herkenbaar.. onlangs na een dagje weg geweest te zijn bij een rib restaurant wat besteld via internet... mijn echtgenoot had daar trek in en de recensies waren goed.. had ik ze zelf maar gelezen eerst vooral "vlees viel zo van het bot af" liet bij mij alle alarm bellen rinkelen, voorgekookt of liever verrot gekookt met een saus die de smaak  moest geven, vlees totaal geen smaak meer.. na een recensie achter te hebben gelaten een dag later een telefoontje of ze het goed konden maken met nog een maaltje van hun overheerlijke ribben..... nee bedankt 1 keer was al erg genoeg
maar eerlijkheid gebied te zeggen, kan een bezorg service wel de kwaliteit bieden die je zou willen?? nee onmogelijk tenzij ze weten hoeveel ze moeten klaarmaken anders kunnen ze of de helft weggooien of komen ze tekort, niemand besteld 6 uur vooraf zijn maal dus het moet snel (drie kwartier) op de brommert gebracht zijn een dorp  verderop en dampend op tafel staan.
hoewel ik de kwaliteit beneden alle peil vind kan het waarschijnlijk niet anders, tenminste niet als er nog eurotjes aan overgehouden moeten worden
 
En toch is er nu een bezorgservice die het in mijn ogen toch heel goed doet en groeiend is :D

Laten we eerlijk zijn; als je het zelf maakt en alle controle hebt, dan kan geen restaurant of bezorgservice daar aan tippen. Plain & simple!
Maar hoewel ik tegenwoordig bijna om de dag BBQ leef en adem, heb ik niet altijd zin om het grootste deel van de dag aan ribbels of PP kwijt te zijn.

Als je dan het gemak bekijkt en de kwaliteit van in dit geval Midtown Bar-B-Que, dan is dat m.i. zeer acceptabel. En deze hebben gewoon een beperkte capaciteit om alles low &slow te maken dus op is op en iedereen daarna heeft dus pech.

Maar deze is wel een uitzondering op de rest van so-called BBQ-restaurants en bezorgdiensten.
 
DanBras zei:
En toch is er nu een bezorgservice die het in mijn ogen toch heel goed doet en groeiend is :D

Laten we eerlijk zijn; als je het zelf maakt en alle controle hebt, dan kan geen restaurant of bezorgservice daar aan tippen. Plain & simple!
Maar hoewel ik tegenwoordig bijna om de dag BBQ leef en adem, heb ik niet altijd zin om het grootste deel van de dag aan ribbels of PP kwijt te zijn.

Als je dan het gemak bekijkt en de kwaliteit van in dit geval Midtown Bar-B-Que, dan is dat m.i. zeer acceptabel. En deze hebben gewoon een beperkte capaciteit om alles low &slow te maken dus op is op en iedereen daarna heeft dus pech.

Maar deze is wel een uitzondering op de rest van so-called BBQ-restaurants en bezorgdiensten.

Helaas zit Midtown Bar-B-Que nog niet in Enschede. :( :(

Ik zie hier kansen :D
 
Heel herkenbaar. Ik bestel zelden steak buiten de deur tegenwoordig. Ik heb vorig jaar wel  2x bij CEO van het vlees gegeten in Rotterdam. (Steak house concept van Mario Ridder) De eerste keer was fantastisch. Perfect geschroeid vlees. (Er staat een broiler die 1300c doet) Het zachtste vlees dat ik ooit gegeten had. De 2de keer was weer heel erg goed.. alleen het vlees was een heel klein pietsje aangebrand bij het schroeien. Dat vond ik heel heel erg jammer omdat de verwachtingen zo hoog waren na de eerste keer. Nu is het dilemma.. als het goed is is het heeeeeeel goed maar iets minder dan perfect en dan stoort het mij behoorlijk. Mijn broer vond de eerste keer ook beter maar dit keer ook geweldig. De rest van het gezelschap vond het het beste vlees aller tijden.

Ik denk dat ze het vlees sous-vide bereiden of in ieder geval op een manier om het heel gelijkmatig te garen. Van binnen perfect medium-rare van rand tot rand en de buitenkant geschroeid. Ze serveren er Black Angus (grain-fed).
 
Terug
Bovenaan Onderaan