BasBQ
Beef en Steak

Gevuld Speculaas

 
 

Alflies

Stoker
Berichten
336
Het is enige tijd gelden dat ik iets van mijn BBQ inspanningen heb gepost.
Omdat de discussie over sinterklaas en zwarte pieten weer oplaaide en we guurder weer hadden, heb ik besloten om gevuld speculaas te maken.
Normaal gesproken gaat dit gewoon in de oven, nu ik lekker onder een overkapping sta en in het bezit ben van een Primo heb ik de stoute schoenen aangetrokken.


Het deeg heb ik een dag van te voren gezet, uit de koeling op temperatuur laten komen doorzetten en rollen maar.


Als vorm heb ik een schaaltje van de Ikea gebruikt, deze zijn absoluut niet duur en super handig.
Aan de onderzijde een stukje bakpapier om het speculaas na het bakken goed te kunnen lossen.


Lekker laagje amandelspijs, deeg en spijs moet ongeveer even dik zijn. bij mij mag het altijd wel ietsje meer zijn  ;)


De Primo ruim van te voren aangestoken zodat de kolen goed branden, temperatuur zat ongeveer rond de 170 graden C.


Super tevreden met het eindresultaat, mooi gaar en heerlijke smaak.
Gaat goed met een kopje koffie, of...... chocolademelk met slagroom  :)

 
Lekkerrrr!!! Wat waren de verzendkosten ook al weer? :D
 
Hier wordt ik altijd heel blij van  :p
 
dit is zo vreselijk lekker
 
Gevulde speculaas was onze inzending bij de toetjes vorig jaar op de Jack :) Gaat prima op de BBQ.
 
Ziet er erg lekker uit dat heb je goed gebakken.
 
noskos zei:
Gevulde speculaas was onze inzending bij de toetjes vorig jaar op de Jack :) Gaat prima op de BBQ.
Staat het recept ook ergens hier? Wil dat zeker nog gaan maken voor het "heerlijk avondje" ...
 
Gebbqde speculaas. Het moet niet gekker worden :D
Ziet er pico uit zeg!
 
Ik ga het nog druk krijgen met de Q......bah, vervelend :p
 
RedFox zei:
noskos zei:
Gevulde speculaas was onze inzending bij de toetjes vorig jaar op de Jack :) Gaat prima op de BBQ.
Staat het recept ook ergens hier? Wil dat zeker nog gaan maken voor het "heerlijk avondje" ...

Die komt binnenkort op http://www.bakeholics.nl Geert, ons bakblog. Aan Frits de eer, die heeft toen een mooie JD speculaasplank laten snijden voor de Jack.

thejack-10-600x399.jpg


thejack-30.jpg
 
fantastisch!
 
Ik denk dat dit wel het meest bijzondere is wat ik op de Q heb zien bereiden. Maar wat lekker is speculaas, vooral nog een beetje warm. Hhhmmmm :)
Die vorm van Old nr 7 zou een mooi sinterklaas kado zijn.
 
nomnomnom, dit lust de familie ook wel!
 
Ooh dit is zo lekker. Mooie kleur en prima laag spijs..
Wel een stevige hap zo te zien. Misschien wat bakpoeder of iets meer bakpoeder erdoor zodat het deeg wat luchtiger en brosser gaat worden?

Heb vroeger een bakkersopleiding gedaan. Heb de boeken vast nog ergens liggen. Kan eventueel wel kijken of er een speculaas recept instaat? (of andere recepten als er animo voor is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan