Eindelijk is het zover...
Mijn jongste dochter is jarig dus ik heb een goede reden om eindelijk voor de eerste keer Pulled Pork te maken B-)
Jullie hebben me hier zo lekker gemaakt voor PP en ik weet nog niet eens hoe het smaakt.... :blush:
Daar gaan we dus vandaag eens verandering in aanbrengen.
Pulled Pork is dus vandaag op het menu en dan ook maar meteen een duo.
Heb 2 keer een ruime 2,5kg varkensschouder met bot.
E?ntje gaat erop met het Weber Smoker boek recept van Jamie Purviance en de andere met het Sea Side Smokers "Wedstrijd Pulled Pork" recept.
Gisteren avond voorbereid:
en vandaag 4:45 starter aan:
5:20 eindelijk het vlees op de smoker
Om half 11 de wedstrijd recept varkensschouder geglazed en de andere ingepakt:
Het weer zit helaas niet mee
De Jamies versie is klaar om te pullen na een uur rusten in de alu folie:
De Noskos' versie is klaar en uitgepakt na een uur rusten in de folie:
Daarna was het echter zo'n drukte dat ik er niet meer aan toegekomen ben om foto's te makken van de gepulde schouder en de eindsausen.
Ik dacht pas weer aan de foto's op het moment dat ik de laatste half broodje aan het eten was. Alles was ondertussen op, dus ik kon ook geen mooi broodje meer maken voor de foto.
Dan maar hetgeen waar ik nog een foto van kon maken:
2 keer ruim 2,5 kg voor 13 volwassenen en 7 kinderen en alles op....
Op ??ntje na, had nog niemand ooit pulled pork gehad (of zelfs van gehoord).
Maar ik weet zeker dat het iedereen gesmaakt heeft, want ze bleven terug komen...
En eerlijk is eerlijk: de Sea Side Smokers versie "Wedstrijd Pulled Pork" was het lekkerst.
Dat vonden ze zowat allemaal hier, behalve sommige kids die liever de iets minder kruidige versie hadden.
Dank jullie wel voor jullie input, want jullie ervaringen hier op het forum gaven mij de tools om het zelf eens te doen.
Temp overzicht:
Mijn jongste dochter is jarig dus ik heb een goede reden om eindelijk voor de eerste keer Pulled Pork te maken B-)
Jullie hebben me hier zo lekker gemaakt voor PP en ik weet nog niet eens hoe het smaakt.... :blush:
Daar gaan we dus vandaag eens verandering in aanbrengen.
Pulled Pork is dus vandaag op het menu en dan ook maar meteen een duo.
Heb 2 keer een ruime 2,5kg varkensschouder met bot.
E?ntje gaat erop met het Weber Smoker boek recept van Jamie Purviance en de andere met het Sea Side Smokers "Wedstrijd Pulled Pork" recept.
Gisteren avond voorbereid:
en vandaag 4:45 starter aan:
5:20 eindelijk het vlees op de smoker
Om half 11 de wedstrijd recept varkensschouder geglazed en de andere ingepakt:
Het weer zit helaas niet mee
De Jamies versie is klaar om te pullen na een uur rusten in de alu folie:
De Noskos' versie is klaar en uitgepakt na een uur rusten in de folie:
Daarna was het echter zo'n drukte dat ik er niet meer aan toegekomen ben om foto's te makken van de gepulde schouder en de eindsausen.
Ik dacht pas weer aan de foto's op het moment dat ik de laatste half broodje aan het eten was. Alles was ondertussen op, dus ik kon ook geen mooi broodje meer maken voor de foto.
Dan maar hetgeen waar ik nog een foto van kon maken:
2 keer ruim 2,5 kg voor 13 volwassenen en 7 kinderen en alles op....
Op ??ntje na, had nog niemand ooit pulled pork gehad (of zelfs van gehoord).
Maar ik weet zeker dat het iedereen gesmaakt heeft, want ze bleven terug komen...
En eerlijk is eerlijk: de Sea Side Smokers versie "Wedstrijd Pulled Pork" was het lekkerst.
Dat vonden ze zowat allemaal hier, behalve sommige kids die liever de iets minder kruidige versie hadden.
Dank jullie wel voor jullie input, want jullie ervaringen hier op het forum gaven mij de tools om het zelf eens te doen.
Temp overzicht:
Tijd | Smoker | Noskos | Jamie Purviance | Opmerkingen |
5:30 | 121 | 7 | 8 | |
5:50 | 115 | 18 | 23 | |
6:18 | 94 | 34 | 40 | |
7:00 | 104 | 51 | 55 | |
8:00 | 104 | 62 | 64 | |
9:00 | 104 | 68 | 68 | |
10:00 | 94 | 72 | 72 | |
10:30 | 94 | 74 | 74 | |
10:45 | 115 | 70 | 70 | nieuwe kolen en hout |
12:00 | 109 | 72 | 80 | |