BasBQ
Beef en Steak

Crispy Chicken Fingers

 
 

Rocker

Pitmaster
Berichten
706
Toen ik een paar weken geleden het recept van Leo tegenkwam hier op het forum, kwam deze al gelijk redelijk hoog op mijn todo list te staan.. Toen ik afgelopen weekend boodschappen aan het doen was, ter plekke maar bedacht dat ik ze dit weekend weleens kon proberen te maken.. mits de naderende bevalling geen roet in het eten zou gooien

Dus bij de appie snel even naar het forum gegaan op mijn telefoon en opgezocht of ik nog andere ingredienten nodig had.. Had enkel broodkruimels nodig en wat karnemelk, dus van deze laatste een half litertje gekocht en de enige Breadcrum die in de AH te vinden was maar meegenomen dan (Euroshopper).
Zaterdagmiddag de filet gesneden en in het karnemelk/bbqsaus mengsel gezet:

Lekker koppie onder:


Dit in de koelkast weg gezet.. Uiteindelijk zaterdag er niet meer aan toe gekomen om het af te maken, en zondag overdag ook niet.. Dus nadat het 30 uur gemarineerd had zondagavond besloten om ze in elk geval af te maken en in te vriezen, en er een paar op de bbq te gooien om even te proberen hoe het smaakt. Dus 's avonds om 9.00 de BBQ nog maar even aangestoken voor 10 Fingers.. :)

De ingredienten, de ES Breadcrum is niet veel groter dan de gewone paneermeel dus een volgende keer toch maar naar Panko kijken:

Net van de BBQ af:

En op een bordje met wat Sweet Baby Ray's erbij...


Ze smaakten in elk geval prima, en zeker een blijvertje! Leuk om weer eens wat anders op een feestje als snack rond te kunnen laten gaan ook
 
blij dat ze goed bevallen zijn.
Panko kan je halen bij de Makro of de Sligro
 
Lekker !
Ik denk dat sinds het afgelopen weekend deze nog wel vaker voorbij gaan komen  ;)
 
Boldeagle zei:
Lekker !
Ik denk dat sinds het afgelopen weekend deze nog wel vaker voorbij gaan komen  ;)
Je hebt ze in Nootdorp ook weer uit staan delen?? :)
 
Rocker zei:
Boldeagle zei:
Lekker !
Ik denk dat sinds het afgelopen weekend deze nog wel vaker voorbij gaan komen  ;)
Je hebt ze in Nootdorp ook weer uit staan delen?? :)

Ik niet maar Leo, en Desiree wel  ;)
 
Leo zei:
blij dat ze goed bevallen zijn.
Panko kan je halen bij de Makro of de Sligro
of bij de toko om de hoek  ;)
 
Ziet er lekker uit. Ik ben blij dat ik geen to do lijst heb. ;P
 
Dat ziet er lekker uit :)
 
Boldeagle zei:
Lekker !
Ik denk dat sinds het afgelopen weekend deze nog wel vaker voorbij gaan komen  ;)

Ik heb er ook eentje kunnen proeven an Leo tussen de bedrijven door afgelopen zondag en zal ze ook hier zeker gaan maken!
 
Zoooooooooo Malsssssssssssss 8)
 
*PIEP* mijn toch lijst wordt te lang van al dat lekkers hier...
Maar ik ga hem er bij zetten!
 
volgende week vakantie... wist niet wat te doen... nu wel :D
 
altijd een lekkere snack !
als paneelmeel gebruik ik hiervoor een mix van paneelmeel van de Lidl ( Rivercote ) en wat verkruimelde cornflakes .
ook lekker voor Buffalo Wings
 
Terug
Bovenaan Onderaan