BasBQ
Beef en Steak

Charcuterie... een nieuwe wereld!

Sander72

BBQ Junkie

Het afgelopen weekend waren we dus met de Triple-T Veteranen op een heerlijk BBQ-Weekend, waarover later meer.

Dat was dé gelegenheid om het e.e.a. aan zaligheid te proeven waar we de afgelopen maanden (of zelfs nog langer) aan gewerkt hebben.

Omdat na het ruiken en proeven de concensus was dat het verrukkelijk gelukt was, durf ik nu ook oudere beelden te delen.

Hier de gepekelde reebouten en wildzwijnbouten. Maatje Peter heeft die prachtig gekuisd en ik heb ze van zout voorzien en vacuum gehouden voor een aantal weken. Hier ging ik ze opbinden om te kunnen drogen en rijpen in de kast:

SDJ_0349.jpg

Daarna nauwkeurig wegen noteren op etiket:

SDJ_0378.jpg

Daarna afhangen in de kast:

SDJ_0390.jpg

Daar hebben ze maanden gehangen om lekker in te drogen. Ik schakelde af en toe een hulplijn bij Peter of Bert in omdat ik de geur echt super sterk vond. Wij slapen naast die kast op zolder dus dat vond ik zo nu en dan best spannend...

Onlangs had ik nog eendenborstjes en lomo van varkenshaas ingezet. Voortreffelijk gelukt!

SDJ_1235.jpg

Die mochten ook mee op weekend om te laten proeven!

SDJ_1495.jpg

Echt zalig... vooral dat romige eenden vetje was subliem!

SDJ_1502.jpg

Kijk nou hoe prachtig dat magere stukje varken werd!

SDJ_1506.jpg

Lastiger te snijden - op een camping zonder snijmachine - was de ham van reebout:

SDJ_1530.jpg

Maar wat een mooie smaak... echt wild!

Vriend Peter W. bracht een coppa mee die we samen in 2016 hebben gemaakt in het Coppa Ontmoetings Centrum (COC) destijds.
Gekruid met onder meer venkel en dus al die tijd gerijpt was de smaak alleen maar mooier en dieper geworden. Awesome!

SDJ_1439.jpg

Coppa is toch wel het mooiste stukje charcuterie dat ik ken.

Wat een genot!

Zzzjon

Gerijpt

Wow, wat een weekend heb jij gehad!
Echt heel erg gaaf, prachtige stukken vlees.

Frits

Administrator
Forumleiding

Petje af, dat ziet er allemaal geweldig uit. Stuk vlees van zes jaar oud 😳, wist niet dat het kan.

Pascal

Gemarineerd

Ziet er heerlijk uit Sander. AL je geduld wordt beloond!

Bovenaan Onderaan