BasBQ
Beef en Steak

Big brother, structor's UDS

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Na alle prachtige UDS-sen die voorbij zijn gekomen, begon het bij mij ook een beetje te kriebelen. Echter ik kon mezelf telkens inhouden om er een olievat te kopen. Toen mijn schoonvader echter plots vermelde dat hij 2 olievaten moest afvoeren, heb ik gezegd dat hij wel een bij mij mocht afvoeren.

Dus team, meet big brother:
20131115-_MG_0230.jpg


Nu maar eens inspiratie verzamelen, wat ik er van ga maken. Het is een vaste deksel dus ik denk dat ik een weberdeksel moet scoren. Aangezien ik hem eigenlijk niet nodig heb, heb ik geen haast dus ik mik op de kerstvakantie hiermee aan de slag te gaan... Mocht iemand inspiratie voor me hebben zie ik dat graag...
 
spannend Emiel, succes er mee
 
Succes Emiel!
 
Mooi project. Wat heeft er ingezeten?

Als je alleen de omgevouwen rand losslijpt kun je de deksel eventueel ook blijven gebruiken. Dan heb je geen extra 57 deksel nodig.
 
Dat zijn goede voornemens voor ingebruikname in 2014 Emiel, en dat terwijl het pas 15 November is!  ;)
 
@all thanks

Ep Woody zei:
Mooi project. Wat heeft er ingezeten?

Als je alleen de omgevouwen rand losslijpt kun je de deksel eventueel ook blijven gebruiken. Dan heb je geen extra 57 deksel nodig.
Thinner (in ieder geval dat staat er op ;) )
En thanks voor de tip! Ik ben nu 750 pagina's elders aan het doorlezen...

@Geert: je denkt zeker dat ik deze meeneem naar de meating :D
 
Have fun! Staat veel informatie op het internet.
 
structor zei:
@all thanks

@Geert: je denkt zeker dat ik deze meeneem naar de meating :D
Die is toch pas midden januari?  :D
 
Niet nodig?! Ach....wat hebben wij nu wel echt nodig? Maar van Q's en al het andere waar je de fik in kan steken kan je nooit genoeg hebben ;)
 
Kijk trouwens wel uit met het openslijpen van je ton. Thinner is wel een beetje erg brandbaar en licht ontvlambaar, daar heeft een buurman ervaring mee... Als je je ton openslijpt en er zitten nog thinnerdampen in kun je hele vervelende situaties krijgen. Zelfde als met het openslijpen van een oud vat waar benzine in heeft gezeten.
 
Big Brother, I will be watching you !
 
Ep Woody zei:
Kijk trouwens wel uit met het openslijpen van je ton. Thinner is wel een beetje erg brandbaar en licht ontvlambaar, daar heeft een buurman ervaring mee... Als je je ton openslijpt en er zitten nog thinnerdampen in kun je hele vervelende situaties krijgen. Zelfde als met het openslijpen van een oud vat waar benzine in heeft gezeten.

vaten waar vluchtende/ontvlambare stoffen in hebben gezeten... altijd vol vullen met water en dan de slijper of ander vonk brengend gereedschap dr in.
een leeg vat van deze categorie ook al is ie 100x gespoeld met water hebt na de slijper dr in menig arm/been en maag darm fractuur gekost.

de VLOEISTOF BLIJFT NL IN DE PORIEEN VAN T STAAL ZITTEN en blijft damp geven.

structor zei:
Thinner (in ieder geval dat staat er op ;) )

dus zal in jouw geval wel een demo schoon vat zijn,en niks aan de hand dus.
sucses met de verbouwing

 
Hier ook weer een volgertje.. ben heel benieuwd naar je projectje, i.i.g. veel succes!
 
structor zei:
Dat las ik ook net op http://www.bbq-brethren.com/

Ik vond daar ook deze geweldige variant.
dsc_1458.jpg

Moet toegeven dat ik ook al steeds meer om me heen aan het kijken ben voor een drum, gewoon omdat het kan....en als ik dan deze foto zie....damn, verkocht, dat moet er maar eens van komen ben ik bang....
 
Naast het Q-en zelf begint het bouwen van Q's ook een aardige verslaving te worden hier. Mooi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan