BasBQ
Beef en Steak

Big brother, structor's UDS

Sorry Emiel!  De bovenstaande post is geplaatst door mijn evil twin. ;)
 
Marieken zei:
het logo is toch wel in glow in the dark verf hoop ik?  :p
Nee wat een goed idee, neem ik mee naar mijn volgende project ;)

Nosmo zei:
Sorry Emiel!  De bovenstaande post is geplaatst door mijn evil twin. ;)
:-S, het is mijn top nivo beter kan ik niet :D enne het gaat mij meer om de reis dan om de eindbestemming.
 
structor zei:
:-S, het is mijn top nivo beter kan ik niet :D enne het gaat mij meer om de reis dan om de eindbestemming.

Even een kleine tip van flip: ik zou er nog maar niet m'n beroep van maken ;)
 
Nosmo zei:
structor zei:
:-S, het is mijn top nivo beter kan ik niet :D enne het gaat mij meer om de reis dan om de eindbestemming.

Even een kleine tip van flip: ik zou er nog maar niet m'n beroep van maken ;)

ach welnee, de creativiteit is er, het enige dat mist is het juiste materiaal. als je dat even haalt wordt het prachtig  ;)
 
Zo na de goedkeuring van Piet van ik het tijd om eens spullen te gaan monteren, maar eerst de hele binnenkant voorzien van een mooie laag crisco. Ik was zo lekker aan het knoeien dat ik dacht naja dan de hele buitenkant ook maar haha.
Daarna de rooster bouten geplaatst, de beluchters, de kraan, een probe doorvoer, en natuurlijk de temperatuur meter.

20131222-_MG_0603.jpg


Ik heb uiteindelijk mijn imperfecties dus niet weggehaald, want het moet uiteindelijk een UDS blijven en mijn handtekening moet er op staan!

Terwijl Steven bij me op bezoek was heb ik besloten om een halve starter gelijk in de UDS te gooien (in de kolenmand van de WSM, want dat moet ik nog).

20131222-_MG_0604.jpg


De temperatuurmeter had wat moeite met de temperatuur overgang :(

20131222-_MG_0606.jpg


Wat moet er nu nog, nou een kolenmand dus en ik moet nog officieel de kerst afwachten dan krijg ik nog een handvat voor de bovenkant. Ik zeg voor het eind van het jaar een sessie erop, kon slechter toch?
 
Hij wordt helemaal top man, die UDS van jou. Daar kan ik wel een tikje jaloers op zijn!
 
Gaat de goede kant op!!
 
Zo, die wordt steeds meer U. ;)

Maar wat was het probleem met de temp meter? Op de foto lijkt hij toch juist prima te werken.
 
structor zei:
Nosmo zei:
Zo, die wordt steeds meer U. ;)

Maar wat was het probleem met de temp meter? Op de foto lijkt hij toch juist prima te werken.
Condens onder het glas toen ik hem aanstak..

Daar heeft m'n Weber metertje ook last van, heeft verder geen invloed op het functioneren. Ik neem aan dat er nog wel wat nauwkeurigers bij komt te liggen op het rooster zodra BB echt gebruikt gaat worden.
 
Nosmo zei:
structor zei:
Nosmo zei:
Zo, die wordt steeds meer U. ;)

Maar wat was het probleem met de temp meter? Op de foto lijkt hij toch juist prima te werken.
Condens onder het glas toen ik hem aanstak..

Daar heeft m'n Weber metertje ook last van, heeft verder geen invloed op het functioneren. Ik neem aan dat er nog wel wat nauwkeurigers bij komt te liggen op het rooster zodra BB echt gebruikt gaat worden.
Het is alleen een sier ding en daarom juist is het irritant dat hij beslaat, dat staat optisch niet zo mooi ;)
 
Zo ook nog even hier posten, de laatste loodjes zijn gedaan.

Een lelijk doch functioneel kolenmandje

20131231-_MG_0649.jpg


Die meteen gevuld is:
20131231-_MG_0650.jpg


En daarna gelijk de maidenrun gedaan.

20131231-_MG_0663.jpg



20131231-_MG_0669.jpg


De UDS is ongelovelijk makkelijk te stoken, ik heb hem met een luchtbeddenpomp naar de gewenste temperatuur 'geblazen' en daar bleef hij eigenlijk vrij makkelijk hangen. Ook bij de twee tussenstops met ribbels waarbij hij opengaat, staat hij kort na de tijd weer terug op de gewenste temperatuur. Ik ben dus best blij met mijn UDS. Het enige waar ik ietsje minder blij mee ben, is het Cadac rooster. Dat is troep! Wat een slap geval is dat, bij het schoonmaken wiebelde alles op en neer. En 15 spareribs hebben hem al lekker verbogen. Wat mij betreft is dat dus geen aanrader.
 
structor zei:
Het enige waar ik ietsje minder blij mee ben, is het Cadac rooster. Dat is troep! Wat een slap geval is dat, bij het schoonmaken wiebelde alles op en neer. En 15 spareribs hebben hem al lekker verbogen. Wat mij betreft is dat dus geen aanrader.

Wij hadden van de zomer een cadac safari mee, die kreeg al snel de bijnam caduuc :( We krijgen volgende maand een nieuw exemplaar, nu maar hopen dat niet alles zo slecht is...
 
LASM zei:
Ik zie dat logo van t forum. Is dat ook digitaal te krijgen bv in eps. Zodat ik t kan laten drukken op sticker voor op de nieuwe smoker trailer

Weet iemand of dat een EPS (oid) nog gelukt is?? Ik wil namelijk een "schild" voor mn (under construction zijnde) UDS maken.

Gr Rob
 
Ja hoor, het originele logo is een .ai ;)
 
PM me even met wat precies de bedoeling is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan