BasBQ
Beef en Steak

Zelfslachtende slagers , ambachtelijke vleesverwerkers , aanraders

Joop130

Vuurmaker
Berichten
88
Naar aanleiding van twee topics over goede verkooppunten van vlees in bepaalde regio's , waar de speciale vleesstukken te verkrijgen zijn voor de BBQ of Smoker, is het mogelijk leuk om jouw favoriete leverancier hier te melden.

Mijn ervaring is dat een zelfslachtende slager vaak deze stukken heeft liggen , of zeker op bestelling het voor jouw bereidingswijze wil uitsnijden naar jouw wens.
Als deze adressen bekent zijn is het mogelijk dat het een dorp verder is , waar je anders nooit zal komen , maar nu wel voor wil rijden. Groothandels met passen is ook niet voor iedereen interessant, tevens is het ook leuk dat de ambachtelijke slager de waardering en zijn plaats in de markt verdiend.

Zelf heb ik er een goede ervaring mee, hoop dat door het delen van goede ervaring iedereens zijn inkoop gemak vergroot wordt en BBQ plezier groter wordt.

Leuk toch om eens een iets bijzonders te kunnen maken, al moet je het soms voor het slachten melden aan de slager, BBQ en low en slow is plannen toch al belangrijk.

Lees wel of er animo voor is .
 
Mijn slagertje, zelfslachtend (rund, varkens niet ivm regelgeving).
Hij snijdt alles zelf uit en kan dus wel altijd precies de stukken regelen die je wilt.
Zijn vee haalt hij bij een lokale boer vandaan, de varkens komen bij Beemsterland vandaan.

http://slagerijgroot.nl te Lutjebroek, Noord-Holland
 
De enige slager bij mij in de buurt is een keurslager.
Pas aan hem gevraagd voor wat slagerstouw "kan ik je niet aan helpen; probeer even bij de xenos" ... Eerlijk waar, ik verzin het niet!
 
Lavadore zei:
De enige slager bij mij in de buurt is een keurslager.
Pas aan hem gevraagd voor wat slagerstouw "kan ik je niet aan helpen; probeer even bij de xenos" ... Eerlijk waar, ik verzin het niet!

De keurslagers zijn dan ook meestal meer vleesverkopers dan slagers.... ;)
 
Helemaal mee eens Ivo-tje. Alhoewel er denk ik wel enkele uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
 
Bij ons in Barendrecht, net even onder Rotterdam, hebben we slagerij Schaap: http://www.slagerijschaap.nl/
Als je weet wat je wilt kun je alles bestellen. Zijn 'bourgondische spareribs' zijn onovertroffen qua dikte. Verder is hij  een enthousiast man die zo'n beetje al zijn vleeswaar ook zelf maakt en rookt.
 
Bij een goede slager denk ik gelijk aan http://www.slagerijrienbezooijen.nl/index.html
Wel altijd erg druk daar, voor de kerstdagen is een uurtje wachten geen uitzondering.
Ik ben er echter niet geweest sinds ik wat beter bbq (lees geen rauw verbrand vlees voorschotel)
Maar ik mag wel aannemen dat ze je daar ook wel aan kunnen helpen.
 
http://www.slagerijterweele.nl/ in een dorpje tussen Apeldoorn en Zwolle. Erg leuk, ook al eens in de slagerij geweest om samen mijn stukje vlees uit een halve koe te kiezen. Die kan je ook aan je worst benodigdheden helpen.
 
Joop130 zei:
Hier een on partijdige lijst van de gezondheidsdienst van dieren met adressen.

http://www.gddiergezondheid.nl/producten%20en%20diensten/producten/rundvee/monstername-aan-de-slachtlijn/deelnemende-slachterijen

staan ook de zelfslachtende slagers bij .

Deze ken ik niet  allemaal natuurlijk , weet ook niet of ze allemaal aanraders zijn , maar bevestiging maakt het voordeel van een slager in de buurt waar.

Ja hoor, hier staat die van mij ook tussen, en dat is een aanrader:

2350820 Holding Twan Ras BV Vlassloot 13 6027RS Soerendonk
 
Ik kom altijd bij slagerij van Roosmalen, Hoflandplein 9, 2525 HA Den Haag 070 380 1092. Wat er niet is kan je bestellen en vlak bij de Haagse markt dus mocht je groenten of vis nodig hebben alles zit in de buurt.
 
Richard ik zou me de moeite besparen. Onze runderen zijn gewoon te mager om een lekker eindresultaat te krijgen.
 
noskos zei:
Richard ik zou me de moeite besparen. Onze runderen zijn gewoon te mager om een lekker eindresultaat te krijgen.

Bedoel je met onze runderen ook de Limousin en andere soorten runderen zoals de dikbil ?

Een afgemolken koe is natuurlijk een heel ander dier, een worstkoe is natuurlijk helemaal een klasse apart.
Denk dat als je een zelfslachtende slager hebt  die de vleesrassen slacht je geen ge?mporteerd rund nodig hebt.
 
In de VS worden de koeien met mais afgevoerd de laatste maanden van hun leven, dat maakt heel veel verschil en daardoor is een een goede marmering van vet, iets dat je bij onze koeien niet echt tegenkomt.
 
Ok  eigenlijk alleen voor USA Brisket gaan,
probleem is voor mij dat ik nu al een keer of 8 een brisket heb besteld en maar 2 keer vlees gekregen naar mijn zin (mooie flat met mooie point). Dus ik hoopte eigenlijk dat ik met een lokale slager beter uit de voeten kon.  Waar kan je de Brisket USA  anders krijgen dan bij B&S? Heb een keer bij Aalvink besteld, dat was wel een mooie, niet zo groot Nederlands rundvlees, maar toch met een mooi resultaat kunnen verwerken.
 
richard0501 zei:
Ok  eigenlijk alleen voor USA Brisket gaan,
probleem is voor mij dat ik nu al een keer of 8 een brisket heb besteld en maar 2 keer vlees gekregen naar mijn zin (mooie flat met mooie point). Dus ik hoopte eigenlijk dat ik met een lokale slager beter uit de voeten kon.  Waar kan je de Brisket USA  anders krijgen dan bij B&S? Heb een keer bij Aalvink besteld, dat was wel een mooie, niet zo groot Nederlands rundvlees, maar toch met een mooi resultaat kunnen verwerken.

Laat je niet gek maken door alle kreten over USA , en grainfed etc .  Nederlandse slachthuizen gebruiken grotendeels melkvee rassen, de betere slager de vleesrassen, waarbij de eigenschap van marmeren van vlees aangeboren is . Juist het gesprek met de vakman achter de toonbank kan jou het juiste stukvlees geven. de gemiddelde consument vraagt om mager vlees en bakt in boter , wij vragen om vlees met een vetheid , en bakken zonder boter.

Betreffende alle kreten die als marketing leuk aanslaan , heb ik leuk incident gehad bij poelier op de markt, ik zeg incident daar ik niet denk dat het overal zo is .
Vraag om een hele kip, zegt de man:Biologische? ik geef aan dat ik niet aan die flauwekul mee doe, pakt hij een kip uit het rijtje biologische kippen die geprijst staan voor 12 euro en verkoopt die aan mij voor 7 euro , een kip van 3,5 pond .
Geeft aan waar de consument instapt ...............
 
Terug
Bovenaan Onderaan