BasBQ
Beef en Steak

Zalm in de regen!

 
 

Ivo-tje

Pitmaster
Berichten
784
Vandaag was het markt in het dorp, en op de markt staat altijd een prima visboer.
Mijn vrouw om vis uitgestuurd, ze koos zalm.
Vanmiddag was het prima weer om te barbecuen en mijn dochter stond te popelen om me te helpen.
Goed plan, want dat red papa natuurlijk niet alleen, daar heb je een meisje van vijf zeker bij nodig!
Al is het maar omdat het zo schattig is ;)

zalm-9.jpg

In een knalroze regenpak kun je beter zalm bereiden, je past qua kleur beter bij je eten en dat proef je terug, echt waar, probeer het maar eens!  ::)

Goed, het ei stond dus op te warmen, mijn dochter rende naar binnen en trok de rol aluminiumfolie uit de kast, papa moest een snijplank pakken. En nu pap?
Nou, randjes vouwen, beetje olie er op smeren, zalm er op en.... goed, ze stond al klaar met de zakjes kruiden, strooien maar meid!
zalm-8.jpg


De zalm snel op het ei geschoven, dat heb ik zelf maar even gedaan. Maar de temperatuur was iets later dan bedoeld, dus daar moest nog even wat aan bijgeregeld worden  ;)
zalm-7.jpg

Dat red mijn kleine meid gelukkig al, zelf aan de schijf draaien, trots als een pauw dat zij de bbq kon regelen!

Na een poosje zenuwachtig afwachten, want wat duurt die 20 minuutjes dan lang... mocht ik door de regen de zalm er af halen 'Ja pap, ik heb mijn schoenen al uit!'.
Mevrouwtje zat al te wachten aan tafel op haar maaltijd!
zalm-2.jpg


En mijn bordje, compleet met aardappeltjes en worteltjes :)
zalm-1-e1368734660342.jpg
 
Lekker bordje
 
Flink stuk zalm, mooi bordje. Vis moet zwemmen, maar jij doet ook een poging  ;)
 
Och, flink stuk... Heb nog twee jongens van drie, die staan niet op de foto ;)
Maar die lusten ook wel wat ;)
 
Lekker hoor. En dat kleintje krijft al vroeg het virus mee.
 
je hebt er weer iets lekkers van gemaakt
 
Wat een fijne hulp heb jij, en maar goed dat ze zich kleed voor de gelegenheid. Fashion first!
O, en de zalm ziet er ook lekker uit ;)
 
Lekker....Vooral omdat mijn vrouw op mijn scherm aan het kijken was, en ik deze week ook zalm mag  maken :D
 
Dat zalmpje ziet er lekker uit hoor!
 
De roze outfit doet het hem! Daar wordt die zalm echt lekkerder van ;)
 
Ik ben zelf niet van de zalm, maar met zo'n hulpkok is het vast erg lekker geweest :)

Hoe heb je je ei trouwens aangekregen met dit weer? Ik ben normaal gewend om de deksel open te laten staan tot de vlammen weg zijn, maar dan is je houtskool verdronken lijkt me. Deksel dus dicht en alleen de margrietschijf weglaten zoals op je eerste foto?
 
Gister in de deur opening van de schuur aangestoken, schuif vol open, margrietschijf er af, klep dicht en naar buiten rollen... ;)
Met de deksel open aansteken deed ik in het begin ook wel eens, maar dit werkt ook prima...
 
Jullie hebben lekker gesmikkeld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan