Goeie dag allemaal,
Ten eerste bedankt voor het warme welkom op het forum 8)
Zoals ik in mijn introductie al aangaf twijfel ik tussen een aantal BBQ?s die de Q100 moeten gaan versterken op ons balkon. Het balkon is wel 15m2, maar staat al aardig vol met een lounge bank, tafel en een hoop bloembakken. De kandidaten zijn: WSM 47, BGE-L of de OTP 57.
De plus en min punten op een rij voor zover ik ze gevonden heb:
WSM 47:
+ Grote capaciteit
+ kleine footprint, dus makkelijk in een hoekje te zetten
+ licht, dus makkelijk te verplaatsen
+ prijs, rond de 350 heb je de meest luxe variant met een aantal accesoire
- geen (echte) directe grilmogelijkheden high temp
- de Q100 zal gebruikt worden voor high temp, geen kooltjes daarvoor dus
BGE-L
+ zeer stabiele temperaturen
+ high and low topper
+ 1 BBQ voor alles
- Prijs
- Zwaar, dus met nest en handler zal het gaan, maar hij staat vlak bij een gootje (bang dat hij daar in rijdt)
- grotere footprint als een WSM
- zei ik al prijs
OTP 57
+ high temp
+ 2 zones makkelijk te maken
+/- kan met wat aanpassingen redelijk indirect grillen maar vergleken met een egg, wsm is het niet super
- is geen koning als het om low and slow gaat
- footprint is groter als de WSM, maar is niet zo zwaar dus dat moet lukken maar goed is anders
Dan mijn laatste punt, ik maak niet vaak een PP of brisket, wel iets vaker ribs, dus zou ik daarvoor wel een egg of wsm voor moeten hebben.
- helft van je griloppervlak maar beschikbaar als je indirect grilt.
Ik hoop dat jullie nog wat extra info kunnen geven, zowel objectief als subjectief ;D
Uiteraard zal ik ook bij de forumsponsor een offerte vragen voor de set die ik voor ogen heb met de BGE
Ten eerste bedankt voor het warme welkom op het forum 8)
Zoals ik in mijn introductie al aangaf twijfel ik tussen een aantal BBQ?s die de Q100 moeten gaan versterken op ons balkon. Het balkon is wel 15m2, maar staat al aardig vol met een lounge bank, tafel en een hoop bloembakken. De kandidaten zijn: WSM 47, BGE-L of de OTP 57.
De plus en min punten op een rij voor zover ik ze gevonden heb:
WSM 47:
+ Grote capaciteit
+ kleine footprint, dus makkelijk in een hoekje te zetten
+ licht, dus makkelijk te verplaatsen
+ prijs, rond de 350 heb je de meest luxe variant met een aantal accesoire
- geen (echte) directe grilmogelijkheden high temp
- de Q100 zal gebruikt worden voor high temp, geen kooltjes daarvoor dus
BGE-L
+ zeer stabiele temperaturen
+ high and low topper
+ 1 BBQ voor alles
- Prijs
- Zwaar, dus met nest en handler zal het gaan, maar hij staat vlak bij een gootje (bang dat hij daar in rijdt)
- grotere footprint als een WSM
- zei ik al prijs
OTP 57
+ high temp
+ 2 zones makkelijk te maken
+/- kan met wat aanpassingen redelijk indirect grillen maar vergleken met een egg, wsm is het niet super
- is geen koning als het om low and slow gaat
- footprint is groter als de WSM, maar is niet zo zwaar dus dat moet lukken maar goed is anders
Dan mijn laatste punt, ik maak niet vaak een PP of brisket, wel iets vaker ribs, dus zou ik daarvoor wel een egg of wsm voor moeten hebben.
- helft van je griloppervlak maar beschikbaar als je indirect grilt.
Ik hoop dat jullie nog wat extra info kunnen geven, zowel objectief als subjectief ;D
Uiteraard zal ik ook bij de forumsponsor een offerte vragen voor de set die ik voor ogen heb met de BGE