Nosmo zei:Het verhaaltje komt nog.
Zo, nu dan met verhaaltje.

Boel was zo lekker aan het experimenteren met z'n worsten dat ik het niet kon laten om ook de vleesmolen maar weer ter hand te nemen om wat ambachtelijke worst in elkaar te prutsen.
Ik was van plan om beide worst soorten van Boel na te maken, maar daar heeft mevr. N een stokje voor gestoken, curry worst mocht, maar de andere worst moest de verse braadworst van Rytec Kutas worden. http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3338.0
Het is dus 1,3kg curryworst en 1,2kg Kutas braadworst geworden. Omdat je in Duitsland altijd van die mooie grote curry worsten krijgt heb ik die ook maar een maatje groter gemaakt dan de gewone braadworsten. 8)
De slachtoffers liggen klaar om gegrild te worden (dit is maar een deel van de totale productie). De "gele" zijn de curry worsten.

Eerst even direct voor een beetje kleur...

... en dan rustig indirect verder garen.

En wat vonden we er van?
De Kutas worst had ik al eerder gemaakt en die was weer perfect, lekker van structuur en goed sappig. Dit is een recept waar ik niets meer aan ga veranderen.
En de curryworst dan? Hoor ik jullie vragen.

Ook erg lekker, alleen zou ik in het vervolg wel iets meer kerrie smaak willen hebben. Misschien ligt dit aan het soort kerrie poeder dat ik gebruikt hebt. Dat is erg lekker spul dat Derek voor me meegenomen heeft uit Zuid Afrika, maar wel wat aan de milde kant. Volgende keer denk ik dat ik de dubbele hoeveelheid gebruik.
Het worst maken gaat me gelukkig steeds beter af, ook omdat ik er achter kwam dat er nog een onderdeeltje bij m'n vultuit hoorde waarmee het vullen in ene een stuk sneller ging. Ik deed het dus de hele tijd verkeerd. :-[