BasBQ
Beef en Steak

Worsten Duo

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Nosmo zei:
Het verhaaltje komt nog.

Zo, nu dan met verhaaltje. ;)

Boel was zo lekker aan het experimenteren met z'n worsten dat ik het niet kon laten om ook de vleesmolen maar weer ter hand te nemen om wat ambachtelijke worst in elkaar te prutsen.

Ik was van plan om beide worst soorten van Boel na te maken, maar daar heeft mevr. N een stokje voor gestoken, curry worst mocht, maar de andere worst moest de verse braadworst van Rytec Kutas worden. http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3338.0

Het is dus 1,3kg curryworst en 1,2kg Kutas braadworst geworden. Omdat je in Duitsland altijd van die mooie grote curry worsten krijgt heb ik die ook maar een maatje groter gemaakt dan de gewone braadworsten. 8)

De slachtoffers liggen klaar om gegrild te worden (dit is maar een deel van de totale productie). De "gele" zijn de curry worsten.
Duoworst-1.jpg


Eerst even direct voor een beetje kleur...
Duoworst-2.jpg


... en dan rustig indirect verder garen.
Duoworst-3.jpg


Duoworst-4.jpg


En wat vonden we er van?
De Kutas worst had ik al eerder gemaakt en die was weer perfect, lekker van structuur en goed sappig. Dit is een recept waar ik niets meer aan ga veranderen.

En de curryworst dan? Hoor ik jullie vragen. ;)
Ook erg lekker, alleen zou ik in het vervolg wel iets meer kerrie smaak willen hebben. Misschien ligt dit aan het soort kerrie poeder dat ik gebruikt hebt. Dat is erg lekker spul dat Derek voor me meegenomen heeft uit Zuid Afrika, maar wel wat aan de milde kant. Volgende keer denk ik dat ik de dubbele hoeveelheid gebruik.

Het worst maken gaat me gelukkig steeds beter af, ook omdat ik er achter kwam dat er nog een onderdeeltje bij m'n vultuit hoorde waarmee het vullen in ene een stuk sneller ging. Ik deed het dus de hele tijd verkeerd. :-[
 
NEEEE.........

Ook al van die goddelijk uitziende worsten
 
Dat ziet er weer akelig uit.... akelig lekker  ::)
 
die zien er heerlijk uit Piet, kom je nog bij mij in de buurt?
 
Piet dat is al een streling voor het oog, en zal dito smaken!
We lezen wel wat de verschillen zijn (behalve de kleur)  ;)
 
Worst, je kan me er voor wakker maken! Heerlijk!
 
Piet hoe was ie? Ben heeeeeeeel benieuwd!
 
Het verhaaltje staan nu in de begin post.
 
Mooie worsten Piet.
Heerlijk op een wit puntje.
 
Mooi verhaal. En de eerste review van de worst. Blij dat je hem lekker vond en ja de kerrie.... Ik zeg doen en laten weten hoe dat uitpakt ieder z'n smaak en leerzaam voor ons allen. 

En ik ga jouw worst ook eens maken kijken of mevr nosmo het bij het rechte eind had ;)
 
structor zei:
De vorige keer waren je worsten toch ook heel netjes en zonder gevloek tot stand gekomen? Had je toen ook al het onderdeeltje goed?

Toen had ik het onderdeeltje nog niet ontdekt in de doos. Het vullen gaat zonder ook wel, maar erg traag.
 
Dit is de kerrie die ik gebruikt heb, alleen voor het prachtige Afrikaans zou je het al willen kopen.

holbrand_voork.jpg


lafhertigk.jpg


holbrand.jpg
 
Haha briljant
 
structor zei:
Handleiding niet gelezen zeker???





Goed zo mannelijkheid bewezen  ;D

Luistert mannetje, ik zal het ??n keer uit leggen; Als ik een hele kippenslachterij kan automatiseren zonder ook maar ??n handleiding te raadplegen, waarom zou ik dan de handleiding van zo'n vleesmolentje nodig hebben? :mad:








De waarheid is natuurlijk dat al de extra's helemaal niet in de handleiding staan, verder dan uitleggen dat je de motor niet nat mag maken en dat je je vingers niet in de vulopening mag steken kwam de handleiding niet echt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan