BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
 
 

Boel0037

Pitmaster
Berichten
960
Nog even een huishoudelijke medeling, willen jullie allemaal een koelbox, vriestas of styrofoom box meenemen inclusief koelelementen als het kan.
Het is redelijk warm morgen en het is beter om de worst enigzins gekoeld mee naar huis te nemen.


Update 21-10-2013:
Belangrijk lees ook het bericht onder de deelnemerlijst


Opgegeven voor de workshop van 26 oktober:
Start: 10 uur
Waar: hopeseweg 26, renswoude
Kosten: 20 euro p/p, gepast en contant meenemen svp.

Trickydikkie
El Fumarole
Praetor87
BertM
Dominique
DanBras + 1
Roland78
Dick3G
BoldEagle
FelixH + Remco
Gabor
Demuss
ReneR + vader
Camiel
Mr Mannetje +Chill-070
Ceriel + Hilke
Ivo-tje
Harlin + 1
Nitr0nnl


Beste mede worstelaars....... het gaat gebeuren......
Na veel geworstel komen we langzaam boven drijven en komt de dag dichterbij.
De dag dat we edele kunst van het worst draaien gaan ondervinden, de dag die je niet gaat vergeten, een verrijking is voor de rest van je leven etc etc etc...........
Kortom de workshop:

Hieronder een berichtje van Martijn over volgende week zaterdag de 26e.
We hebben het volgende in petto:

Aller eerst natuurlijk een gezellige dag! (dit staat bovenaan)

Wat verzorg ik: (Martijn VuurenRook)



-          6 schouders (uitbenen, afzwoerten, verdelen en vliezen)
-          Broekvet
-          Darmen kruiden etc
-          Onze apparatuur molen/stopbus/snijplanp etc
-          Kip en varken voor in de smoker (lunch)
-          Broodjes en fris
-          Smoker / Weber 57 + brandstof

-          Uitbeen gereedsschap steekschort uitbeen hanndschoen
-          Stel ter beschikking een f-dick magic gripp uitbener. Normaal 18.95? die dag 10?
-          2 snijtafels en een hakblok
-          Wetstalen en overig klein gereedschap

Zijn er mensen met speciale drank wensen dan graag zelf meenemen.
Voelen er mensen zich geroepen evt wat ander op de Q klaar te maken? Have Fun!! J
(edit Boel: dit zou wel erg leuk zijn als er mensen zijn die een klein hapje oid mee nemen maar natuurlijk niet verplicht!)

Uiteraard is een ieder vrij om zn eigen molen etc etc meetenemen en te gebruiken!! Dit is wel erg leerzaam als je eigen spullen hebt, kun je gelijk tekst en uitleg krijgen over het eea.

Verder heb ik geen vast programma voor deze dag in gedachten, gewoon gezellig aanrommelen, lekker eten en plezier hebben!!

Daarvoor ook nog een paar korte puntjes ook voor de verhuurders/bewoners:

-          Auto?s netjes parkeren
-          Toilet netjes achter laten na bezoek
-          Betreden en deelname is voor eigen risico!!

Kostprijs is 20?/pp. Alle worst verdelen we natuurlijk aan het einde van de dag onder de armen

Edit Boel: Graag wil ik iedereen verzoeken om contant en gepast deze 20 euro mee te nemen. We gaan ervan uit dat iedereen die zich heeft opgegeven zonder tegenbericht ook aanwezig zal zijn. Dit om de gemaakte kosten ook dekkend te houden

Last but not least. opgeven kan tot uiterlijk maandag de 20e dus heb je tijd en zin, je bent van harte welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Uiteindelijke details vat ik in de loop van de week nog even samen in de eerste post.

Aanvang zal zijn zo rond 10 uur en we stoppen ergens in de middag om dan vervolgens lekker wat te proeven en na te praten.




Update 02 september 2013


Beste worstmakers??

Vanmorgen belde Martijn mij van Vuur en Rook dat er iets mis was.
Dit weekend was er een maatje van Dikkie bij Vuur en Rook geweest en die vertelde tegen Martijn dat hij zo?n zin had in de 21e. Op zich hartstikke leuk maarrrrrrr Martijn schrok een beetje van de ?21e?.

Door een foutje is er bij hem ergens onderweg een datum verwisseld en is de 14e op de kalender terecht gekomen ipv de 21e.  Op zich nog niet zo heel erg maar de 21e kan de workshop niet doorgaan en dat is wel ontzettend jammer.

Het spijt hem enorm (en mijzelf natuurlijk nog meer) maar helaas moeten we concluderen dat de 21e de workshop helaas niet door kan gaan. Omdat we beseffen dat er mensen zijn die afspraken hebben omgezet om bij de workshop aanwezig te kunnen zijn heeft Martijn toegezegd om dit goed te maken met degene die zich hadden opgegeven. Wat en hoe weten we nog niet helemaal maar daar komen we nog even op terug.

Omdat de workshop gewoon toch een keer door moet gaan, gaan we niet bij de pakken neerzitten maar gewoon een nieuwe datum plannen. We zitten te denken aan zaterdag 26 oktober.

Onze excuses voor dit alles, we hadden het graag gewoon door willen laten gaan maar zulke dingen gebeuren. De 26e oktober staat in het rood gemarkeerd op de kalender dus moet het deze keer goed gaan.

Laat even weten wie er wel en niet kan (ook mensen die nu wel kunnen zijn van harte welkom) dan gaan we weer plannen.

Ik ben zelf zondag ook op de meeting dus dan kunnen we het er nog wel over hebben.

Nogmaals onze excuses en ik hoop dat iedereen de 26e ook kan.

Jan-Teunis


Ben maar even opnieuw in de post begonnen, het complete verhaal staat hieronder te lezen.

Opgeven kan tot eind augustus, dan moeten we vlees gaan regelen etc. Workshop zal zo rond een uur of 10 a 11 's ochtends beginnen. Aanlsuitend steken we uiteraard de Q aan om ook direct wat te proeven en even na gezellig bij te praten.

Opgegeven voor de workshop 21 september
(doe even een berichtje als je er niet bijstaat en toch mee wil doen dan voeg ik je toe)

- Noskos
- DanBras
- JohanD
- Teddo
- Ivo-tje
- Preator87
- FelixH + broer + Ernst
- Structor
- Dick3G +1
- Gabor
- Harlin
- Maroc
- MarBQ
- Trickydikkie
- El fumarole
- maussie1982
- MrMannetje
- Franc54
- Rinkert
- Nitr0nnl
- chill-070

----------
OUD
Omdat er best wat mensen interesse hebben voor een worstworkshop dacht ik dat het misschien handig was een draadje te openen.

Ik heb nog geen idee over het hoe en wat maar met elkaar hebben we best wat spullen en misschien is het leuk een dag te prikken om met meerdere mensen gezamenlijk wat verschillende worsten te maken. Nationale genootschaps worstdag of zoiets :)
Ik ga volgende week toch nog een keer naar Martijn van Vuur en rook en misschien kan hij helpen of heeft hij wat ideeen hierover.

Ik heb zelf een porkert met vulpijp en er zijn er meer die al hebben aangeboden om ook spullen mee te nemen.
Volgens mij moet dit lukken.

Alle ideeen welkom.

update 11 juni

Even een kleine update, omdat het anders zo heel erg stil is ;)

Ik ben een beetje geschrokken van het aantal belangstellenden (wauw wat een hoop aanmeldingen helemaal super!!!!!!) aan een kant heel mooi want we hebben dus materiaal genoeg maar dat maakt een klassieke workshop waar je ook bv een schouder uitbeent wel erg lastig.
Ik heb met Martijn van Vuur en Rook gesproken en hij heeft aangeboden om het bij zijn locatie te doen. Dit is super omdat we op die manier goed vlees, ingredienten en casings kunnen regelen en direct na de workshop wat kunnen roken/ grillen/ proeven etc.... ( gewoon een heel gezellige middag van maken :))

Het idee is dan om in teams van twee te werken met bv een kilo vlees per persoon wat je samen maalt, kruidt, kneedt en vervolgens stopt. Zo kunnen we mensen met apparatuur koppelen aan mensen die geen molen bij zich hebben. En kunnen we met zn allen lekker varieren qua smaak en type worst.

Er is een maar, het zou alleen op een zaterdag kunnen en het liefst na de zomer vakantie. ( voor worst is een lagere temp gunstig, te laag zou weer te lang duren dus dat is ook geen optie  8)

Anyway dit is even de stand van zaken, wat vinden jullie ervan en dan rest een datum. Ik had het eigenlijk al heel snel willen doen maar misschien ook beter om wat tijd ter voorbereiding te nemen.

Ik zou zeggen eind augustus oid.... Maar dat sluit ik ook. Nog even kort met Martijn.

Update 22juni


Vanmorgen overleg gehad met Martijn, omdat het toch na de vakantie gepland zou worden wilden we zeker zijn dat de grootste vakantie drukte voorbij was. We kwamen op begin september maar dan is ook de forum meeting dus we komen op het volgende:

Datum: 21 september
Locatie: vuurenrook te scherpenzeel (gld)
Kosten: reken op 15 a 20 euro per persoon

Prijs is inclusief 1 kg vlees, darm en kruiden.
Ik maak nog even een lijstje wat iedereen mee zou moeten/kunnen nemen dan kunnen we altijd zien wat we tekort komen.

Ik ga in de eerste post even bijhouden wie definitief meekomt dus graag een berichtje of je komt zodat we genoeg vlees bestellen en weten waar we aan toe zijn.
Ik heb er ontzettend zin in!


Gr

Jan-Teunis
 
Zie het ook wel zitten, (heb wel spullen) maar ligt eraan wanneer "de happening" plaatsvind
 
Mooi initiatief, daar houden we van! Ik heb een westmark 5 met vulpijpen, een Lidl elektrische Fleischwolf en goede wil.
 
Ik heb een Porkert 8, no experience met worst maken en veel interesse in een workshop  ;)
 
Hier een Porkert 5 met ergens, geen idee op dit moment waar, ook vulpijpen. Verder geen ervaring maar wel heel erg nieuwsgierig!
 
F-DICK worstenstopper, vulpijpen, elektrische gehaktmolen en nog kilo' collorosozout.
Kan ook aan darmen komen.

5u5u7uha.jpg


 
Lijkt me leuk! Ik heb een vleesmachien van de Lidl, en bijpassende vulpijpjes van de porkert.
 
Hier ook niets, behalve zin om worsten te maken....

Nouja, niets.... Ik weet een slager die dit soort workshops volgens mij wel geeft...
Zou ze eens kunnen vragen. Is alleen wel zo dat ze niet heel centraal zitten. (lutjebroek)
 
Hier ook veel interesse, heb een elektrische vleesmolen met vulpijp. 
 
we kunnen ook eens een workshop bij vuur en rook met zijn allen doen?
 
Ik heb ook geen spullen voor worstmakerij, maar wil mee daar graag eens verder in verdiepen!
 
Het is voor een slimme webwinkelier natuurlijk wel de uitgelezen manier om met zo'n workshop flink wat toebehoren te verkopen (wel voor de familie- en vriendenprijs natuurlijk) ;)
 
ik ben al onder vrienden en bekende aan het vragen wie hier zin in heeft, wil er thuis 1 doen
maar dit betekend niet dat ik deze zou overslaan..
 
ook hier geen spullen maar wel zin om mee te doen!
 
Ik heb een Lidl elektrische Fleischwolf en zin om mee te doen!
Er staat mij iets bij dat Noskos in het verleden ook als eens zoiets opperde.
 
Het ligt eraan waar en wanneer,ben er anders ook wel voor te porre!  :)
Heb een Jupiter 5 vleesmolen..
 
Jajajajajajajaja....hier ook.

Kmix met maal en stop set
 
Geen spullen wel zin :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan