BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook de nodige spullen, en ik kom ook
 
Schrijf maar ook maar op! Ik heb een porkert 8..
 
Ok? animo is er genoeg! gezellig!
Ik zal een lijstje maken van mensen die mee zouden willen doen met eventueel hun spullen. Zoals ik het nu zie hebben we hardware genoeg ook voor degene die geen molen of stopbus hebben. Het zou leuk zijn als we het nog voor de zomervakantie kunnen regelen.

 
Ik ben ook erg geinteresseerd, helaas geen materiaal om worsten te maken.
 
Wat mij ook wel interessant lijkt om eens met een stopbus te kunnen werken, zodat je een idee hebt of dat wel of niet een grote verbetering is tov. een vleesmolen met vultuit.
 
Nosmo zei:
Wat mij ook wel interessant lijkt om eens met een stopbus te kunnen werken, zodat je een idee hebt of dat wel of niet een grote verbetering is tov. een vleesmolen met vultuit.

Het voordeel van een stopbus is dat je hem zonder lucht kunt vullen, en dus ook de worst zonder lucht kunt opstoppen.
 
Leuk, als het doorgaat probeer ik zeker van de partij te zijn.
 
Een workshop lijkt mij erg leuk en leerzaam, hangt wel af waar en wanneer. Ik heb zelf geen materialen hiervoor maar na een goede workshop zal ik die snel in huis hebben mij kennende  ;D

Maar je kan al bijna 2 groepen vormen, groep die nog nooit een worst hebben gemaakt en een groep met enige ervaring.
 
Mooi initiatief, als  de datum bekend is en ik niks op de agenda heb staan wil ik hier graag bij zijn.

groeten
 
Leuk diee zeg, ik heb geen spullen maar wil zeker eens komen kijken hoe dat nu in zijn werk gaat  :)  !
 
structor zei:
Ik heb uhm geen worstervaring. Ik heb dus ook geen worstspulletjes. Maar wil wel graag meedoen met een worstworkshop.

Structor+1
 
Leuk plan. Heb nog geen materiaal, maar wel veel interesse.
 
en dan maar hopen dat het niet "the worst workshop ever" wordt.....
Het spijt me ik kon het echt niet laten, moest hem ff maken :p
Zelf geen worstmaakspulletjes maar afhankelijk van de locatie evt wel interesse.
Goed initiatief, lekker bezig!
 
ik heb net een Porkert 8 met vulpijpen (starter set) binnen gekregen, afgelopen weekend geprobeerd was niet zo,n succes weeg schaal ging kapot dus de worsten waren iets aan de zout kant  :-[ maar een beetje hulp van een ervaren mensen zou niet gek zijn. dus ik ben graag van de partij
 
Chill-070 zei:
en dan maar hopen dat het niet "the worst workshop ever" wordt.....
Het spijt me ik kon het echt niet laten, moest hem ff maken :p
Zelf geen worstmaakspulletjes maar afhankelijk van de locatie evt wel interesse.
Goed initiatief, lekker bezig!

Haha hij is leuk. Wel veel animo! Leuk we gaan eens even hard plannen. Wordt vervolgd.
 
Even een kleine update, omdat het anders zo heel erg stil is ;)

Ik ben een beetje geschrokken van het aantal belangstellenden (wauw wat een hoop aanmeldingen helemaal super!!!!!!) aan een kant heel mooi want we hebben dus materiaal genoeg maar dat maakt een klassieke workshop waar je ook bv een schouder uitbeent wel erg lastig.
Ik heb met Martijn van Vuur en Rook gesproken en hij heeft aangeboden om het bij zijn locatie te doen. Dit is super omdat we op die manier goed vlees, ingredienten en casings kunnen regelen en direct na de workshop wat kunnen roken/ grillen/ proeven etc.... ( gewoon een heel gezellige middag van maken :))

Het idee is dan om in teams van twee te werken met bv een kilo vlees per persoon wat je samen maalt, kruidt, kneedt en vervolgens stopt. Zo kunnen we mensen met apparatuur koppelen aan mensen die geen molen bij zich hebben. En kunnen we met zn allen lekker varieren qua smaak en type worst.

Er is een maar, het zou alleen op een zaterdag kunnen en het liefst na de zomer vakantie. ( voor worst is een lagere temp gunstig, te laag zou weer te lang duren dus dat is ook geen optie  8)

Anyway dit is even de stand van zaken, wat vinden jullie ervan en dan rest een datum. Ik had het eigenlijk al heel snel willen doen maar misschien ook beter om wat tijd ter voorbereiding te nemen.

Ik zou zeggen eind augustus oid.... Maar dat sluit ik ook. Nog even kort met Martijn.

Hou jullie op de hoogte

Gr

Jan-Teunis

Edit, heb dit ook even in de eerste post bijgezet.....




 
Ben een beetje gaan lezen over worsten maken en het lijkt me toch ook wel wat eigenlijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan