BasBQ
Beef en Steak

wie heeft ervaring met de looftlighter?

Daar ben ik dus heel blij mee dat te horen.. oftewel over paar weekjes,... bestel ik 'm dus ook :D
 
Henny zei:
Heb hem net voor de eerste keer uitgeprobeerd, in 1 woord geweldig.
Binnen 2 min een lekker vuurtje en totaal geen rook, me aanmaakblokjes kan ik storten.
Een zeer tevreden mens. ;)

Aha, de vuurtjesaanmaakhater in mij heeft deze voor 55? bij de bestelling van de kamado gedaan. Blij om te horen dat ie zo goed werkt want het was wel een gok waar ik geen onderzoek voor heb hoeven doen:)
Te laat dit draadje gevonden ;)
 
Ik heb hem denk ik al zeker 2 jaar.
Werkt perfect. Heb ik tijd genoeg dan steek ik de houtskool even op een klein gedeelte aan.
Wil ik snel aan de gang, dan houd ik hem er wat langer op. In een paar minuten staat de hele Q in lichterlaaien en heb ik een bloedheet vuurtje.
Mijn bbq staat 1 meter van het stopcontact dus dat is wel een voordeel.
 
ik verkoop m en gebruik m ook  niet goedkoop maar topding .
zeg maar zo beter duur dan niet te koop!!
 
Ik verkoop hem niet maar gebruik hem ook al een aardige tijd.
Werkt perfect, ook om de buitenhaard en open haard aan te steken trouwens!!!
 
Gisteren voor het eerst gebruikt en ik ben blij!


IMG-20140603-WA0011_zpshfcu159d.jpg


verkeerde foto.. :blush:
 
Ook erg makkelijk om marshmallows mee te roosteren voor de kids :p
 
Goedenavond...

Zijn er mensen die de looflighter gebruiken?
Zijn er mensen die het helemaal niets vinden?

Zou graag wat "reviews" horen...
 
Heb hem nu een half jaar, maar wil niet meer zonder. Ook erg handig voor als je snel even een stukje vlees op de WGA wilt grillen.
 
Ik gebruik die van Leo nu al een paar weekjes en ik vind het een top-apparaat!
Zou er graag eentje overnemen van een team na een wedstrijd...  :D
 
Lijkt me een goede oplossing mijn stopcontact zit ook binnen een meter , dat is dus geen probleem!
 
Een van de beste aankopen die ik voor mijn bbq gedaan hebt.
 
Ik ben deze aan het overwegen. Hoe werkt de looftlighter met briketten en kokos briketten? Ik begrijp dat houtskool veel sneller en makkelijker aangaat.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

 
JJ & JJ zei:
Ik ben deze aan het overwegen. Hoe werkt de looftlighter met briketten en kokos briketten? Ik begrijp dat houtskool veel sneller en makkelijker aangaat.

Het werkt hetzelfde, maar duurt inderdaad ietsiepietsie langer. Maar ook niet zoveel langer dat het niet meer leuk is. Als je de hitte op een kleine holte tussen de kolen mikt en er begint iets te gloeien, dan gaat het ineens heel hard. Je moet niet bovenop ??n kooltje gaan staan blazen met dat ding, want dan heb je na een minuut maar ??n heet kantje aan ??n kooltje.
Ik gebruik 'm regelmatig voor het aansteken van (flamy of ecobrasa) briketten in een kolenmandje en dat werkt eigenlijk net zo goed als bij de houtskool in mijn kamado.
Ik denk dat ik die Looftlighter nu een klein jaartje heb en ik vind het echt een puike aansteekmethode, zeker als je het hebt over rookontwikkeling. Dat heb je helemaal niet met dat ding.

 
Voor de WGA gebruik ik altijd de Looftlighter, als ik mijn smoker gebruik en ik heb een volle starter nodig, gebruik ik de starter, werkt dan toch sneller naar mijn idee.
 
http://www.meerbarbecue.nl/looftlighter-barbecue-starter.html

Toch weer een tientje...
 
El Fumarole zei:
Als je de hitte op een kleine holte tussen de kolen mikt en er begint iets te gloeien, dan gaat het ineens heel hard. Je moet niet bovenop ??n kooltje gaan staan blazen met dat ding, want dan heb je na een minuut maar ??n heet kantje aan ??n kooltje.

Bedankt voor het antwoord. Het klinkt veelbelovend maar ik begrijp de werkwijze nog niet helemaal. Dus bij briketten aansteken niet de looflighter tegen een briket aandrukken met die verwarmde kop of dat wel maar daarna op de kleine holte richten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan