BasBQ
Beef en Steak

wie heeft ervaring met de looftlighter?

JJ & JJ zei:
El Fumarole zei:
Als je de hitte op een kleine holte tussen de kolen mikt en er begint iets te gloeien, dan gaat het ineens heel hard. Je moet niet bovenop ??n kooltje gaan staan blazen met dat ding, want dan heb je na een minuut maar ??n heet kantje aan ??n kooltje.

Bedankt voor het antwoord. Het klinkt veelbelovend maar ik begrijp de werkwijze nog niet helemaal. Dus bij briketten aansteken niet de looflighter tegen een briket aandrukken met die verwarmde kop of dat wel maar daarna op de kleine holte richten?
Het is gewoon een overdreven soort verfbrander die lucht van 600+ graden uitblaast (ofzoiets). Je houdt 'm en iets, ca 1 a 2 cm, van de kolen af en niet er tegenaan. De hete lucht ontsteekt dan je kolen.
Op youtube zijn er wel filmpjes van te vinden.
 
Ik heb deze nu al dik een jaar in gebruik en wil niet meer anders, met houtskool is het binnen een minuut aan zonder rook en briketten duurt even wat langer. Het scheelt gewoon rookontwikkeling en ik was het zat om elke keer aanmaakblokjes aan te moeten schaffen. Maar zal een verfbrander niet hetzelfde resultaat halen of gaat deze niet hoog genoeg qua temperatuur?
 
Beste uitvinding sinds de BBQ !

Ik heb zo'n Xl cr?me brule brander maar die komt niet in de buurt van de looflighter!
 
Cr?me brulee brander werkt hier ook.
 
Ter info: Bij de Intratuin vanmiddag meegenomen voor 59,95


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
richard0501 zei:
ik heb er nog 3 in de aanbieding voor ?35,- stuk nieuw in de doos
excl verzending

Hoi Richard.

Ik heb je een p.m. gestuurd over de looftlighter.

Vrgr,  Hans.
 
Zijn er helemaal geen gebruikers die na de "honeymoon periode" (de eerste tijd vind je een nieuwe aanschaf altijd heel fijn)  terugkomen van de looftlighter?
Niemand die het spuugzat is om 10 minuten met een f?hn in zijn ketel te moeten koekeloeren, en weer terug is bij (bijvoorbeeld) een paar aanmaakblokjes onder een starter leggen, zodat je in de tussentijd wat anders kunt doen?
 
dennis zei:
Zijn er helemaal geen gebruikers die na de "honeymoon periode" (de eerste tijd vind je een nieuwe aanschaf altijd heel fijn)  terugkomen van de looftlighter?
Niemand die het spuugzat is om 10 minuten met een f?hn in zijn ketel te moeten koekeloeren, en weer terug is bij (bijvoorbeeld) een paar aanmaakblokjes onder een starter leggen, zodat je in de tussentijd wat anders kunt doen?

NEEN :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan