BasBQ
Beef en Steak

Weer thuis vanuit Brazili?, en wat eet je dan?

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Weer thuis vanuit Brazili?, en wat eet je dan? Picanha natuurlijk!  ;)

Ik heb in Brazili? bij een echte originele churrascaria gegeten en daar doen ze de picanha wel een beetje anders dan zoals wij dat normaal gesproken doen. Het vlees wordt in brede repen gesneden, gezouten en dan dubbelgevouwen op een spies geregen met de vet kant naar buiten. De spies wordt dan boven een houtskool vuur gegrild.

Het leek mij echter makkelijker om hier m'n draaispit voor te gebruiken;

Braziliaansavondmaal-1.jpg


Braziliaansavondmaal-2.jpg


Braziliaansavondmaal-3.jpg


Iets te gaar naar mijn smaak maar toch zeer lekker mals, de Braziliaanse picanha was trouwens ook wat aan de gare kant van medium.

En als toetje ook nog iets wat ik in hetzelfde restaurant gegeten heb; gegrilde ananas met kaneel;

Braziliaansavondmaal-4.jpg


Braziliaansavondmaal-5.jpg


Braziliaansavondmaal-6.jpg


Al met al een zeer geslaagd avondmaal. ;)
 
Ik zeg welkom terug! En gelijk weer goed bezig Piet!
 
Ziet er allemaal weer prachtig uit!!
Hoop alleen dat de volgende foto wedstrijd niets met vlees te maken heeft!! anders hebben we op voorhand alweer een winnaar!! :p
 
Ik was zelf helemaal niet zo tevreden met de foto's, ik heb ze even vlug op standje "A" uit het handje geschoten. Normaal doe ik alles handmatig maar daar had ik deze keer even geen zin in. Ook is het licht met deze wolkenloze dagen veel te hard, waardoor je lelijke schaduwen krijgt, ik had ze beter wat in kunnen flitsen, maar daar kom je dus pas achter de computer achter :-[ 

Gelukkig hebben we lightroom nog om ze wat op te poetsen. ;)
 
Lightroom ??????? ??? ??? ???
 
Haha....je maakt een hoop werk van de foto's als je zelfs nog nabewerkt met Lightroom. Maar ja.....aan de andere kant vallen de foto's dan ook regelmatig in de prijzen :)
 
Ziet er goed uit en die Ananas lijkt me ook heel lekker.
 
Welkome back piet! Hoop dat je mooie vakantie hebt gehad!
 
DanBras zei:
Haha....je maakt een hoop werk van de foto's als je zelfs nog nabewerkt met Lightroom. Maar ja.....aan de andere kant vallen de foto's dan ook regelmatig in de prijzen :)

Ik fotografeer in RAW formaat, en dan moet je eigenlijk wel nabewerken anders zien je foto's er niet uit. Je wordt er ook wel handiger en vlugger in na een tijdje. Ik denk dat ik ongeveer vijf minuten per foto bezig ben. Het voordeel is ook dat het omzetten naar forum formaat jpg en het plaatsen van m'n watermark volledig geautomatiseerd is en dus helemaal geen tijd meer kost.
 
Big-T zei:
Welkome back piet! Hoop dat je mooie vakantie hebt gehad!

Vakantie?  Ik was daar gewoon voor de baas hoor Tom. En het was weer eens ouderwets doorwerken ook.

 
Nosmo zei:
Ik was zelf helemaal niet zo tevreden met de foto's, ik heb ze even vlug op standje "A" uit het handje geschoten. Normaal doe ik alles handmatig maar daar had ik deze keer even geen zin in. Ook is het licht met deze wolkenloze dagen veel te hard, waardoor je lelijke schaduwen krijgt, ik had ze beter wat in kunnen flitsen, maar daar kom je dus pas achter de computer achter :-[ 

Gelukkig hebben we lightroom nog om ze wat op te poetsen. ;)
O? Ik dacht dat de foto's voor de wedstrijd niet bewerkt mochten worden? Of is dit iets anders? Computerblond...of doe je dat met de wedstrijd niet, dat kan ook natuurlijk.
 
Nosmo zei:
Weer thuis vanuit Brazili?, en wat eet je dan? Picanha natuurlijk!  ;)

Ik heb in Brazili? bij een echte originele churrascaria gegeten en daar doen ze de picanha wel een beetje anders dan zoals wij dat normaal gesproken doen.

Heb dat begin dit jaar ook gemerkt in Brazili?. Vond het zelf wel erg lekker daar. Alleen jammer dat het vlees erg zout was. Iets t? vond ik zelf!
 
Ik fotografeer ook in RAW Domi en je moet ze dan door software halen omdat je anders te zien krijgt wat de sensor ziet, zonder aanpassingen is dat dus erg lelijk.
 
Mooi stukje vlees. Wel een andere smaak belevening zo aan het spit dan als geheel op de grill lijkt me.

Welkom thuis overigens.
 
Teddo zei:
Mooi stukje vlees. Wel een andere smaak belevening zo aan het spit dan als geheel op de grill lijkt me.

Welkom thuis overigens.


Het vet loopt nu niet rechtstreeks de kolen in, maar loopt eerst door het draaien van het spit over het vlees daardoor wordt de korst anders van smaak en structuur, maar dat is nu ook weer geen wereld van verschil hoor.

Ik vind wel dat de vet laag veel knapperiger werd, een beetje zoals uitgebakken spek. Dat heb ik met de vlammen methode nooit echt gehad.
 
Chef Martin zei:
Nosmo zei:
Weer thuis vanuit Brazili?, en wat eet je dan? Picanha natuurlijk!  ;)

Ik heb in Brazili? bij een echte originele churrascaria gegeten en daar doen ze de picanha wel een beetje anders dan zoals wij dat normaal gesproken doen.

Heb dat begin dit jaar ook gemerkt in Brazili?. Vond het zelf wel erg lekker daar. Alleen jammer dat het vlees erg zout was. Iets t? vond ik zelf!

Klopt, ik hou best wel van lekker zout eten, maar voor mij was het ook op het randje, het viel me ook op dat er eigenlijk alleen zout wordt gebruikt, soms aan gevuld met (erg veel) knoflook. Het is geen erg subtiele keuken. ;)
 
Het ziet er allemaal lekker uit.
Wat heb je precies gedaan met de ananas?
 
Terug
Bovenaan Onderaan