BasBQ
Beef en Steak

Weer thuis vanuit Brazili?, en wat eet je dan?

ziet er allemaal heerlijk uit, ook ik ben wel benieuwd naar je ananas
 
Same here, ziet er zeer smakelijk uit ! En ook benieuwd naar de ananas eigenlijk ?
 
Leuke manier om Picana te bereiden. En wat is er met de ananas gebeurd? Gewoon kaneel erover en op het spit?
 
Dit ziet er echt super lekker uit.
 
noskos zei:
Ik fotografeer ook in RAW Domi en je moet ze dan door software halen omdat je anders te zien krijgt wat de sensor ziet, zonder aanpassingen is dat dus erg lelijk.
O, is dat dan niet zoiets als fotoshop of zo? Ik heb er 0 verstand van he?
 
Das een lekker thuiskomertje !,  Die ananas ken ik ook, is erg lekker !
 
Kurre zei:
Same here, ziet er zeer smakelijk uit ! En ook benieuwd naar de ananas eigenlijk ?
De combinatie ananas met kaneel is echt heerlijk.

Zelf eet ik regelmatig in zo'n braziliaans grillrestaurant (pampas rodizio) en de ananas is daar heerlijk.

Elke keer als ik daar kom zeg ik tegen mijn vrouw: volgende keer dat de Q aan gaat maak ik ananas met kaneel, en dan vergeet ik het gewoon weer...

Volgende keer, maak ik ananas met kaneel ;)
 
hmmm..water loopt me alweer uit de mond....

welcome back!

die ananas kaneel staat ergens als recept op het forum?
 
Die ananas is heel eenvoudig, je schilt een verse ananas en bestrooid hem rijkelijk met rietsuiker en kaneel. Daarna een tijdje laten intrekken. En dan grillen op een niet te hoge teperatuur, de ananas moet lekker warm worden maar hoeft aan de binnenkant ook weer niet tot snot gekookt te worden. ;)
 
Dominique zei:
noskos zei:
Ik fotografeer ook in RAW Domi en je moet ze dan door software halen omdat je anders te zien krijgt wat de sensor ziet, zonder aanpassingen is dat dus erg lelijk.
O, is dat dan niet zoiets als fotoshop of zo? Ik heb er 0 verstand van he?

Als het beeld van je camera niet bewerkt zou worden zagen alle foto's er niet erg best uit. De meeste camera's doen dit gewoon vanzelf zodat je niet eens door hebt dat het gebeurd, maar dan heb je wel genoegen te nemen met de keuzes die de camera fabrikant voor jou genomen heeft. Met een wat betere camera kun je kiezen om de foto's zonder enige bewerking op te slaan (RAW) zodat je zelf achteraf nog de belichting en de witbalans (kleur) van je foto's kunt bepalen.

Vroeggah deed de ontwikkelcentrale dit ook al voor je foto afdrukken of een fotograaf deed het met de hand in z'n donkere kamer.
 
Morgen hoop visite. Zo'n Picanha ziet er zo lekker uit. 1 keer eerder gemaakt, maar al tijdje terug. Slager geeft aan dat ik eerst even moet branden op hoog vuur en dan langzaam doorgaren. Maar is andersom niet ook prima? Op forum lees ik dat veel mensen eerst tot bepaalde temp gaan en dan even lekker schroeien. Lijkt me veel praktischer. Ik krijg mijn ei niet in minuutje van 300 graden naar 80 graden.

Denk dat ik op eitje op lage temperatuur even op wil leggen en dan op BBQ die dan al goed heet is, even aanbranden. Goed idee?
 
goed idee!
 
Nosmo zei:
Dominique zei:
noskos zei:
Ik fotografeer ook in RAW Domi en je moet ze dan door software halen omdat je anders te zien krijgt wat de sensor ziet, zonder aanpassingen is dat dus erg lelijk.
O, is dat dan niet zoiets als fotoshop of zo? Ik heb er 0 verstand van he?

Als het beeld van je camera niet bewerkt zou worden zagen alle foto's er niet erg best uit. De meeste camera's doen dit gewoon vanzelf zodat je niet eens door hebt dat het gebeurd, maar dan heb je wel genoegen te nemen met de keuzes die de camera fabrikant voor jou genomen heeft. Met een wat betere camera kun je kiezen om de foto's zonder enige bewerking op te slaan (RAW) zodat je zelf achteraf nog de belichting en de witbalans (kleur) van je foto's kunt bepalen.

Vroeggah deed de ontwikkelcentrale dit ook al voor je foto afdrukken of een fotograaf deed het met de hand in z'n donkere kamer.
Aha! Nu is het me duidelijk, ik wist dat niet. Weer wat geleerd Piet, dank voor de uitleg!
 
oh pfff, waarom ben ik eigenlijk nu niet in brazilie in een barbecuerestaurant picanha aan het eten?
(serieus, weet er iemand ??n goede reden?)

gelukkig ligt het staartstuk al klaar in de koelkast, het beste lapmiddel tegen het niet-op-vakantie-in-brazilie-zijn :p

 
Derooie zei:
Morgen hoop visite. Zo'n Picanha ziet er zo lekker uit. 1 keer eerder gemaakt, maar al tijdje terug. Slager geeft aan dat ik eerst even moet branden op hoog vuur en dan langzaam doorgaren. Maar is andersom niet ook prima?
Andersom is zelfs nog beter.

Je slager raadt het waarschijnlijk aan omdat veel mensen denken (het staat ook zo in veel boeken) dat je vlees kan dichtschroeien waardoor de sappen in het vlees blijven. En laat dat nu net eens pertinent verkeerd zijn ;)
 
ChrisMaes zei:
Derooie zei:
Morgen hoop visite. Zo'n Picanha ziet er zo lekker uit. 1 keer eerder gemaakt, maar al tijdje terug. Slager geeft aan dat ik eerst even moet branden op hoog vuur en dan langzaam doorgaren. Maar is andersom niet ook prima?
Andersom is zelfs nog beter.

Je slager raadt het waarschijnlijk aan omdat veel mensen denken (het staat ook zo in veel boeken) dat je vlees kan dichtschroeien waardoor de sappen in het vlees blijven. En laat dat nu net eens pertinent verkeerd zijn ;)

ChrisMaes, ik wil je best geloven, maar zelf koks in goede restaurants zeggen dit....hebben zij dan allemaal dit fabeltje in hun hoofd...ik kan me dit niet voorstellen. Je zegt "pertinent", maar waarop baseer jij dit? Is geen aanval hoor, maar ik wil gewoon hier het fijne van weten, zeker omdat ik zelf vaak beef maak.

gr.
h.
 
Hier is heel veel onderzoek naar gedaan, oa door grootheden als Heston Blumenthal en Alton Brown, en daar bleek zonder enige twijfel uit dat dicht schroeien van vlees  pertinente onzin is. Gauw dat bakerpraatje vergeten dus.

Het zelfde geldt natuurlijk ook voor veel andere bekende "waarheden", bijvoorbeeld dat je champignons niet mag wassen of dat boter slecht voor je zou zijn.
 
Hannibal zei:
ChrisMaes, ik wil je best geloven, maar zelf koks in goede restaurants zeggen dit....hebben zij dan allemaal dit fabeltje in hun hoofd...ik kan me dit niet voorstellen. Je zegt "pertinent", maar waarop baseer jij dit? Is geen aanval hoor, maar ik wil gewoon hier het fijne van weten, zeker omdat ik zelf vaak beef maak.

gr.
h.

En goed boek wat zaken als dit tot in detail behandelt is 'over eten en koken, van Harold McGee: https://m.bol.com/nl/p/over-eten-koken/1001004002910114/

En bedenk: als je vlees daadwerkelijk dicht zou kunnen schroeien, waarom wordt het dan toch droog als je het te lang door bakt......
 
Terug
Bovenaan Onderaan