BasBQ
Beef en Steak

Weer een enthousiast erbij!

 
 
 

Melis

Sprokkelaar
Berichten
35
Hoi,

Ik ben Melis Schaap, woon in Heemskerk en heb vandaag mijn weber 57 ingewijd met een BCC.  Geleerd van Gerard van ProBBQ(de sponsor van dit forum begrijp ik ;-) op een workshop met collega's (een aanrader).
WP_000436.jpg


De kip was fantastisch! en daarna de bbq nog gebruiken voor een paar bananen met rolo's: super!
WP_000437.jpg

WP_000438.jpg



lang getwijfeld of het gas of kolen moest worden. Het is toch kolen geworden.

Ben erg benieuwd hoe ik de ribs moet bereiden. De kids willen ze volgende week graag eten. Vooral de tijd en de temp zijn nog niet mijn ding als ook de te gebruiken kolen/briketten.

Bij mijn weber zat een starter en 3kilo weber briketten.  Ik heb ze netjes afgemeten(zoals in de weberhandleiding stond) en de temp was rond de 160C, maar met volledig open schuif beneden en dekselschuif helemaal open.  Ben benieuwd hoe dit met die kokosbriketten gaat.

Leuk forum!!
 
Ha Melis,
Welkom hier, en kijk een rustig rond, stel je vragen, en als je aan de slag gaat hopen we op veel foto's!
Daar houden we van, gezellig dat je er bent :)
 
Melis, welkom bij de club.

Kijk eens goed rond dan vindt je vast wel een goed recept voor Spareribs.

De temperatuur van je Weber krijg je zo onder de knie.

En die starter maakt het begin lekker makkelijk.
 
Hoi Melis,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Als je op de pagina van je foto, bovenaan op, origineel weergeven klikt en je zet de url van die foto tussen
 
Welkom! En nu je Q lekker vies maken!
 
En met de foto van je Beercan Chicken heb je trouwens meteen je eerste Badge te pakken, onze Tokkie, (het kippetje onder je naam), gefeliciteerd!
 
hoi Melis,
Welkom bij dit edele genootschap
Gelijk je tokkie te pakken zie ik, gefeliciteerd
 
Hoi Melis! Leuk om te zien dat je weg hebt gevonden naar het genootschap. De kip ziet er fantastisch uit
 
Welkom bij de club Melis en proficiat met je tokkie.
Je zult je snel thuis voelen hier, is mijzelf ook overkomen, ben ook pas zeer recent op dit forum.
Onze BBQ's zijn hetzelfde....mooi kippetje ook!
 
Welkom Mels als je wat wil weten en ik kan je helpen ik woon vlak bij.
 
Welkom op het forum van het BBQ Genootschap.
En gefeliciteerd met je tokkie.
 
Welkom!
Binnenkomen met gelijk een Tokkie! Niet slecht hoor.
Dat heeft Gerard weer prima uitgelegd.
 
Leuk, dat je hier op het forum komt buurten Melis.
Welkom.
En meteen al je Tokkie gescoord z?g, gefeliciteerd.  :)

Mac
 
Hoi Melis, welkom hier, geweldige foto's en gefeliciteerd met je tokkie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan