BasBQ
Beef en Steak

Wedstrijd Pulled Pork

Ook ik heb de pulled pork zondag geprobeerd.
Het was heerlijk!

Ik was best zenuwachtig of het ging lukken, maar smaak was super en totaal niet droog!

Bedankt voor het recept!

Na afgelopen zondag wel 1,5 kilo zwaarder ;)
 
Wat is de ideale volgorde aan het begin? A: 1. Rubben 2.Inpakken 3.Injecteren? Of B: 1: injecteren 2: rubben 3:inpakken? En bij A steek je je injectie dus gewoon door het plastic?
 
Optie B geeft de minste zooi, leg het vlees voor het injecteren even in een schaal zodat de vloeistof eventueel daarin blijft liggen ipv over het aanrecht / keukenvloer huppelt :)
 
SilverFox zei:
Optie B geeft de minste zooi, leg het vlees voor het injecteren even in een schaal zodat de vloeistof eventueel daarin blijft liggen ipv over het aanrecht / keukenvloer huppelt :)
Optie B? Oke, ik had verwacht dat optie A minder zooi gaf, omdat de PP dan al in de folie zit. Maar dan ga ik wel voor B.
 
Klopt, mijn info was ook niet geheel duidelijk inderdaad.
Ik ben niet zo van van injecteren door plastic. Dus dat zou ikzelf niet doen. (Er zijn er wel die het wel doen hoor)
Kweenie, iets met kans op plastic mee naar binnen in het vlees. Misschien gebeurd het niet, maar wil het risico niet lopen. Denk dat het risico groter is wanneer je het in huishoudfolie in hebt gepakt en een naald met de opening aan de voorzijde hebt.
En als je in dat geval eerst de boel in de rub zet en vervolgens injecteert spoelt de rub weg :D (nouja, iig een beetje)
Ikzelf doe het op de manier van optie B.
 
SilverFox zei:
Klopt, mijn info was ook niet geheel duidelijk inderdaad.
Ik ben niet zo van van injecteren door plastic. Dus dat zou ikzelf niet doen. (Er zijn er wel die het wel doen hoor)
Kweenie, iets met kans op plastic mee naar binnen in het vlees. Misschien gebeurd het niet, maar wil het risico niet lopen. Denk dat het risico groter is wanneer je het in huishoudfolie in hebt gepakt en een naald met de opening aan de voorzijde hebt.
En als je in dat geval eerst de boel in de rub zet en vervolgens injecteert spoelt de rub weg :D (nouja, iig een beetje)
Ikzelf doe het op de manier van optie B.

Thanks. Duidelijk. Ik heb precies hetzelfde met dat plastic. Optie B it is.
 
Hoeveel broodjes haal je eigenlijk uit een PP van ongeveer 2 kilo? :-S
We zijn volgende week met 10 volwassenen en stuk of wat kinderen. :-O
 
2kg rauw, ongeveer 1/3 verlies = 1.3kg klaar product. 80 gram per broodje = 16 broodjes.
(Allemaal wel een beetje natte vinger werk uiteraard)
 
Dank je wel Silverfox, zo heb ik in ieder geval een beetje een indicatie.  >:D<
 
Eduard, maak er dan lekker ook coleslaw (recept van Dominique) bij, dat is heerlijk samen op een broodje!
 
Sander72 zei:
Eduard, maak er dan lekker ook coleslaw (recept van Dominique) bij, dat is heerlijk samen op een broodje!

Ik zeg: DOEN!
 
Ik ga er van blozen....
 
Heren,
ik wil me dit weekend wagen aan pulled pork.
Er komt veel volk 14 man dus heb een stuk van 5.2kg besteld.
Hoe lang zou dit duren, Ik heb nog nooit met zo een groot stuk gewerkt...
 
Als je dit recept, wedstrijd pp, volgt, reken op 10-12 uur. Het is moeilijk in te schatten daar elk stuk vlees zijn eigen tijd nodig heeft.
Maak het in ieder geval een dag van tevoren (ook het pullen kost tijd) en dan op de dag zelf opwarmen.
Dan ben je zeker op tijd en kan je zelf ook lekker ontspannen.
 
Altijd lekker. :)
Soms de tweede dag nog lekkerder dan gelijk van de Q  ;)
Ik denk dat de eindsaus dan goed in het vlees is getrokken. :-?

Succes met de grote P.P.
 
Opwarmen gewoon in de microgolf dan?
En wat vocht erbij zodat het sappig blijft...
 
Huyzeke zei:
Opwarmen gewoon in de microgolf dan?
En wat vocht erbij zodat het sappig blijft...

Als je in de zoek functie "Pulled pork opwarmen" invult vind je diverse methode om je P.P. later weer smakelijk op te dienen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan