BasBQ
Beef en Steak

UDS build story

Helemaal mee eens Geert. We gaan deze Twin Towers nog een andere naam geven in ieder geval.  ;)
 
Wat niet is komt vanzelf Geert ;)
 
thanx voor de support iedereen..

Ik heb gelukkig nog wat lak over om de gaten die erin komen bij te werken.. en anders smeren wie die "blanke" stukken ook even goed in met olie.. Ik heb er nu gewoon "el cheapo" hoogglanslak op staan. ruim anderhalve spuitbus per drum.. dus we gaan het meemaken hoe het stand houdt.. to be continued.. :)
 
Heeft iemand nog goeie idee?n voor Eyelets voor Maverick 732 probes? Of zijn er inmiddels al standaard oplossingen voor de WSM te krijgen?
 
Juist Marco's Lampen dinges...... dat ik die over het hoofd heb gezien heb....  :-/ Dat ziet er precies uit zoals ik het wil hebben.

Ik neem aan bij Multimate op de lampen/electro afdeling te vinden? Zijn die dingen inclusief lamp of gewoon los te verkrijgen? En zijn die alleen in koper kleur of ook alu?

#durftevragen
 
Hey Jappert,

Zijn iid op de lampen afd. te krijgen en zijn zonder lamp.
Ik denk dat ze alleen koper kleurig zijn maar dat is even zoeken.
Ik vond deze wel mooi op mijn WSM!!
greetz Marco
 
Ze zijn zeker mooi. Fingers crossed dat ik ze in alu kleur vind.
 
Is allemaal al van de week gebeurd maar nog even geen tijd weten te vinden om te posten, vandaag zelfs even op de Society Cook Off wezen kijken.

Als eerste de donor Q aan stukken gereten voor nog wat bruikbare onderdelen zoals het handvat en een socket voor een pootje

IMG-20131019-WA0001_zpsef7be3fa.jpg


We hebben de wielen van de Weber Q een nieuwe bestemming gegeven:

IMG-20131019-WA0000_zpsbba43f09.jpg


Uiteindelijk ziet dat er dan zo uit

20131016_174207_zpsd70e35e4.jpg


En van iets verder af het geheel met deksel. We hebben de spanband van de originele deksel bewaard en op de ton gemonteerd. Een functie heeft het niet maar het maakt een mooier geheel van de UDS die binnenkort geen UDS meer (mag) heten

20131016_180532_zps1e0b73c1.jpg


Ondertussen de vuurkorf uit een oude wasmand gehouwen, of er genoeg gaten in zitten zal later wel blijken. Zo niet dan boren we wat bij.

20131016_181545_zpsef22abd4.jpg


Ook het boven rooster en de steunen voor het midden rooster zijn gemonteerd

20131016_200757_zps4b431d87.jpg


20131016_200810_zps6922100a.jpg


En weer een totaal overzicht

20131016_202317_zpsc46431fc.jpg


We hebben de luchtventielen nog niet kunnen installeren omdat we nog geen stappenboor of iets dergelijks. Die is nu binnen dus we kunnen van de week weer boren. Wordt vervolgd zou Han Pekel gezegd hebben.
 
RedFox zei:
geen Ugly Drum Smoker meer worden genoemd... :)
Jappert zei:
Helemaal mee eens Geert. We gaan deze Twin Towers nog een andere naam geven in ieder geval.  ;)
noskos zei:
Wat niet is komt vanzelf Geert ;)

Jappert zei:
de UDS die binnenkort geen UDS meer (mag) heten

ben ik binnenkort wel benieuwd naar de nieuwe doopnaam van een doorgaans smerig/vuil 200L olie vat die al jaren lang met bloed/zweet en liefde  gepimt is tot een SUCSESVOL CHEEP  rookoven.

ikzelf zou als ik 1tje zou gaan bouwen  geen andere naam willen en durven te bedenken voor een eigen uds.

geintje: k zou de naam met een kraspen  t op  de bodemplaat  krassen  :blush:
 
De U staat toch voor Upright? :)
 
Echt heel gaaf. Goed dat je dit allemaal zelf kunt. Ben met je eens dat ugly er zo wel af mag....
 
Aan al het mooie komt een eind. Niet aan de Barrel Brothers maar wel aan het bouwen en zoeken naar componenten. Enerzijds wel jammer, anderzijds kunnen we ze nu wel gaan gebruiken. Morgen gelijk maar eens wat Ribbels er op gaan gooien :)

Nog even wat snapshots van de telefoon. Morgen zal ik met een fatsoenlijke camera een paar modelshots maken.

20131025_172923_zpsb7fddca6.jpg


20131025_172838_zps5e643e52.jpg


Inclusief probe eyelet, met dank aan MarBq! Goeie tip!

20131025_172929_zpsdfbafa64.jpg


20131025_174908_zps550e2b7e.jpg


Morgen eerst nog even naar de Ikea voor de "heath deflector" en dan kan die van mij voor het eerst aan. Volgens mij staat die van Paulus as we speak te seasonen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan