BasBQ
Beef en Steak

UDS build story

 
 
 
 

Jappert

Gemarineerd
Berichten
1.041
De kogel is door de kerk, we gaan twee UDSen bouwen.

Vandaag bij Karel van de Nieuwe tol geweest en de broertjes opgehaald. Ze zijn 110 liter , wat betekent dat we twee 47 cm roosters kunnen plaatsen.

20130928_164122_zps6b52028f.jpg


Iedere keer als er wat gebeurt zullen we een foto update plaatsen.

Nu eerst op zoek naar twee Weber 47ers voor donor materiaal.
 
Veel succes!! :D
 
leuk project, wil ik ook ooit nog eens gaan doen
 
Ik ga er twee maken omdat een maatje van me er ook een wil. En wellicht kunnen we ze ook als basis voor een nieuw bbq team gebruiken  ;)
 
Helaas met coating. Zonder zijn 110 liter vaten nauwelijks te vinden volgens de kenners.
 
Ga ik volgen! Erg leuk om te zien, en wie weet maak er ook een. (Weten ze thuis nog niet)
 
Geweldig die zelfbouwprojecten, ga ik weer met belangstelling volgen!
 
Zo de eerste uitdaging al te pakken. We wilden de deksel van een OTO gebruiken om zodoende genoeg ruimte voor twee roosters een waterbak en kolen mand te houden.

IMG-20130929-WA0000_zps767e035f.jpg


Wat blijkt de deksel past niet, net te smal. De rand van de ton eraf slijpen zou een oplossing kunnen zijn, probleem is dat je dan gelijk een hele scherpe rand hebt. Zit nu te denken aan iets met de klemband van de originele deksel...... Nog maar eens een paar biertjes op drinken  :)
 
By the way, bedankt voor de virtuele support allemaal.
 
Kun je het orginele deksel niet omdraaien (en de binnenkant eruit snijden) zodat je net die paar cm pakt waardoor de weber deksel wel past?

Mooi project, als ik toch eens tijd had voor al die mooie dingen...
 
Leuk weer een nieuw UDS bouw draadje... :)
Heel veel suc6 en plezier!
Ik ga je volgen.
 
Originele deksel lassen aan de weber. Uitslijpen en je hebt een perfect passend lid!
 
Terug
Bovenaan Onderaan