BasBQ
Beef en Steak

To schort, or not to schort...

Ik gebruik ( als een ik schort gebruik ) een Weber schort ( ooit gekregen :) )

Maar vaak tijdens het Q'en met gasten, of als ik tussen de middag ik klaarmaak zodat ik er niet uitzie alsof ik geen wasmachine heb :)

Helpt trouwens niet tegen de rook, en daar heb ik toch het grootste probleem me als ik op de bank zit :D

 
Als ik er aan denk doe ik een katoenen schort aan, ook bij het koken achter het gewone fornuis.
Volgens mij is dat ook lekkerder om je handen aan af te vegen dan een leren schort.....(ja, ja, ik weet het....daarvoor moet je een doek gebruiken, maar ja, die ligt altijd ergens anders als ik hem nodig heb)
Maar ja, meestal denk ik er pas aan als het te laat is en hoeft het eigenlijk niet meer  :p
Ach, en dat leer is een tijdelijke hype denk ik, ik sta lliever in mijn Fokke en Sukke schort achter de q.
 
Vindt zelf een short wel handig
te vaak veel vlekken
en een buis draag ik de hele week al dus niet achter de bbq
 
hoefnix zei:
Allemaal stoere mannen zonder schort ..... maar met dikke vetvlekken in de kleding  :-O
Of trekken jullie een overall aan  :D

Nee hoor, gewoon mijn werk kleding. Deze gaan  na een klus meteen de was in :D
 
En als je gasten hebt kleed je je om voordat je aan tafel gaat of gezellig in de werkkleding??  :p
 
Dominique zei:
Misschien dat ik hem vanaf nu intraveneus ga voeden, hmmm ik kom typend toch vaak op heel goede idee?n, al zeg ik het zelf.

Ik denk dat we nog ergens zo'n plastic slabbetje met lekbakje hebben....heb je daar iets aan misschien??


Voor mij ook geen schort trouwens. Omdat ik de voordelen niet zo zie (oud kloffie gaat prima), en omdat ik te gierig ben om er geld aan uit te geven.
 
Ceriel + nog ??n.

Ik heb er helemaal niets mee, en zou mij vreselijk ongemakkelijk voelen in zo'n ding.

Mac
 
dennis zei:
Dominique zei:
Misschien dat ik hem vanaf nu intraveneus ga voeden, hmmm ik kom typend toch vaak op heel goede idee?n, al zeg ik het zelf.

Ik denk dat we nog ergens zo'n plastic slabbetje met lekbakje hebben....heb je daar iets aan misschien??

Of een poncho =))
 
Of meteen een dwangbuis :D
 
Ik draag een schort, en ja ik doe wel mee aan die hype Dominique omdat ik het leuk vind.  :D :D
Bovendien heb ik al teveel kleding verklooit met BBQ-en. Brandgaatjes van de kolen overgooien vanuit de starter in de Weber (komt nu wat minder vaak voor ivm mijn Primo) maar ook vetvlekken, vleeslak vlekken, houtskool vlekken kortom alles waar maar vlekken van kunnen komen heb ik altijd op mijn kleding tot groot verdriet van mijn vrouw (directie). :-O :-O
De reden van een leren schort is omdat ik het kan en niet omdat het moet. (leuke tekst, zouden ze een liedje van moeten maken, of een oneliner voor een commercial)
Kortom ik ben er blij mee en uiteindelijk de directie ook, en voor wat betreft het zweten ook dat valt wel mee in verhouding tot het gez... van de directie.

 
RvH6511 zei:
Ik draag een schort, en ja ik doe wel mee aan die hype Dominique omdat ik het leuk vind.  :D :D
Bovendien heb ik al teveel kleding verklooit met BBQ-en. Brandgaatjes van de kolen overgooien vanuit de starter in de Weber (komt nu wat minder vaak voor ivm mijn Primo) maar ook vetvlekken, vleeslak vlekken, houtskool vlekken kortom alles waar maar vlekken van kunnen komen heb ik altijd op mijn kleding tot groot verdriet van mijn vrouw (directie). :-O :-O
De reden van een leren schort is omdat ik het kan en niet omdat het moet. (leuke tekst, zouden ze een liedje van moeten maken, of een oneliner voor een commercial)
Kortom ik ben er blij mee en uiteindelijk de directie ook, en voor wat betreft het zweten ook dat valt wel mee in verhouding tot het gez... van de directie.

En als de directie tevreden is, is alles ok. Zo zie ik het tenminste =))
Mochten ze ook een leren schort model " trut" maken ben ik waarschijnlijk ook gelijk fan hoor, dus laat de hype vooral voort duren!
 
Dominique zei:
RvH6511 zei:
Ik draag een schort, en ja ik doe wel mee aan die hype Dominique omdat ik het leuk vind.  :D :D
Bovendien heb ik al teveel kleding verklooit met BBQ-en. Brandgaatjes van de kolen overgooien vanuit de starter in de Weber (komt nu wat minder vaak voor ivm mijn Primo) maar ook vetvlekken, vleeslak vlekken, houtskool vlekken kortom alles waar maar vlekken van kunnen komen heb ik altijd op mijn kleding tot groot verdriet van mijn vrouw (directie). :-O :-O
De reden van een leren schort is omdat ik het kan en niet omdat het moet. (leuke tekst, zouden ze een liedje van moeten maken, of een oneliner voor een commercial)
Kortom ik ben er blij mee en uiteindelijk de directie ook, en voor wat betreft het zweten ook dat valt wel mee in verhouding tot het gez... van de directie.

En als de directie tevreden is, is alles ok. Zo zie ik het tenminste =))
Mochten ze ook een leren schort model " trut" maken ben ik waarschijnlijk ook gelijk fan hoor, dus laat de hype vooral voort duren!
Ik zou zeggen, verspreid de vraag en de trend. Lijkt me wel lachen, model "trut".
Mooie benaming.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Rvh6511 +1

Zo zie ik het ook, ik bespeur een trend om vlekken stoerder te vinden dan een eenvoudig schort (leer, model trut of gewoon ouderwets).  :p
 
Ik als Lasser van beroep gebruik voor mijn werk wel eens een lasschort, sommige zien er goed uit om ook mee te kokkerellen en erg betaalbaar.

dus voor de budget mensen waaronder ik en ook geen ?100,00 + wil uitgeven aan een schort kan je eens zoeken op google onder lasschort.

ze zullen er niet zo gelikt uitzien als die van grilman maar je heb kwalitatief wel een goede schort

het zijn groothandels waar je ook gewoon als particulier terecht kan,

Letop, prijzen zijn Ex Btw en ex verzendkosten

hier een voorbeeld, volg de link

http://www.tramex.nl/products/lasschort-bruin-supersplitleder

http://www.silverlinetools-shop.nl/p/39857/lasschort-leder/

http://weld-toorts.be/veiligheidstoebehoren-voor-de-lasser/lassersvest/lasschort-leder-65x90-cm.html
 
William zei:
Ik als Lasser van beroep gebruik voor mijn werk wel eens een lasschort, sommige zien er goed uit om ook mee te kokkerellen en erg betaalbaar.

dus voor de budget mensen waaronder ik en ook geen ?100,00 + wil uitgeven aan een schort kan je eens zoeken op google onder lasschort.

ze zullen er niet zo gelikt uitzien als die van grilman maar je heb kwalitatief wel een goede schort

het zijn groothandels waar je ook gewoon als particulier terecht kan,

Letop, prijzen zijn Ex Btw en ex verzendkosten

hier een voorbeeld, volg de link

http://www.tramex.nl/products/lasschort-bruin-supersplitleder

http://www.silverlinetools-shop.nl/p/39857/lasschort-leder/

http://weld-toorts.be/veiligheidstoebehoren-voor-de-lasser/lassersvest/lasschort-leder-65x90-cm.html

Goeie tip William, dank!

Vooral die eerste lijkt me een prima alternatief voor de duurdere versies, bovendien gaat mijn schort meestal uit wanneer de gasten arriveren.
 
Goed idee zoon lasschort! Icm mijn lashandschoenen moet dat er puik uit gaan zien. Denk dat ik dan gelijk maar ga voor een flinke lasbril. Dat houd de gasten wel op afstand als ik in vol ornaat naast mijn ei sta....  :D
 
Of dit  :p ziet er ook puik uit  :-O

removing-food-stains-1-size-3.jpg
 
Heb al een baard dus geen schort nodig Maar even serieus heb enige tijd getwijfeld voor een een leren schort, ziet er leuk uit maar vind enkel een buis op klusjes toch prettiger werken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan