BasBQ
Beef en Steak

To schort, or not to schort...

 
 
 

Holkers

Pitmaster
Berichten
660
Je wordt tegenwoordig overal dood gegooid met die grove leren schorten die je kunt dragen tijdens het BBQ'en. Ze zijn er van 100+ euro en voor een paar tientjes in de supersale aanbiedingen.

Ik kan me voorstellen dat cateraars dat doen voor het plaatje en bescherming van eigen kleding, maar als huis tuin en keuken Q'er zie ik me niet lopen in zo'n ding (zijn ze trouwens niet ontzettend zwaar?)

Mijn vraag aan jullie is: wie draagt zo'n ding, of een schort per se? 
 
Ik ben ook geen leer-fetisjist en doe niet aan deze hype mee.
Denk meestal aan een schort als het al te laat is...  :p

 
Zo'n schort ziet er wel mooi uit, maar ik deed voorheen ook geen schort om.
Als je in de keuken kookt doe je toch ook geen buis aan?!

Voor catering snap ik het wel, voor het plaatje.
Maar als je het zelf fijn vind vooral mee doorgaan dan.
 
Mijn vrouw helpt me er graag aan herinneren dat ik wederom geen schort aan had bij het Q-en. Hierbij kijkt ze dan tegelijk even naar mijn shirt.... :D
Ik vind zo'n schort wel erg gaaf, maar heb ook gezien en gevoeld bij de sligro aan een aantal van die leren schorten en het is duidelijk dat er flinke verschillen in zitten (dikte van het leer o.a.) Een gave schort staat op de whishlist, dat zeker, maar hoeft niet perse zoiets te zijn.
Och en ik ga de vrouw er niet gelukkiger van maken als ik een schort draag, de prut valt bij mij gewoon achter de schort op me shirt.... :)
 
Ik vindt zo'n schort fantastisch maar denk niet dat ik 'm ooit ga dragen. Gebruik nu ook nooit een schort of iets dergelijks. Maar ik sluit niet uit dat met een impulsaankoop er toch eentje komt.
 
nope, geen schort. ook niet in de keuken trouwens. en altijd onder de vlekken.
 
Ik heb van alles wat:

koksbuizen (gebruik ik voor de kookclub)
leren schort (gebruik ik zo nu en dan bij de Q)
gewone schorten (in de keuken en af en toe bij de Q)

Het ligt er maar net aan wat ik op de Q leg en welke kleren ik aan heb.
Van de week waren we in de tuin aan het werk terwijl de Q brandde -> geen schort nodig.
Dit weekend kwamen we na een middag op het terras met bezoek thuis, mijn witte uitdossing moest toch wit blijven -> leren schort aan.

En nee zo'n leren schort is niet extreem zwaar, wel zwaarder dan een katoenen schort natuurlijk.
 
Ik gebruik altijd een schort, ook in de keuken.

Niet van leer want dat vindt ik een beetje onzinnig.

Maar ik heb gewoon de pest aan vetvlekken in mijn kleren.
Dus altijd een zwart schort
 
Ik heb nooit kunnen bevroeden dat mensen die zo'n stoere hobby hebben zo hype-gevoelig kunnen zijn, dus ik moet er wel om lachen, al die kerels met die leren schorten ( en baarden, ook zo hip). Ik vind het ene schort mooier dan het andere, heb er zelf geen, en ga het waarschijnlijk ook niet aanschaffen.
Draag zelf met koken wel regelmatig een schort, van het model " trut". Met ruches en noppen. Gewoon stof.

Degene die hier eigenlijk alleen maar zou moeten mogen eten/koken volledig ingepakt in plastic,  is Verkering. Om gek van te worden. Als hij al naar een droog kaakje kijkt, knoeit hij. Dus als ik hem op een dag vermoord.....=))  vooral pastasauce gaat ook zo goed uit zijn overhemden. Misschien dat ik hem vanaf nu intraveneus ga voeden, hmmm ik kom typend toch vaak op heel goede idee?n, al zeg ik het zelf.
 
Het is een hype dat klopt  B-)

Toch is er nog een extra voordeel: mocht je kokend water over je krijgen, het komt niet door leer heen. (mijn koksbuis is ook "niet-waterdoorlatend")
De meeste huis-tuin-en-keuken schorten nemen het water op ...

Na een wat mindere ervaring vind ik dat toch belangrijk.
 
Nee geen schort bij het Q-en en in de keuken heel soms: rode biet en kerrie-achtige zaken wel. ( heb mn lesje geleerd)
Zo'n leer schort is prachtig en voor het plaatje in de catering denk ik een goede investering. Maar hoe maak je het weer schoon? Vocht neemt het niet op, wassen is een no go. Wellicht zijn er gebruikers die wat ervaringen en tips kunnen delen.

 
Vuil poets je er makkelijk weer af. En ik heb zo stoom reiniger die kan je er ook op zetten.
 
Allemaal stoere mannen zonder schort ..... maar met dikke vetvlekken in de kleding  :-O
Of trekken jullie een overall aan  :D
 
hoefnix zei:
Allemaal stoere mannen zonder schort ..... maar met dikke vetvlekken in de kleding  :-O
Of trekken jullie een overall aan  :D

nee hoor. Voor mij ook veel te warm. Gewoon mijn bbq polo in de zomer en als het kouder is in de winter hangt er in de schuur nog een jas die ook altijd naar rook ruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan