BasBQ
Beef en Steak

't Heule weekend bal!

Hij gaat lekker :)
 
@Noskos: Dan denk ik dat ik de kooltjes aan de ene kant niet bijvul als ze op zijn en het vlees dan op die plek leg.
 
Dat zou prima kunnen. Misschien even wat folie op het rooster er onder, dan moet de lucht langs de andere kolen. Op die manier kun je het wat beter regelen allemaal.
 
hoe gaat ie daar? mis de update  :D
 
Komt er zo aan.

Ik meet de dome-temperatuur met een thermometer die bovenin net onder het handvat van de deksel in de weber is geschoven. Kan het zijn dat het daar wat heter is dan op het rooster?
 
hitte stijgt omhoog, dus het is het warmste net onder je deksel
 
Dacht ik al. Net de temperatuur op het rooster gemeten en die lag een tiental graden lager. Dan gaan we de temperatuur een tikkie verhogen.

Afgelopen uur waren de kooltjes aan de rechter zijde zo goed als op. Dus aan die zijde alles opgeruimd en daar het vlees geplaatst. Aan de linkerzijde kooltjes bijgevuld. Het vlees is toen 1 graad in temperatuur gezakt.

Overigens, in de start-post houd ik het temperatuur-verloop bij.

28072012371.jpg
 
geduld dan komt het goed, ik blijf je volgen
 
Hij gaat lekker,en dat was een slimme zet van je om het vlees te verplaatsen.
 
Het wachten wordt beloont weet ik nu uit ervaring. ;)
Mijn pp was wel erg lekker.
 
Ik wacht het rustig af. Trek straks een flesje droge witte wijn open en ga dan net zo lang naar de weber kijken totdat het vlees 88 graden is. Het vlees klaarkijken zeg maar  :D :D

Sinds ik het vlees verplaatst heb (bijna 2 uur geleden) is ie wel 2 graden in temperatuur gedaald......
 
geniet lekker rustig van je wijntje, des te lekkerder zal je broodje vanavond zijn
 
Heb je de gaten van je deksel boven je vlees gedaan? Je trekt dan de warmte (en eventuele rook) over je vlees heen.
 
Ja, die luchtgaten zijn al vanaf het begin gesloten. Ik lees maar half merk ik  ;) Nee die luchtgaten zitten niet boven mijn vlees. Zal dat even veranderen. Maar kan best zijn dat dan de temperatuur de lucht in gaat: Momenteel zijn die gaten boven dicht en onder de schuif een klein tikkeltje open.

Vlees is inmiddels weer een graadje gestegen naar 64 graden.
 
Het vlees is sinds 17.15 u zo'n beetje tussen de 62 en 65 graden......is dat niet heel erg lang?
 
nee hoor, maak je maar niet ongerust. kan zomaar een uur of wat duren.
geduld, neem nog een lekker wijntje erbij en laat de bbq maar gaan.
Echt het komt goed en wordt beloont
 
Zo ziet 'ie er nu uit. Temperatuur nog steeds op 65 graden. Zie de temperatuur-tabel in de eerste post van dit draadje.

28072012372.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan