BasBQ
Beef en Steak

suggesties gezocht voor vacumeermachine

Vakuemtuete.de en Marmelot leveren dezelfde zakken.
Er is een miniem prijsverschil.
 
Nou zojuist heb ik ook de Foodsaver aan Sinterklaas gevraagd ;)
Hij zei in de mail dat hij deze week nog aan moet komen.....

Volgende vraag welke maat zakken bestellen jullie meestal bij Marmelot ? Dit in verband met eventueel sealverlies. Of is het slimmer om rollen te bestellen ?
zo ja, welke dan ?
 
Ik vind rollen te veel werk. Je moet ze eerst op maat maken en daarna nog sealen met wat je wilt vacumeren. En aangezien je officieel tussen iedere keer sealen minimaal 20 seconden moet wachten kan dat best langdurig werk zijn dus.
En rollen zijn daarnaast best wel snel op. Reken ook maar eens uit wat een rol kost en kijk dan wat een pak zakken in dezelfde breedte kost.

Marmelot heeft zo veel verschillende formaten zakken dat ik gewoon een stapel bestel van wat ik het meest nodig heb. Welke maat dat is hangt helemaal af van wat je wilt vacumeren. Ik heb nogal redelijk vaak hele zalmzijdes liggen dus ik heb dan ook zakken in huis waar met een gemak een hele zalmzijde in past. Maar als je gemiddeld kijkt dan worden bij mij over het algemeen het meest de zakken gebruikt in het formaat 20x30 of iets wat in die buurt ligt.

Voor de hele speciale gevallen heb ik dan ook nog een paar rollen liggen maar die worden vaker niet dan wel gebruikt.
 
Joost12 zei:
Nou zojuist heb ik ook de Foodsaver aan Sinterklaas gevraagd ;)
Hij zei in de mail dat hij deze week nog aan moet komen.....

Volgende vraag welke maat zakken bestellen jullie meestal bij Marmelot ? Dit in verband met eventueel sealverlies. Of is het slimmer om rollen te bestellen ?
zo ja, welke dan ?
Als je wil kan je bij Marmelot een proefpakket bestellen je moet dan het contactformulier invullen dat
Je zo'n pakket wil hebben en ze sturen het dan kosteloos op ik zelf heb er pas een ontvangen maar nog niet geprobeerd.
Er zitten allerlei zakken in zelfs een zak waar je etenswaren in kunt koken.Succes.
 
Ik gebruik 20X30. En heb voor afwijkende dingen nog een rol liggen. Die ligt er nog steeds, terwijl ik al wel twee keer 100 nieuwe zakken heb gekocht.
 
Ik gebruik meestal een rol.
Superhandig in gebruik, en in een scheet en een zucht op maat gemaakt, en daardoor heel erg effici?nt.
Ideaal voor spareribs, zalmzijdes e.d. maar ook voor de kleinere zaken.
Afsnijden gebeurt in de machine. (waar ook de rol ligt)
Zit er geen rolhouder in, dan wordt het ietsje meer werk, maar dat valt ook wel weer mee hoor.

Mac
 
Ik gebruik alleen zakken, heb 20 bij 30 voor de normale porties pp (600 -900 gram) en halve zalm, kleine zakjes 15 bij 15 voor snacksize pp zeg 200 gram en grote zakken voor die ene keer dat het iets groter moet zijn.
Rollen zijn duurder als je het qua lengte vergelijkt, je kan door zuinig te knippen misschien ietsjes voordeliger uit zijn. Maar ik ga vooral ook voor het gemak en het niet onnodig belasten van de sealmachine voor zakken.
 
Daarom heb ik dus de rol van Frits.
 
Dominique zei:
Daarom heb ik dus de rol van Frits.

Is dat net zoiets als de ballen van Frits???
=))
 
ReneR zei:
Dominique zei:
Daarom heb ik dus de rol van Frits.

Is dat net zoiets als de ballen van Frits???
=))

Haha, dat staat er inderdaad weer eens raar he? Ik lees vaak niet terug wat ik schrijf, sla gelijk op verzenden....Maar deze rol heb ik van Frits gekregen een hele tijd terug, toen hij hier was. Dus " de rol van Frits"...
 
Bedankt voor de snelle reacties !
Heb ff een proefpakket aangevraagd en kijk dan wat mij een handige maat lijkt.
 
Ik gebruik meestal zakken omdat dat vlugger werkt dan rollen, maar soms is de rol toch wel weer handig voor buitenmaatse stukken vleesch zoals spareribs. Dus als je toch zakken besteld doe er dan ook een rolletje bij ;)
 
Nosmo +1
Zo doe ik het ook.
 
ReneR zei:
Heb net de Foodsaver besteld bij http://www.pixmania.nl/keukenaccessoire/food-saver-vacuumapparaat-v2860-i/01169280-a.html
maar kan nergens vinden of er bij deze machine/aanbieding ook al zakken en/of rollen bij zitten....

Ik was dit draadje even aan het lezen omdat mijn vacumeerapparaat de geest heeft gegeven.
Ik sta op het punt om de foodsaver v2860 te bestellen. Deze komt goed uit de test.
Nu is deze nog steeds in de aanbieding bij Pixmania.
Hoe zijn jullie ervaringen met dit bedrijf? Ik lees er nogal nare dingen over  via google...
 
arjan zei:
ReneR zei:
Heb net de Foodsaver besteld bij http://www.pixmania.nl/keukenaccessoire/food-saver-vacuumapparaat-v2860-i/01169280-a.html
maar kan nergens vinden of er bij deze machine/aanbieding ook al zakken en/of rollen bij zitten....

Ik was dit draadje even aan het lezen omdat mijn vacumeerapparaat de geest heeft gegeven.
Ik sta op het punt om de foodsaver v2860 te bestellen. Deze komt goed uit de test.
Nu is deze nog steeds in de aanbieding bij Pixmania.
Hoe zijn jullie ervaringen met dit bedrijf? Ik lees er nogal nare dingen over  via google...
Mijn ervaringen (heb er al meerdere dingen besteld) zijn altijd goed geweest tot nu toe.
Ik heb de V2860 ook daar gekocht en recentelijk heeft Genootschapslid Boldeagle dit apparaat ook daar besteld en binnen een paar dagen binnen gehad.
 
Geweldig! ga ik hem daar bestellen. Hij is hier 40 muntjes goedkoper als de rest. Bedankt voor de snelle reactie!
 
Ik had hem op aanraden van RedFox daar ook gekocht, snel geleverd en goedkoper.

Je moet alleen bij aanschaf even alert zijn, ze drukken allemaal kortingensbonnen + garantiemeuk erbij op waardoor je duurder uitkomt, dat kun je er gewoon afhalen en kom je weer op het goedkope bedrag uit. Dus in je buy-now moment even scherp blijven en niet next-next-finish-ren_naar_de_brievenbus doen ;)
 
structor zei:
Dus in je buy-now moment even scherp blijven en niet next-next-finish-ren_naar_de_brievenbus doen ;)
=)) Ik zie het al helemaal voor me....  =))
 
Ik heb deze week bij marmelot een foodsaver besteld. Deze kreeg ik 24 uur later al geleverd met 100 extra zakken voor ?99,00. Type was de v2040 en er zat ook nog een rol plus een proefpakket bij
 
Terug
Bovenaan Onderaan