BasBQ
Beef en Steak

Structors bbq hangout

Gaaf! Gaat heel mooi worden!
 
Zo ik heb eens een paar daagjes vrij genomen om er een beetje gang in te krijgen. Dus vanochtend om 9 zat ik op het dak een kop koffie te drinken, het blijft een vrije dag he ;)

IMG_20141001_091807.jpg


De eindstand van vandaag is, dak dicht (niet waterdicht  X( ), 3 wanden bijna dicht. Mocht je jezelf nu afvragen waarom van boven naar onder werken, wel het antwoord is simpel de schoren verplichten je daar toe. Ik heb niet tot aan de grond gedicht, omdat ik morgen opsluitbandjes verhoogd ga plaatsen, waar het hout op uit komt, zodat het niet op 'grond' komt.

IMG_20141001_165439.jpg


Al met al een productief dagje gehad in mijn eentje (lang leve de lijmklemmen!!!)
 
Ziet er mooi uit Emiel, hier ga je een hoop plezier van hebben.

Grt,

Robert
 
Dat is inderdaad een productief dagje geweest. Het begint lekker op te schieten!
 
Ik dacht dat je de koffie in je hut ging drinken, maar het is gewoon een verhoogd terras geworden! Geweldig hoor! ;)
 
Heel erg mooi Emiel!
 
Mooi werk Emiel, ik wou dat ik zo'n mooi Q plekje had/kreeg!

Maar nog wel wat vraagjes;
Hoe zet je de planken van de achterwand vast? Ik neem aan dat je er van de buitenkant niet meer bijkomt.
En je zet ze toch wel met de mes naar boven vast h?? Anders komt er water in de groef en gaat het hout rotten(die wijsheid heb ik van een vage kennis die timmerman is :blush:).
 
Nosmo zei:
Mooi werk Emiel, ik wou dat ik zo'n mooi Q plekje had/kreeg!

Maar nog wel wat vraagjes;
Hoe zet je de planken van de achterwand vast? Ik neem aan dat je er van de buitenkant niet meer bijkomt.
En je zet ze toch wel met de mes naar boven vast h?? Anders komt er water in de groef en gaat het hout rotten(die wijsheid heb ik van een vage kennis die timmerman is :blush:).
Je hebt dezelfde vragen die ik had toen ik begon te tekenen. Het antwoord is simpel, je monteert een lat en daarop weer je planken.

2014-10-02_2221.png


Voor wat betreft het mes naar boven. De wanden (en het dak) zijn opgebouwd met 'dubbellips' planken. Dit zijn planken waaraan beide zijden een dunne kant aangevreest is. Aan de ene kant 1cm aan de andere kant 2cm, dus je moet om en om monteren als je tenminste kierloos wilt bouwen. Dit duurde vijf minuten voordat ik door had dat de kanten niet gelijk waren ;).
 
Zo weer even een update, vrijdag heb ik het dak geplakt (en mezelf, wat een k-werk btw met die contactlijm is aanraken vastzitten):

IMG_20141003_150115.jpg


IMG_20141003_172442.jpg


Vandaag ben ik bezig geweest met de keuken, eerst even een deel van de balken gezaagd. En daarna even ruw uitgezet:
20141005-_MG_2579.jpg


Daarna alle balkjes inzagen zodat de topbalk level ligt met de staanders:
20141005-_MG_2580.jpg


Met partner in crime doet de afwerking:
IMG_20141005_143642.jpg


En dan heb je op het eind van de dag heeeeeel veel zaagsel en het begin van een keuken....
20141005-_MG_2582.jpg


O ja er is ook nog gebbq-ed, ik durfde bijna niks aan te steken met alle zaagstof :D
20141005-_MG_2584.jpg



 
Mooi werk hoor!
 
Top hangout! Wil ik ook,  maar heb helaas geen plek.
 
TjongejongejongejongeJONGEjongejonge. Je gaat lekker man.
 
Dat konijn laat zich niet zien, die ziet de bui al hangen.
 
hij wordt mooi
 
Terug
Bovenaan Onderaan