BasBQ
Beef en Steak

Structors bbq hangout

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Ik zit al een behoorlijke tijd jaloers te kijken naar al die mooie afdakjes te kijken van sommige leden van hier. Ik moet me altijd behelpen met de volgende setup als het hier regent.

20140816-_MG_2432.jpg


Dus enige tijd geleden ben ik begonnen met het smeden van snode plannen. Het begon met het overtuigen van mijn jongste dat haar schommel / glijbaan echt weg moesten :blush: (jaja ik ben harteloos). Natuurlijk moest ik wel iets van een vervanging beloven, dat wordt later duidelijk.

20140813-_MG_2383.jpg


Maar goed direct na mijn vakantie zijn mijn kleine partner in crime en ik begonnen met het afbreken.

20140813-_MG_2384.jpg


En nog even later...

20140813-_MG_2393.jpg


Dan moeten er natuurlijk ook planten opgeruimd worden, dus we ploeterden voort

20140814-_MG_2408.jpg


Na het ruimen van de planten mocht het gras uitgeschept worden en een zandbed gelegd, maar dit is niet gebeurt ;)
Tja en dan komt mijn grootste hobby, oftewel tegelen met tegels van 60x60. Die kleredingen liggen bij mij nooit in een keer naar mijn zin, dus voor elke vierkante meter leg ik in de praktijk 5 vierkante meter  :p. Gelukkig had ik slechts voor de helft tegels, dus de eerste helft ligt. Gisteravond ben ik begonnen met de de nieuw bijbestelde tegels. Gelukkig zijn die precies hetzelfde volgens de leverancier en in de pratijk 2mm kleiner, dus dat is een mooie uitdaging om dat een beetje normaal weg te leggen.

10685350_571491502978125_1657309092593652069_n.jpg


In de afgelopen weken ben ik daarnaast heel druk geweest met het tekenen van hoe de hangout er dan uit moest komen te zien. Ik heb een aantal variaties getekend (in google sketchup), maar dit gaat het dan ongeveer worden. Alhoewel de dakhoogte toch nog zo'n 20cm omhoog gaat en de ingetekende vlonder, heeft het ook niet gehaald... De gekke schijf op links is een grote schijf schommel voor mijn kleinste (dat was dus het wisselgeld ;).

overzicht.png


De primo wordt in een tafel ingebouwd, daarnaast leg ik nog een spoelbakje aan. Hier even een plaatje van hoe het ongeveer moet worden. Naast de keuken komt nog een hoge kast, maar die heb ik even verborgen met andere delen van het hok. Het blad van de keuken is mijn grote twijfelpunt, ik heb beton overwogen (maar duurt te lang inclusief afwerken), hardsteen heeft ook nog een tijdje op de shortlist gestaan. Maar het wordt nu waarschijnlijk hout, maar dat kan nog veranderen, ik zag namelijk onlangs een zinken blad en dat vond ik ook mooi (voedselveiligheid is nog een google puntje).

keuken.png


En vandaag werd het echt, de eerste levering hout is aangekomen. Vooraan liggen de staanders en die zijn best wel een beetje massief!

IMG_20140924_175451.jpg


Naast het houtwerk kwamen ook de poeren binnen, als het niet zulk kl*t*n weer was stonden die al op hun plek....

IMG_20140924_184712.jpg


Wordt vervolgd......
 
Gaat vast helemaal goed komen Emiel, fijn dat je hulp hebt van je partner in crime!!!
 
Einfag nur Wauw!
 
Mooi project, komen Rob en die Q-persoon ook nog in beeld?
 
Ceriel zei:
Een beste klus Emiel!
Jup, maar nu zit er eindelijk wat zichtwerk aan te komen...

ReneR zei:
Gaat vast helemaal goed komen Emiel, fijn dat je hulp hebt van je partner in crime!!!
Helemaal waar, het duurt vaak wel 2 x zo lang, maar het is 4x zo gezellig!

Jappert zei:
Einfag nur Wauw!
Het moet nog wauw worden, maar ik ga mijn best doen...

nix13 zei:
Mooi project, komen Rob en die Q-persoon ook nog in beeld?
De Rob en de Q persoon, zijn dezelfde als de stratenmaker. Gelukkig krijg ik bij het houtwerk hulp van een vriend van me!
 
ik heb vertrouwen in je, ga zo door  ;)
 
Wat ik me afvraag Emiel... Die mevrouw op de eerste tekening. Krijg je die er ook bij, en waar heb je die besteld?

Verder is het een heel vermakelijk stukkie om te lezen, ik zie je helemaal klooien met die stenen ;) en Eline is natuurlijk de echte held in dit stuk. Lekkere griet.
 
Dominique zei:
Wat ik me afvraag Emiel... Die mevrouw op de eerste tekening. Krijg je die er ook bij, en waar heb je die besteld?

Verder is het een heel vermakelijk stukkie om te lezen, ik zie je helemaal klooien met die stenen ;) en Eline is natuurlijk de echte held in dit stuk. Lekkere griet.
Dat onderdeel moet nog besteld worden (die mevrouw), wellicht pas ik wel een van mijn huidige 3 uit mijn harem toe.

Echt vreselijk dat straten en spierpijn, niks voor een computernurd....
 
Dat ziet er al erg goed uit!! Die tekening beloofd nog veel meer moois. Wel goed om te zien dat je professionele hulp krijgt, want een dergelijk project alleen doen is nagenoeg niet haalbaar. ;)
 
Sjeumig man, dat wordt ?cht top!
Komt van 't weekend weer goed weer aan, dus klus ze ;)
 
Mooi werk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan