BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me november 2012 - runderfajita's

Dat zijn inderdaad wel erg dikke tortilla's zeg, wat is de reden dat je geen gewone gebruikt hebt?

Verder ziet het er wel erg goed uit, echt mijn soort maaltijd dus ik zal deze ook vlug maar eens gaan inhalen! ;)
 
Deze foto's nodigen uit om deze ook een keer te gaan maken... Ze verduidelijken ook wat je doet met je zout en knoflook, thanx.

Dat aardappelpannetje klinkt ook goed, hoe verhoud deze zich tot de variant in de skillet met bacon?
 
@Boel, spijker op z'n kop, het is zout met een baconsmaakje. Heb ik van Frits gekregen, mijn oude onderschrift was "everything tastes better with bacon". Dus dat even in het pannetje gedaan.

Kom ik bij structor, ik had geen bacon in huis, dit is de iets lichtere variant ;) Het is eigenlijk hetzelfde alleen in een kleiner formaat en deze aardewerk pannetjes kunnen de vaatwasser in en zijn dus een stuk makkelijker schoon te maken dan gietijzer.

@Piet, in het recept stond gebruik kleine tortilla's, dan gebruik ik gordita's, dat betekent kleine dikkertjes ;) Ik vind dat gewoon lekkere tortilla's. Blijven ook een stuk langer warm dan die dunne flubber dingen.

PS. Baconzout is vegetarisch en kosher ;)
 
Ik ga morgen maar eens een poging wagen op deze in te halen denk ik.
 
Lekker ! moet er ook maar eens aan gaan geloven  ;D
Zie dat je de paprika in een zakje doet tbv het ontvellen. ik doe het tegenwoordig zonder en merk eigenlijk geen verschil. gewoonte of heb je andere ervaringen ?
 
Ik doe ze ook niet (meer) in een zakje, en merk idd ook geen verschil.
 
Ik weet eigenlijk niet beter. Paprika in het vuur en daarna 20 minuutjes laten stomen in zijn eigen warmte...
 
Hier dan mijn inhaal poging,

Mijn bedoeling was om dit recept met sukade te maken maar ik had niks meer in de vriezer en mijn slager had zijn voorraad al helemaal tot lappen gesneden (moet je maar niet zaterdag middag om 3 uur nog dit soort lastige dingen willen kopen). Omdat ik toch een stukje gemarmerd vlees wilde hebben mocht ik een stuk Black Angus rib eye hebben voor de prijs van sukade lappen. ;D Eigenlijk best wel zonde om van zo'n mooi stuk vlees fajita's te maken, maar Steven vond dat ik toch moest doorgaan.

Omdat ik de enige paprika eter hier in huis ben heb ik er maar eentje gebruikt, ook vind ik dat er gebakken uien in de fajita's horen dus daarom ook een paar uitjes op de grill.
De rode peper is voor door de pico de gallo.
StevenenMeNov2012-1.jpg


Rib eye gekruid en in de citroen sap. Het sap laat ik de volgende keer achterwege, ik vind dat het niets voor de smaak doet, en het vlees verkleurd er van.
StevenenMeNov2012-2.jpg


Even lekker grillen!
StevenenMeNov2012-3.jpg


StevenenMeNov2012-4.jpg


Tja ook deze fotograaf heeft wel eens een keer een wat mindere foto. :( Maar het smaakt er niet minder om!
StevenenMeNov2012-5.jpg


StevenenMeNov2012-6.jpg


Het was erg lekker!
 
H? nog een inhaler :) Dat zien we graag! Ik denk dat de citrus bij het vlees gaat om het malser te maken. In Mexico gebruiken ze in ieder niet zulk mooi vlees voor dit soort gerechten ;)
 
Geinspireerd door de fijne platen van Noskos heb ik besloten deze ook in te halen. Met een groot verschil  ::)

Hieronder even de ingredienten klaar gezet (nou ja bijna alle dan...)
20130203-_MG_7953.jpg


Ik had bij de Macro een stuk US-sukade van 2.6 kg ingeslagen. Het idee was deze deels voor dit recept in te zetten en voor het andere deel heb ik op mijn todo lijst nog een recept met cola / soja marinade staan volgens mij oorspronkelijk gepost door Mike (pin me er niet helemaal op vast). Met denk aan een filmpje van Frits, waar zijn buurman voordoet hoe je dit stukje vlees klaar maakt heb ik een dappere poging gedaan, dit na te doen. Ik had royaal snij verlies (bijna een kilo), wat zuiniger zou moeten kunnen  :-[

20130203-_MG_7954.jpg


Hieronder zie mijn stukje vlees (700gr) na een uurtje marineren, ik had voor mijn oudste dochter een kipfilet klaar gemaakt met nagenoeg dezelfde rub afgezien van de chili ipv daarvan heb ik paprika poeder gepakt.
20130203-_MG_7956.jpg


20130203-_MG_7965.jpg


Tenslotte de tafel waar ik uit het boek begreep dat zelfredzaamheid een groot ding was, mijn jongste dochter kon al niet meer wachten ;) Ik heb twee pico de galo varianten klaar gemaakt, eentje voor de kinderen en eentje voor ons.
20130203-_MG_7966.jpg


We vonden het allemaal erg lekker! Alhoewel ik voor een volgende keer wel iets minder chilipoeder ga gebruiken, de buitenkant was aardig spicey!

 
Ziet er lekker uit Structor! Dat andere recept cola/ketjap komt bij mij vandaan ;)

Had je chili poeder van de Appie? Dat is 100% pepers.  Voor dit soort recepten heb je een mix nodig, silvo heeft dat.
 
noskos zei:
Had je chili poeder van de Appie? Dat is 100% pepers.  Voor dit soort recepten heb je een mix nodig, silvo heeft dat.
Ah dat verklaart het  :p (ik mis eigenlijk een smiley met vlammen)

noskos zei:
Ziet er lekker uit Structor! Dat andere recept cola/ketjap komt bij mij vandaan ;)
Aha hoe kon dat ook anders....

[edit]500e post joehoeeee (ik ouwehoer teveel :D)[/edit]
 
Vandaag deze gemaakt, "De vrouw" is weer eens op stap, dus ik mag voor mezelf zorgen. Gelukkig kom ik hier wel mee weg.
De boodschappen gedaan en alles grofweg terug gebracht naar 1 persoon, maar dan nog heb je gewoon teveel. Als vlees heb ik een stukje entrecote genomen want bij de super kan je vinkenlap of flanksteak wel vergeten (tenminste bij de mijne hier dan) Qua saus heb ik heel laf een potje knoflooksalsa genomen. Deze naderhand wel aangevuld met ingredi?nten.  Net als Dennis voor kleine tortilla's gekozen, gewoon omdat ik deze als eerste in mijn hand had.  De koriander heb ik wel gebruikt alleen in poedervorm. De super had deze ook niet
De boodschappen:

Vlees in de kruiden marinade gezet en ipv citroen,  limoensap gebruikt.
Paprika gegrild en samen met een Jalapeno, avocado en uitje apart weggezet.
Ook Dennis zijn trucje met zout en knoflook mbv een mes fijnwrijven proberen na te apen:

Ondertussen de WGA opgestart en de Entrecote op de kolen gelegd

Hierna de Tortillas er nog kort op:

De entrecote had ondertussen ff liggen rusten en was prima Medium-Rare gegrild (iets wat ik lekker vind:

Alles op een Tortilla gelegd samen de paprika, Jalapeno enz.enz:

En hierna nog een keer opgerold:


Wat vond ik ervan, Erg lekker de Entrecote met de kruiden geven een echte latijns amerikaanse smaakexplosie ! heerlijk. Dit was overigens een prima stukje vlees van de super.
Heerlijk gegeten, Mijn vrouw zal wel balen dat ze deze gemist heeft, maar ik heb een vermoeden dat deze nog wel een keer gemaakt gaat worden

Groeten,

Mike

 
 
Boldeagle zei:
Vandaag deze gemaakt, "De vrouw" is weer eens op stap, dus ik mag voor mezelf zorgen.
2 dagen op een rij Mike?  ;)
Ziet er wel tip-top uit wat je gemaakt hebt!
 
Dat ziet er erg lekker uit Mike! Ik denk zomaar dat Gerda spijt heeft, als ze deze foto's ziet.
 
RedFox zei:
Boldeagle zei:
Vandaag deze gemaakt, "De vrouw" is weer eens op stap, dus ik mag voor mezelf zorgen.
2 dagen op een rij Mike?  ;)
Ziet er wel tip-top uit wat je gemaakt hebt!

Nee, zit 1 dagje tussen  :p,  Heeft nu een vriendinnen dagje, maar ze heeft een foto op de smartphone gekregen  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan