BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me augustus 2012 - Kalkoen Shawarma met Tel Aviv Tomato Relish

@noskos gaat nu wAt beter, maar tot eind september ben ik nog 2 dagen in het land. Dus word weinig BBQ helaas. Maar we houden het  in het achterhoofd.
 
IMG_1260.jpg


IMG_1264.jpg


IMG_1268.jpg


IMG_1283.jpg


IMG_1287.jpg


IMG_1291.jpg


IMG_1293.jpg


Van de week al stiekem op de camping gemaakt, want dit weekend waren we op de terugreis.
Er was niet zo maar alles te koop in Oostenrijk, dus veel zelf meegenomen.
De tomaten relish niet gedaan aangezien we twee tafelgenoten van 7 en 9 hebben hier in huize Poets.

Heerlijk met een tomatensalade, zelf gemaakte tsaziki en een stokbroodje.
Uiteraard begeleid door een heerlijk koude Hefe Weizen

Hoe vonden we het?

Ja hoor, lekker en Kalkoen is een prettige afwisseling af en toe.
Kinderen zaten ook te smullen, dus alles goed.

Als ik eerlijk ben vonden we de Gyros van de week er voor lekkerder, maar dit is een leuke variatie

Reminder to one self:
Alles blijft een tijdje geel van Kurkurma, ook vingers.......zucht.

Aan het eind bleek er zomaar nog een portie over op de WGA.....en tja....das voor de kok natuurlijk  8)
 
zag er ook weer lekker uit
 
@Poetsertje, ik zat inderdaad ook lekker met gele nagels, en zonder nagelborstel.... Lekker slim weer he?
 
Dominique zei:
@Poetsertje, ik zat inderdaad ook lekker met gele nagels, en zonder nagelborstel.... Lekker slim weer he?

Komt bekend voor, ik had er ook last van. Volgende keer maar handschoentjes aan denk ik.

 
Dominique zei:
@Poetsertje, ik zat inderdaad ook lekker met gele nagels, en zonder nagelborstel.... Lekker slim weer he?

Ik vond mijn nagelborsteltje naast de twee dozen handschoenen die ik toch wel had meegenomen in de Caravan.
Snijplankje kon in grijze opbergzak (die met Komo er op)
Die was nog steeds geel na 2 dagen weken
 
Met een beetje chloor is je snijplank zo weer wit, tip van een oude Surinaamse collega die veel met massala werkte ;)
 
Vandaag weer een inhaaldag gehad met dit recept.
Alle spullen bij elkaar verzameld. Ik had wat pech met de boodschappen want een aantal zaken op mijn lijstje waren niet meer aanwezig.
Tbv dit recept was dit eigemlijk maar 1 ding dus dit was dan ook weer een meevaller. De kalkoenborst of nagenoeg alles met kalkoen was niet meer te krijgen. Gelukkig lagen er nog 2 bakjes kalkoenbiefstuk (luxe naam voor een platte filet lijkt me) Dus deze maar als alternatief genomen:

Hierna het kruidenmengsel gemaakt en de filets hier doorheen gehaald ipv erop strooien. (dit omdat sommige eerder posters de smaak wat flauw vonden)

Dit met de uien samen nog een paar uur laten liggen in de koeling.
DE WGA opgestookt en de kalkoenbiefstukjes met ui lekker laten kleuren:

Vond het wat moeilijk inschatten qua tijd, maar alles was precies goed en nog lekker mals en sappig.
Hierna de broodjes nog even een goede minuut op het rooster:

Om dit tezamen met de tomaten Relish en de kleingesneden kalkoen shawarma lekker in een broodje te proppen:


Wat vonden we ervan, Als je onze shoarma gewend bent dan is dit qua smaak wat minder "explosief" maar zeker niet minder lekker. De tomaten Relish past er lekker verfrissend en goed bij. Al met al een prima gerecht en eenvoudig te maken. Een aanrader voor iemand die eens een keer iets anders wil proberen.

Groeten,

Mike

 
In navolging van Mike heb ik deze ook maar ingehaald.

Mijn ingredienten bij elkaar, ik was de peterselie vergeten, maar gelukkig stond ik hierin niet alleen ;)

ONnChOEvCVYwhr9RRcT3fQwBtu1bUxblsFRf1fzn7dY%252CRv7MdScKoUuScXQjRaMAK0kolhHyjMW3D4XQCPgP4sQ.jpg


De kalkoen in de kruiderij, naar aanleiding van reacties in dit topic, had ik maar handschoentjes aangetrokken.
7pH4A0SGeOF6wIbR0OC_fPKa0O10HmF4kCpQKXwUxwE%252CYVuk0PZWhPit4CIqqnrqtKGIQ7rdVD0bJBSUHbxq0to.jpg


vzgu_1avctSK1qyqC8CwmoXvBl8pjmWXI49ZyGGH8W4%252C2ThLXX1MV2p6QzlY-AG9DJ-5AQd1IOngaNlM9EikRYU.jpg


Het eindresultaat.
mnyDdh3G7FcGa_WqQoSw-LGZ3AgFAmgCfLQlbOa4_EU%252C_j36aEyqJ3vJRebIFoVrTapGrtAmxCe0BkrsCwsQkIc.jpg


Ik vond de kalkoen lekker, maar een beetje tam. De kids vonden de kalkoen al licht scherp en mijn vrouw vond hem lekker, smaken verschillen ;). Ik had voor de tomatenrelish twee schaaltjes klaar gemaakt, eentje met rode peper en eentje zonder. Ik had er ook nog een teentje knoflook doorgesnipperd, na shawarma moet je het kunnen ruiken vind ik ;). De relish met peper was lekker pittig en haalde wat mij betreft het broodje heerlijk op. Al met al vond ik deze s&m best wel voor herhaling vatbaar.

O ja mijn snode handschoen plan was helaas mislukt, ik heb bij het snijden toch nog volledige gele vingers gescoord  ;D
 
Ziet er prima uit Emiel !
 
Goed gedaan!
 
Het laatste weekend in ons oude huis. Vrijdag verhuizen. Dat wordt hier gevierd met een Steven & Me (inhaal) weekend  :D
Morgen Zalm met kriekbier, maar eerst vandaag Kalkoen Shawarma met Tomato Relish.

Vanochtend alle boodschapjes gedaan. Bij de slager gelijk mooie dunne lapjes laten snijden, dat scheelt thuis weer werk :)
Alle ingredi?nten gemengd en het vlees heerlijk in de marinade gezet.





De BBQ opgestookt voor de directe methode met gietijzeren rooster op ongeveer 225 graden.
De lapjes Kalokoen gezellig naast elkaar op de Q en tussendoor nog wat ruimte opgevuld met de uitjes.

Ook de Tomato Relish gemaakt en tot slot de broodjes nog even kort op de Q voor de mooie donkere strepen!
Het heeft SUPER gesmaakt. Dit is zeker iets wat we nog eens gaan eten (alleen dan met een half lepeltje cayenne ;)  )





En dan hier het eindresultaat:



Bedankt voor het kijken.
 
Mooie laatste foto Martin!
 
Een echte Steven&me tijger die Martin! En wij maar kant-en-klaar hamburgers eten tijdens wedstrijden :(
 
Ziet er heerlijk uit zeg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan