BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me augustus 2012 - Kalkoen Shawarma met Tel Aviv Tomato Relish

Oei moet ik nog maken!
 
Soms is het laatste weekend al vroeg in de maand, dit is zo'n maand. Ik schrok ook toen ik het van de week even na keek!
 
Hiet liggen de ingredienten geduldig te wachten, ik gebruikte lamsvlees ipv kalkoen. Omdat het kon ;)

7748650fdea68aa1a0c02f0d9fa6f87e.jpg


In de marinade. Uien liggen eronder.

b46f797e176472c2b53ac153f6d0ebf2.jpg


Eerst de boel grilllen, skillet staat al te wachten op wat komen gaat.

ccf7282edbbe995bd663c93b053f7336.jpg


Hopperdehop in de pan. Broodjes op Q verwarmen.

2735a6fded41077babb24d980a76df43.jpg


Ondertussen ook nog de relish gemaakt. Ben je lekker bezig, heb je geen verse peterselie, gelukkig wel vriesdroog, en dat werkte ook goed, maar stom is het wel. De relish heeft wel een paar uur staan trekken, en was erg lekker.
e5ed870fa0f3b77fec38b08995eee180.jpg


Klaar!
0de739ba398634d8949ed7e1970faf20.jpg


Eindresultaat.
7b49b7e98491423d38c6e0fbce5e79f9.jpg


Wat vonden we ervan? Hm.... Beetje flauw, eigenlijk? Ik bedoel, het smaakte prima, maar de meeste smaak kwam van de relish die we echt lekker vonden. Maar het vlees was wat flauw van smaak.
Ik vond het ook heel vreemd dat er helemaal geen knoflook in zat. Geen knoflook? Nog een keer lezen, nee geen knoflook. Zelfs voor ik dit ging typen, heb ik nog een keer het recept gelezen, om te kijken of ik er niet overheen heb gelezen, maar nee, echt GEEN knoflook.
Als met al had ik er meer van verwacht, Steven....




 
Zoals gezegd, het recept gemaakt op de camping. Beetje behelpen dus met fijnsnijden op een wiebelige campingtafel e.d. Als kruiden hadden we voor kurkuma en koriander een potje herbes de voleille gevonden met daarin kurkuma en komijn en nog een paar andere toevoegingen.
Helaas de uien niet mee gemarineerd, maar dat doen we dan de volgende keer.
De kalkoen bleef lekker sappig!

d9795392-72f8-ab71.jpg


d9795392-7306-c8b9.jpg


d9795392-731b-b8e9.jpg


d9795392-732c-a451.jpg


d9795392-7336-8565.jpg


d9795392-7343-c993.jpg


d9795392-7358-9794.jpg


Al met al zeer geslaagd en heerlijk! Ben benieuwd naar de uitdaging van september!
 
ziet er allemaal weer heerlijk uit, ik zal die van mij vandaag ook een keer posten
 
hier mijn resultaten:

Ik heb het met kalkoen gemaakt, dit is zeker een recept om te onthouden ik vond het vreselijk lekker.
Ik denk alleen dat ik ergens een foutje heb gemaakt omdat het vlees erg scherp gekruid was.

IMG-20120821-00343.jpg


IMG_7667.jpg


IMG_7666.jpg


IMG_7668.jpg


IMG_7669.jpg


IMG-20120821-00344.jpg


IMG_7672.jpg
 
Hier zijn onze foto's.

KalkoenShawarmametTomatoRelish001.jpg
KalkoenShawarmametTomatoRelish002.jpg


KalkoenShawarmametTomatoRelish003.jpg
KalkoenShawarmametTomatoRelish004.jpg


KalkoenShawarmametTomatoRelish005.jpg
KalkoenShawarmametTomatoRelish006.jpg


KalkoenShawarmametTomatoRelish007.jpg
KalkoenShawarmametTomatoRelish009.jpg


Kalkoen had ik op de snijmachine gesneden.
Smaak vonden wij heerlijk,tomato relish was top.
En in van plaats pita's hebben we turks brood er bij gegeten.
 
Mooie resultaten allemaal! Leuk dat er al zoveel mensen zijn die het gemaakt hebben!
 
Met schaamrood op de kaken moet ik zeggen dat ik het pas dinsdag ga maken
 
Foei Frits, foei!
 
Frits zei:
Met schaamrood op de kaken moet ik zeggen dat ik het pas dinsdag ga maken

dan is het nog wel augustus ;)

Ik maak hem morgen nog een keer, met betere uitrusting dan op de camping...
 
Ik heb deze maand voor het eerst mee gedaan... Het gerecht leek me redelijk goed te maken, en shoarma klinkt altijd goed natuurlijk :)

Vorige week zaterdag was het dan zover, bij de weekboodschappen gelijk mijn ingredienten er maar bij gehaald. Ik wilde eerst voor kalkoenfilet gaan, maar toen ik in de Appie stond zag ik daar ook kalkoenschnitzel liggen, mooie plakken van zo'n cm dik, dus ben ik daar maar voor gegaan. Niet gehinderd door enige vleeskennis vondt ik het er hetzelfde uitzien als filet, maar dan dunner, dus ach... lekker makkelijk! :)

Eerst maar even een foto maken van de benodigdheden:
StevenMe_Aug-2.jpg


En daarna werd het tijd om de kruiden af te meten:
StevenMe_Aug-3.jpg


Lapjes in de schaal klaar gelegd:
StevenMe_Aug-4.jpg


En toen ben ik ze gaan kruiden (hier al gebeurd, uitje dus er al tussen gelegd):
StevenMe_Aug-5.jpg

StevenMe_Aug-6.jpg


Later die middag ben ik de relish voor gaan bereiden, van de losse onderdelen:
StevenMe_Aug-1.jpg


Via gedeeltelijk gesneden:
StevenMe_Aug-7.jpg

StevenMe_Aug-8.jpg


Naar het eindprodukt:
StevenMe_Aug-9.jpg


Toen de BBQ weer vrij was, mochten ze er eindelijk op:
StevenMe_Aug-10.jpg


En al snel werd het tijd om het aan te snijden:
StevenMe_Aug-13.jpg

StevenMe_Aug-11.jpg


Op naar de finale, de beloning!
StevenMe_Aug-12.jpg


En dan natuurlijk de hamkalkoenvraag: wat vonden we ervan?
Het broodje was heerlijk!! Het vlees alleen misschien iets te droog, dus de relish maakt het echt af! Mijn vrouw houdt totaal niet van pepers... ik had dus bewust maar 1 peper in de relish gedaan, maar zelfs dat vondt ze al te overheersend. Ik ga het zeker vaker klaarmaken, maar dan (voor mijn vrouw) zonder pepers denk ik
 
Mooie foto's!!
 
Dat ziet er goed uit, Rocker. Ik doe hier ook altijd zuinig aan met pepers voor Verkering. Gewoon langzaam opvoeren, dat heeft hier wel gewerkt.
Mooie reportage!
 
Mooie rapportages.

Uiteraard heb ik weer een reden dat ik niet mee gedaan heb.
Deze week eindelijk een keer lekker thuis voor langer dan 2 dagen, raken we defect en hou geen eten binnen. Zijn ondertussen wel 5 kilo kwijt wat geen kwaad kon.

Ondanks dat ik wel van shoarma hou vind ik kalkoen niet echt mijn ding. Maar als ik deze rapportages zie dan denk ik stiekem dat ik hem toch een keer ga proberen.

 
Hopelijk gaat het nu weer wat beter! Je mag ook dingen aanpassen bij Steven & Me hoor. Het gaat erom dat je eens iets anders maakt. Maar als iemand straks iets uitkiest met korianderblad erin dan laat ik dat vrolijk weg of vervang het door iets anders. Als je iets niet lust dan mag je er best me spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan