BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me augustus 2012 - Kalkoen Shawarma met Tel Aviv Tomato Relish

alleen jammer dat er geen beercan chicken op een SJ past... Als ik alle kruiden kan vinden, gaan we deze uitdaging aan!
 
leuk Ellen
 
Ja....
Dit kan prima op een WGA

Even kruidenlijstje sjekken, wat in het beroemde Oostenrijk is niet altijd alles
te verkrijgen (wel steeds beter, want een eurospar is 2x zo groot als een Appie xxl)
 
ik geef Frankrijk wel kans ;-) daar gaan we nl. heen! Waar vind ik de spelregels van Steven & Me eigenlijk?!
 
Leuk Ellen!
 
Ik ben zojuist bij de poelier geweest en heb de kalkoen gescoord!
 
je bent er al vroeg bij Gerard  :)
 
Als ik het niet meteen haal weet ik alweer hoe het gaat ;)
 
Hmm... ik heb zo'n idee dat er weinig is dat jij niet kunt maken...
Veel plezier!
 
Zit er eigenlijk veel verschil tussen kalkoenborst of kalkoenfilet?
 
Volgens mij is dat hetzelfde.
 
Ok?, geen resultaten, maar de ingredi?nten waren redelijk te vinden. Eerlijk gezegd hebben we een potje gevogelte kruiden gevonden met koriander, komijn en kurkuma erin. Deze dus gepakt. Helaas was ik een limoen vergeten. Filet de dinde was geen probleem! Eind van de maand de resultaten, maar ik zal hem thuis nog een keer proberen omdat ik hier een aantal dingen niet helemaal rechtlijnig volgens recept (kon/heb) gedaan.
 
Je hoeft hem niet speciaal over te maken omdat je het recept niet precies hebt gevolgd hoor :) Het idee achter Steven & Me is dat iedereen wel ??n of twee (of een heleboel) boeken van Raichlen heeft en daar waarschijnlijk heel weinig dingen uit maakt. Op deze manier kom je in contact met recepten en ook ingredi?nten die je normaal gesproken niet zo snel zou maken en of gebruiken.
Is er iets dat een beetje anders gaat geen probleem, je hebt iets gemaakt dat je normaal waarschijnlijk niet zou doen, dat is het idee.
 
Zeker leuk inderdaad, want uit die boeken maak je vaak veel te weinig.

Hier in het schone Oostenrijk is alles voor handen heb,ik al gecontroleerd
 
Yep, jullie raden het al, het laatste weekend van de maand is weer aangebroken, tijd voor jullie resultaten van de Steven & Me van deze maand!

Ik vond het een leuk recept om te maken, ten eerste omdat het met kalkoen was, iets dat ik normaal eigenlijk alleen maar met kerst eet en toch best lekker vind. Ten tweede omdat het dezelfde methode is die ik ooit van Steven heb "geleend" voor het gyros recept, alleen gebruikte hij het toen voor een Mexicaans recept :) En het was een lekkere combinatie. Mijn nichtje werkte op haar gemak drie broodjes weg, dus het was een succes :D

Ik heb de filets doorgesneden zodat ik twee even dikke plakken kreeg, verder heb ik pikant Spaans gerookt paprika gebruikt, ik denk dat je met cayenne iets minder moet gebruiken omdat dat toch wel wat pittiger is.  De kalkoen heb ik op de barbecue goed in de gaten gehouden en hij was lekker sappig, dus ook dat goed gelukt. 

Frits bedankt voor deze leuke uitdaging, ik ben benieuwd wat Mike voor volgende maand voor ons in petto heeft!

kalkoenshawarma-1.jpg


kalkoenshawarma-2.jpg


kalkoenshawarma-3.jpg


kalkoenshawarma-4.jpg


kalkoenshawarma-5.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan