BasBQ
Beef en Steak

Spareribs icm DigiQ DX2

Inmiddels is de WSM hier al zo frequent voor een rooksessie ingezet dat ik vaak de deksel in koude toestand nauwelijks kan optillen omdat hij vastgeplakt zit aan het middenstuk.
Prima afdichting dus.  :)
 
RedFox zei:
Inmiddels is de WSM hier al zo frequent voor een rooksessie ingezet dat ik vaak de deksel in koude toestand nauwelijks kan optillen omdat hij vastgeplakt zit aan het middenstuk.
Prima afdichting dus.  :)

Ja, dat is idd vervelend,.... hmmm.  ;)



RedFox zei:
Inmiddels is de WSM hier al zo frequent voor een rooksessie ingezet dat ik vaak de deksel in koude toestand nauwelijks kan optillen omdat hij vastgeplakt zit aan het middenstuk.
Prima afdichting dus.  :)

Ik had na afloop wel een erg vieze deksel met allemaal druppel gevormd vet. Heb dit we allemaal netjes schoon gemaakt,.... beter laten zitten dus?? Of enkel het vet op de rand van de deksel laten zitten??


 
Alleen je roosters schoonmaken. Vet verdampt niet uit je vlees hoor, dan moet je wel iets meer doen dan die 107?C.
 
noskos zei:
Alleen je roosters schoonmaken. Vet verdampt niet uit je vlees hoor, dan moet je wel iets meer doen dan die 107?C.

Okay thx, ik ben gewend om altijd weer de deksel iig goed te reinigen. Althans dat doe ik met mijn Weber Performer (ken de afkorting niet). Dit omdat je anders die glimmende laag erop krijgt. Die krijg je dus waarschijnlijk enkel bij hogere temperaturen.
 
Die laag zorgt ervoor dat je WSM op een wat lagere temperatuur brandt. Gewoon lekker laten zitten. Doe ik op mijn deksel trouwens ook. Tegen de tijd dat het gaat bladderen gaat er even een borstel overheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan