BasBQ
Beef en Steak

Spareribs icm DigiQ DX2

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Paar weken geleden een DigiQ DX2 aangeschaft. Even was het nog 'spannend' met de voeding die erbij geleverd was. Allemaal in onderstaand topic terug te lezen:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/de-asbak/digiq-dx2-electro-vraag/


Dus morgen aan de slag en vandaag alles klaargemaakt. Ga morgen ribjes maken en ben benieuwd naar hoe de DigiQ het zal doen en nog benieuwder naar de ribjes!!  :p
Uiteraard al wat foto's gemaakt wat een andere hobby is. ;)



Binnenkant van de WSM met mijn aangepaste rooster:

BBQ Guru DigiQ DX2 01 by Bidle, on Flickr


Buitenkant netjes dichtgeplakt:

BBQ Guru DigiQ DX2 02 by Bidle, on Flickr


Even passen natuurlijk:

BBQ Guru DigiQ DX2 04 by Bidle, on Flickr


Daar zijn de ribjes,... heb twee van deze mooie rekjes:

Spareribs 3-2-1  hot 04 by Bidle, on Flickr


De Rub heb ik lekker spicey gemaakt met redelijk wat chilipoeder en knoflookpoeder ed.:


Weber spice mill 02 by Bidle, on Flickr


Klaar in de strooier en inmiddels zit het op de ribjes!

Spareribs 3-2-1  hot 02 by Bidle, on Flickr



Enfin, de twee rekjes liggen geprepareerd in de koelkast te wachten. Ik heb er echt zin in!!! :p
 
Bidle zei:
Binnenkant van de WSM met mijn aangepaste rooster:
Ik kon eventjes niet zo snel zien wat je rooster aanpassing is? Kun je dat nog even toelichten?
Verder: de DigiQ is een fantastisch hulpmiddel, hier ook veelvuldig in gebruikt.
Fijne sessie morgen want die WSM is nog v??l te schoon, die moet snel vies gaan worden  :)
 
RedFox zei:
Bidle zei:
Binnenkant van de WSM met mijn aangepaste rooster:
Ik kon eventjes niet zo snel zien wat je rooster aanpassing is? Kun je dat nog even toelichten?
Verder: de DigiQ is een fantastisch hulpmiddel, hier ook veelvuldig in gebruikt.
Fijne sessie morgen want die WSM is nog v??l te schoon, die moet snel vies gaan worden  :)


Thx,.... ja hij moet nu snel vies worden!!

Wilde er 2 staven bij lassen. Dit zodat de ring makkelijker te bevestigen is. Uiteindelijk er 4 bij gedaan op dezelfde afstand, lijkt nu wel gewoon origineel. Daarbij valt er nu minder snel iets doorheen.  8)

Hier een betere foto van het onderste rooster:

Weber Smoker WSM 57 001 by Bidle, on Flickr
 
Mike v R zei:

Thx!!



We zijn onderweg en alles gaat tot nu toe erg goed!  :)




Spare-ribs in de Rub:


Spareribs 3-2-1  hot 06 by Bidle, on Flickr



Spareribs 3-2-1  hot 07 by Bidle, on Flickr



Alles aangestoken met een wat kruiden erop om alvast in de stemming te komen:

Weber briketten starter 02 by Bidle, on Flickr


Het begint al te roken:

Weber Smoker WSM 57 008 by Bidle, on Flickr


Erop met die jongens en nu maar geduldig wachten,.....

Spareribs 3-2-1  hot 08 by Bidle, on Flickr


Weber Smoker WSM 57 007 by Bidle, on Flickr





Net even gekeken en de DigiQ geeft echt enkel 110 aan en heel af en toe hoor ik hem even; Kortom werkt tot nu toe echt super!!


Edit:

Nog 1,5 uur en dan inpakken, de temperatuur is nog steeds helemaal constant:

BBQ Guru DigiQ DX2 06 by Bidle, on Flickr


Weber Smoker WSM 57 010 by Bidle, on Flickr
 
Bidle zei:
Uiteraard al wat foto's gemaakt wat een andere hobby is. ;)
Met welke camera/lens heb je de plaatjes gemaakt? Zien er strak uit!
Gelukkig mag je weldra een vieze WSM fotograferen  ;)
 
RedFox zei:
Bidle zei:
Uiteraard al wat foto's gemaakt wat een andere hobby is. ;)
Met welke camera/lens heb je de plaatjes gemaakt? Zien er strak uit!
Gelukkig mag je weldra een vieze WSM fotograferen  ;)


Thx enne Yep,...op naar een vieze Smoker!!  Ik heb de WSM nu al ruim 1 maand schoon staan en eindelijk wordt die vies! Moest voor het werk veel naar het buitenland dus elke keer kwam het er niet van.

Camera voor nu een D700 met een 24-70 en voor de macro's een micro-105.

 
Bidle zei:
Camera voor nu een D700 met een 24-70 en voor de macro's een micro-105.
Oeps da's geen goedkope...met je glaswerk erbij minimaal de waarde van 2 grote keramische BBQ's denk ik  :)
Ik heb ook Nikon, maar dan meer instapmodel: D90 met Nikkor 16-85mm VR en Nikkor 70-300mm VR.
Weinig in gebruik eerlijk gezegd, iPhone is voor mij handig genoeg bij het maken van de foto's voor hier op forum, meteen per email door en dan naar photobucket...(lazy fox)
Succes met de run verder!
 
RedFox zei:
Bidle zei:
Camera voor nu een D700 met een 24-70 en voor de macro's een micro-105.
Oeps da's geen goedkope...met je glaswerk erbij minimaal de waarde van 2 grote keramische BBQ's denk ik  :)
Ik heb ook Nikon, maar dan meer instapmodel: D90 met Nikkor 16-85mm VR en Nikkor 70-300mm VR.
Weinig in gebruik eerlijk gezegd, iPhone is voor mij handig genoeg bij het maken van de foto's voor hier op forum, meteen per email door en dan naar photobucket...(lazy fox)
Succes met de run verder!

Prima camera ook!! Die 70-300 lens heb ik hier ook liggen en moet zeggen dat het een erg goede lens is. Had hem gekocht voor een vakantie om niet te veel lenzen mee te moeten sjouwen. Echter was ik echt verrast over de kwaliteit! Met de 16-85 heb ik helaas geen ervaring. Heb zelf heel lang met een D70 (beetje een erg uitgeklede D90) gespeeld. Die ligt hier nog steeds en gebruik die ook nog regelmatig. Wil nu het liefst een D4X, maar gelukkig is die nog niet uit.  ;) Heb net mijn fotokamertje uitgebreid met een tafel en moest ook een nieuwe flitser kopen. Dus voorlopig mag de D4X nog even op zich laten wachten.
 
ok?, duidelijke info....maar we gaan nu weer on-topic verder met de spareribs, voor die Nikons zijn andere forums  ;)
 
En?? Hoe gaan de rib's?? 8)
 
Heb ze net in het aluminium gedaan enkel loopt nu de temperatuur op,..... hmmm. DigiQ waarschuwde me er netjes voor,.. heb de bovenste verder dicht gezet. Stond half open en nu op een kwart open gezet. Dit zou moeten werken toch??
 
Heb je op de DigiQ de "lid open detectie" geactiveerd?
In dat geval mag de deksel er wat langer af en de temperatuur in de pit wat zakken zonder dat de DigiQ meteen de fan weer laat blazen....
Staat ergens in het manual hoe je deze kunt inschakelen, ik weet even niet uit mijn hoofd of dat mogelijk zelfs al default zo is ingesteld.
Maar geen paniek, ook al heb je tijdelijk wat hogere temp, dat zal weer goedkomen. :)
 
RedFox zei:
Heb je op de DigiQ de "lid open detectie" geactiveerd?
In dat geval mag de deksel er wat langer af en de temperatuur in de pit wat zakken zonder dat de DigiQ meteen de fan weer laat blazen....
Staat ergens in het manual hoe je deze kunt inschakelen, ik weet even niet uit mijn hoofd of dat mogelijk zelfs al default zo is ingesteld.
Maar geen paniek, ook al heb je tijdelijk wat hogere temp, dat zal weer goedkomen. :)

Thx!
Zit er nu bij en langzaam daalt de temperatuur weer. Na deze sessie gelijk even kijken hoe ik het alarm kan uit zetten, voordat de buurman een emmer water over de heg gooit.  ;)
 
Ik heb, als ik de digiq gebruik, alles dicht!! en laat de fan zijn werk doen!. Blijft prachtig op temp.
 
MarBQ zei:
Ik heb, als ik de digiq gebruik, alles dicht!! en laat de fan zijn werk doen!. Blijft prachtig op temp.

Heb hem nu boven ook nagenoeg dicht staan. Hoe ver open heb jij de schuif staan van de DigiQ? Ik heb hem nu op een kwart open staan.
 
Alles dicht!! moet de fan zijn werk laten doen.
 
1/3 open boven en alles beneden dicht muv de viper aansluiting. Veel mensen knijpen de viper zelf ook nog, maar ik laat deze vol open en alles is bij mij lekker stabiel.
 
Waar is die 1/3 voor boven Mike?? (ook ik in de leer modus!!) ::)
 
Terug
Bovenaan Onderaan