BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs & moink balls

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
Tja, vrouw een weekendje weg, geen voetbal van mijn zoon dus alle tijd, vrienden komen langs voor een borrel, de gelegenheid om een lading spare ribs en moink balls te oefenen op de Qamado! Recepten van Noskos gebruikt, waarom het wiel opnieuw uitvinden ;)

Spare ribs ontdaan van vlies en in de rub gezet, nu nachtje de koelkast in...





Moink balls gedraaid en ook nachtje in de koeling.





Morgenmiddag op tijd beginnen, zal de resultaten posten!
 
Gabor, dat zijn erg mooie ribbels hoor!
En de balletjes mogen er ook zijn, we zien graag je verdere foto's!  :)
 
Het begin is er! Leuk om Harry's rub in het wild tegen te komen :D
 
lekker hoor! heb je ook foto's van het eindresultaat?
 
Een mooi begin voor een mooi eindresultaat!
 
noskos zei:
Het begin is er! Leuk om Harry's rub in het wild tegen te komen :D
Emmertje van hem gekregen, maar is nu op helaas... :(
Maar hij gaat in productie had ik begrepen en is vanaf begin mei leverbaar  :)
 
De foto's van het eindresultaat volgen vanavond - als ik daar nog toe in staat ben - en anders morgenochtend!
 
Gabor zei:
De foto's van het eindresultaat volgen vanavond - als ik daar nog toe in staat ben - en anders morgenochtend!

Als de vrouw van huis is dansen de vaders op tafel  8)
 
Gisteren niet meer aan het posten van de resultaten toegekomen dus vandaag dan maar...

Paar uur de ribs op 110 graden gegaard en daarna de moinks er bij, valt toch beetje tegen met de ruimte in een large...

null_zps01c8cf89.jpg


null_zpsb5c30e16.jpg


Moink balls
null_zps76eda759.jpg


En de ribs
null_zps97d82da4.jpg

null_zpsd0d2d834.jpg


De ribs waren goed geslaagd en smaakten prima, de moinks op zich ook maar waren net iets te droog naar mijn zin, ze hebben 1,5 uur gegaard en daarna geglazuurd en nog half uurtje terug. Iemand een idee hoe ik ze wat malser kan houden?

 
ze zien er lekker uit, aan je temperatuur kan het niet gelegen hebben dat je MOINKS wat droog waren
 
Lekker eten en de vriendschaps banden weer goed aangehaald.
Rundergehakt is nogal mager dus ik gebruik meestal (illegaal voor MOINKS) half om half gehakt. dit is wat vetter maar is smeu?ger van smaak.
Andere optie is om een paar klontjes boter door je gehakt te draaien dan wordt het ook wat vetter
 
Boldeagle +1  ;)
 
Gabor zei:
Gisteren niet meer aan het posten van de resultaten toegekomen dus vandaag dan maar...

Paar uur de ribs op 110 graden gegaard en daarna de moinks er bij, valt toch beetje tegen met de ruimte in een large...

De ribs waren goed geslaagd en smaakten prima, de moinks op zich ook maar waren net iets te droog naar mijn zin, ze hebben 1,5 uur gegaard en daarna geglazuurd en nog half uurtje terug. Iemand een idee hoe ik ze wat malser kan houden?

Gisteren zelfde op het programma gehad, ik heb de MOINK-balls op kern gegaard. Was ik achteraf blij van want de temp was vrij hoog dus waren ze eerder klaar dan ik verwacht had. Dus een  thermometer gebruiken misschien?
 
Heb je je rooster te heet gewassen?
 
Boldeagle zei:
boter door je gehakt te draaien dan wordt het ook wat vetter

of liever nog  een paar lepels uitgebakken spekvet.
dan word de smaak echt vetter
 
Had nu 100% rundergehakt bij makro meegenomen - moest daar toch een zalmlende halen. Vorige keer bij slager gehaald en die was iets malser, misschien dat het daar aan ligt maar half om half of wat extra boter/spekvet toevoegen lijkt me zeker het proberen waard, dank voor jullie tips!!! Mooie reden om op korte termijn nog een sessie moink balls te plannen ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan