BasBQ
Beef en Steak

Smac dat smaakt

 
 

kloenie

Stoker
Berichten
288
Smac voorbij zien komen, en omdat de Q toch aanging ook maar Smac er op gegooid.

Geen foto's van de voorbereiding.
Komt neer op :
smac snijden tot zeg een cm boven de onderkant ( dus niet helemaal doorsnijden )
en op de Q gooien voor een 1 uur en 15 min op +- 120 graden.
na de 1 uur en 15 min wat bruine suiker en peper er op en weer er op voor een 30-45 minuten.
Daarna op een bordje gezet en smullen maar.

niet alles opgegeten dus lekker in de koelkast gezet, moet zeggen koud vonden wij het lekkerder.

fototje

bbq7.jpg
 
ziet er lekker uit, en ik weet uit ervaring dat het ook lekker is, koud heb ik het niet geproeft omdat het op was voor ik er erg in had  ;)
 
MM, dat moeten we ook proberen!
 
Ik was uitgeschoten met de peper dus mijn eerste ervaring was wat pittig  ;D
Heb nog een blikje liggen voor een volgende run  :p
 
@structor

die klopt zeker niet, doe elke week de bbq aan...
maar kom er vaak niet aan toe het even toe te voegen...

heb het wel op een lijstje staan dus komt een keer goed.
 
Wij doen wel eens macaroni met SMAC, zou dit na bereiding ook lekker door de macaroni zijn ?
 
Zelf spuit ik er nog wat whisky over, ook erg lekker.
 
of het bij de macaroni smaakt weet ik niet.
maar het is de smac smaak die pittig en zoet smaakt.

Whisky er op... krijg je dan een whisky smaak ?
Want zelf drink ik geen alcohol, en ben dan bang dat het niet smaakt :p
 
ik ga dit binnenkort toch een keer proberen hoor :D kan me er helemaal geen voorstelling van maken!
 
is erg lekker is een van populairste snack hier  :D
 
Big-T zei:
ik ga dit binnenkort toch een keer proberen hoor :D kan me er helemaal geen voorstelling van maken!
Dat heb ik dus ook, ik kende het niet eens van naam. Maar heb nu wel zo'n blikje gekregen van Dennis. Nu nog moed verzamelen ;)
 
Dominique zei:
Big-T zei:
ik ga dit binnenkort toch een keer proberen hoor :D kan me er helemaal geen voorstelling van maken!
Dat heb ik dus ook, ik kende het niet eens van naam. Maar heb nu wel zo'n blikje gekregen van Dennis. Nu nog moed verzamelen ;)

Ik ken het dus wel van naam, maar voornamelijk de "slechte" reactie's
Maar nu ik hier zo zie dat het bij heel veel mensen als favoriet terechtkomt, ga ik het gewoon eens proberen

( vooroordelen van een horeca figuur .... wat de boer niet kent ... ;+ )
 
Als ik eerlijk ben vond ik het ook niet echt appetijtelijk toen het uit het blikje kwam. Maar na een tijdje op de barbecue met wat BBQ rub en whisky was het een aangename verrassing. En voor die paar euro kan je niet echt een buil vallen.
 
Frits zei:
Dominique, ik maak zaterdag wel wat Spam.
Spannend :) ik ben heel nieuwsgierig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan