BasBQ
Beef en Steak

Rosbief spies gemarineerd in Grimbergen abdij bier

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Onder het mom van "doe eens wat anders met rundvlees", heb ik een poging gedaan om deze kreet om te zetten in daden
Ge?nspireerd door de BBQ pitboys heb ik er mijn eigen draai aan gegeven.
Dus bij de slager een mooi stukje rosbief (600 gram) opgehaald en alle ingredi?nten verzameld voor een abdij bier marinade:


De rosbief in dunne plakken (proberen) te snijden:


Marinade dus gemaakt van 1 fles Grimbergen dubbel, theelepel sambal, eetlepel SBR, 2 tenen knoflook, halve rode ui en schijfje  gember.
Dit een uurtje of 2 laten marineren. en hierna alles op stokjes geprikt:


Hierna all?s ongeveer 5 tot 6 minuten boven een houtskool vuurtje gelegd en elke keer als ze gedraaid waren weer ingesmeerd met de marinade.


Dit alles op een bordje gelegd met gegrilde zoete aardappelen en een bacon salade.


Het was prima van smaak met een klein beetje pit en de Grimbergen lekker op de achtergrond.

Groeten, Mike





 
Zo'n bordje kun je voor me neerzetten Mike!!
 
structor zei:
Je had toch nog wel een Grimbergen over he, voor de kok ;)

Ik ben een Brabander, wat denk je zelf  ;) ...... ;D ;D ;D
 
lekker Mike, je hebt er weer iets bijzonders van gemaakt  :)
 
Ziet er erg lekker uit Mike!! ;)
 
Ik ben met zoiets altijd bang dat de rosbief te droog wordt. Zoals ik het lees heb je daar geen last van gehad ?!

Btw ziet er prima uit!
 
Schuif maar door......
 
Boel0037 zei:
Ik ben met zoiets altijd bang dat de rosbief te droog wordt. Zoals ik het lees heb je daar geen last van gehad ?!

Btw ziet er prima uit!

Nee gaat prima, Mooi dun snijden en niet te lang laten liggen. Insmeren met marinade doet ook wonderen. Als ze beginnen te kleuren zit je meestal goed.
Gewoon proberen, een keer terugleggen kan altijd nog !  Als ze overdone zijn kan dit sowieso niet meer. Is een lekker spiesje kan ik je zeggen  ;)
 
Dat is weer eens iets heel anders met rosbief, ziet er super uit.
 
Gewaagde actie om met een mooi stuk rosbief te gaan experimenteren. Maar het ziet er leker uit, qua smaak ga ik er van uit dat jij ook smaakt hebt ;-)
 
Mooie spiesjes. Weet zeker dat ik die wel lust.
Ook handig om te maken op een meating ;)
 
Ziet er erg lekker uit. Krijg ook spontaan zin in een dubbel.
(gelijk maar een Rochefort in de koeling gezet)
 
ziet er zeker goed uit Mike! was vlees nog lekker rood van binnen?
 
Dat ziet er erg leuk en lekker uit!
 
Zier er lekker uit en de Bacon salade klinkt ook goed is dit een eigen recept en eigen Bacon. ;D
 
Big-T zei:
ziet er zeker goed uit Mike! was vlees nog lekker rood van binnen?

Is wat lastig met die dunne reepjes, maar was wel lekker mals
 
Terug
Bovenaan Onderaan