BasBQ
Beef en Steak

Rib quartet

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Over een maand heb ik met een vriend een rib-off. Deze sessie is om daar even voor te oefenen en om te kijken welke ribbels er in de smaak vallen. Daar naast moet ik ook nog even goede vriendjes worden met de WSM ;)

De slager heeft mij voorzien van mooie dikke ribbels 8 stuks die bij elkaar 6 kg wegen, gezien de dikte lijkt mij de  3-1-1 methode prima.

Ik heb de volgende rubs/marinades gebruikt (van links naar rechts):
- Easterwood (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/varken/easterwood-spare-ribs-10/)
- Bad byron's Butt rub + sweet baby ray's bbq sauce
- Blues hog rub + smokey mountain
- Chinatown ribs (zie http://www.bbq-nl.com/2009/11/chinatown-ribs.html)

Zo zagen ze er uit na een nachtje op smaak komen:
IMG_5133_zps197055dd.jpg


Past precies op het bovenste rooster van de WSM 47, toch maar goed dat ik niet voor de 37 ben gegaan! Ik wil namelijk ook nog wat moink balls maken, die kunnen nu mooi op het onderste rooster.
IMG_5136_zps9ad9b967.jpg


Van zelf spreken hou ik jullie op de hoogte.
 
je gaat deze toch niet een maand bewaren hoop ik, anders moet je ons allemaal even uitnodigen
 
Leo zei:
je gaat deze toch niet een maand bewaren hoop ik, anders moet je ons allemaal even uitnodigen

Ben je mal! Denk niet dat we het vanavond allemaal op krijgen, maar die ribbels gaan het zeker geen maand volhouden dat beloof ik plechtig.
 
Niet gebeurt.....das jammer nou, maar je kunt het goed maken met wat mooie sfeerbeelden van het eindproduct!!!
 
mooi sessie zo hoor!
 
Mr_Nas zei:
Ben benieuwd naar de uitslag!
Jammer dat er geen combi tussen zit van Butt Rub met Blues Hog BBQ Sauce, maar ik denk dat #2 goed zal gaan scoren.
 
RedFox zei:
Mr_Nas zei:
Ben benieuwd naar de uitslag!
Jammer dat er geen combi tussen zit van Butt Rub met Blues Hog BBQ Sauce, maar ik denk dat #2 goed zal gaan scoren.

Dat was ook mijn verwachting maar de Blues hog en chinatown zijn er als beste uitgekomen. Ik zal volgende keer de Butt rub me de Blues hog proberen. Ik vond persoonlijk de Blues hog wel lekker maar ik vond het wat vlak, wellicht dat de Butt rub net wat extra's kan toevoegen.
 
Even een update.

Wat lekkere ballen als voorafje:
IMG_5140_zps5ece09bd.jpg


Voor de glaze:
IMG_5137_zpsd3327c39.jpg


Klaar om geserveerd te worden:
IMG_5141_zps0d5905e6.jpg


Aan tafel!
IMG_5142_zps0861be4b.jpg


De ribben waren niet echt mals, ze waren zeker goed te eten maar het waren geen fall-off-the-bone spareribs. Beetje jammer maar was nog steeds erg lekker. Volgende keer wat langer dan 1 uur in het folie laten zitten. Wel vervelend moet ik nog een keer oefenen ;)

Qua smaak was het de Blues hog en de Chinatown die de meeste waardering kregen. Zelf vind ik de butt rub/sweet baby ray ook erg lekker.
 
Jullie hebben lekker gegeten!!!
 
wow, dat was een vol Ikea rekje zeg!
 
Daar krijg je toch spontaan weer honger van  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan