Vandaag was het weer eens zover. Weer eens ff wat uit de Indische keuken gemaakt omdat schoonzus en zwager (van Java) op bezoek kwamen.
Dus, klein rijsttafeltje gemaakt.
- Nasi Kunjit
- Atjar Ketimoen
- Sambal Goreng Kentang
- Pittige boontjes
- Rendang Sapi Daging (droog)
- Babi Pangang volgens recept van @Ewald
- Babi Pangang saus volgens recept van @Ewald
www.bbqgenootschap.nl
www.bbqgenootschap.nl
De Rendang. Gemaakt van geweldige riblappen (1,5 kg van de slager. Deze 1 nacht in een rubje laten staan, vervolgens een uur gerookt met hickory en daarna 6 uur onder de 100C. dome temp. laten stoven .Vlees was na stoven al mals.
.
Voor mijn smaak net wat te droog. Ik hou wel van wat saus. Blokjes vlees nog vast maar va,len direct uit el,aar.
De Babi Pangang. Conform Recept van Ewald.
Een stuk mager spek van 1050 gr zonder zwoerd voorbewerkt volgens recept en een nacht laten drogen. Op de Q zeer langzaam voor 3,5 h gegaard op een roostertemp < 120C tot de kerntemp vab 75 C.. Daarna de Q gedurende 1h in temp verhoogd tot 220 C en de babi verder gegaard tot een kerntemp. van 87 C. Al met al heeft porky bijna 5h op de Q doorgebracht. (knorde van genot..
)
Voor het kleurtje het stuk spek ff boven het vuur gebakken.
O ja, en daarna nog ff op eten.
Van de overige gerechten heb ik geen foto's.
Ik kan de saus en de bereiding van het stukje pork van harte aanbevelen.
- Rendang leek bij het proeven erg scherp. Viel in combi met de rest goed mee
- Vrouwlief heeft zich over de boontjes ontfermt. Prima gelukt.
- Babi pangang fijn gaar. Lekker met de saus.
Dus, klein rijsttafeltje gemaakt.
- Nasi Kunjit
- Atjar Ketimoen
- Sambal Goreng Kentang
- Pittige boontjes
- Rendang Sapi Daging (droog)
- Babi Pangang volgens recept van @Ewald
- Babi Pangang saus volgens recept van @Ewald
Buikspek Babi pangang style
Gepekeld krokant buikspek babi pangang style. Gisteren een stuk buikspek zonder zwoerd vet ingesneden recht, niet kruislings 3-5 mm snedes van elkaar en gepekeld (droog) Per kilogram buikspek (zonder zwoerd) 10 gram zout (Fleur de Sel) = 1% 5 gram suiker (rietsuiker) = 0,5% 1 el. rijstazijn...

Saus: Babi Pangangsaus
Deze saus staat ook bij Varkensvlees Babi Pangang, deze bereiding hieronder is iets anders, maar ze smaken nagenoeg hetzelfde. Dit is echt een superlekkere saus die ik eigenlijk een kruising tussen Babi Pangang en Char Siu saus vind. Ingredienten: 2 uien (middelmaat) zeer fijn gesneden/gehakt...

De Rendang. Gemaakt van geweldige riblappen (1,5 kg van de slager. Deze 1 nacht in een rubje laten staan, vervolgens een uur gerookt met hickory en daarna 6 uur onder de 100C. dome temp. laten stoven .Vlees was na stoven al mals.

Voor mijn smaak net wat te droog. Ik hou wel van wat saus. Blokjes vlees nog vast maar va,len direct uit el,aar.
De Babi Pangang. Conform Recept van Ewald.
Een stuk mager spek van 1050 gr zonder zwoerd voorbewerkt volgens recept en een nacht laten drogen. Op de Q zeer langzaam voor 3,5 h gegaard op een roostertemp < 120C tot de kerntemp vab 75 C.. Daarna de Q gedurende 1h in temp verhoogd tot 220 C en de babi verder gegaard tot een kerntemp. van 87 C. Al met al heeft porky bijna 5h op de Q doorgebracht. (knorde van genot..

Voor het kleurtje het stuk spek ff boven het vuur gebakken.
O ja, en daarna nog ff op eten.
Van de overige gerechten heb ik geen foto's.
Ik kan de saus en de bereiding van het stukje pork van harte aanbevelen.
- Rendang leek bij het proeven erg scherp. Viel in combi met de rest goed mee
- Vrouwlief heeft zich over de boontjes ontfermt. Prima gelukt.
- Babi pangang fijn gaar. Lekker met de saus.
Laatst bewerkt: