BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
het is alweer een tijdje geleden dat ik een low en slow run gedaan heb, en ook een tijdje geleden dat ik pulled pork gemaakt heb. als afwisseling van alle heerlijke sous vide experimenten die hier in huis plaatsvinden vond ik het er op deze stralende dag maar weer eens tijd voor! ?n ik heb dit keer echt procureur. de meeste keren heb ik namelijk schouder gebruikt.

de rub was helemaal op, net als de vorige keer heb ik een voorraadje 'mariekens magic soul dust' gebrouwen en net als de vorige keer is dat vrij random gedaan. wel heb ik net achteraf een soort van genoteerd wat ik erin heb zitten, voor het geval ik het wil reproduceren. dit keer heb ik wat verse knoflook en verse citroenrasp op het vlees gewreven voor ik de rub eroverheen strooide (want ik had geen knoflookpoeder en ook het citroenpeper in huis, die ik eigenlijk in de rub wilde doen).

DSCN0696.JPG


DSCN0701.JPG


nog net zichtbaar in beeld; de vakkundig IP65 (spatwaterdicht voor de niet-beroepsgedeformeerden)  uitgevoerde thermometer met behulp van een boterhamzakje, terwijl het een stralende dag is. deze neuroot heeft haar lesje geleerd met de eerste verdronken thermometer.

DSCN0706.JPG


de bbq met de minion methode aangestoken, vol appelhout. de boel staat gemoedelijk te roken op mijn balkonnetje. heeeeeerlijk!  :)
 
je voorbereidingen zijn prima, veel foto's dan krijg je je stikkertje  ;)
 
Leo zei:
je voorbereidingen zijn prima, veel foto's dan krijg je je stikkertje  ;)

hahahahaha yeah right  ;)
in dat geval post ik dit keer het broodje met PP lekker NIET!  :p
 
inmiddels 51 graden, ik heb al eerder wat rookhout bijgevuld maar de temp is heerlijk constant. wat relaxed zeg zo zonder wind en regen, en zonder te hoeven bijvullen. helemaal toppie.

DSCN0708.JPG


DSCN0709.JPG
 
Ik ga je volgen! Fijne run! :)
 
Ohh dat wordt een lekkere snack vanavond
 
op het moment hebben we 66 graden en een mooie stevige buitenkant, net de glaze erop gedaan.
 
Succes, komt goed
 
crisis, voor de glaze heb ik het allerlaatste restje  'dominique nr. 4' opgemaakt dus nu is er geen zelfgemaakte bbq saus meer in huis. afgrijselijk-hoe-heeft-het-zover-kunnen-komen-etc! en voor de glaze bleek ook geen honing meer in de kast te staan, de maple syrup was op, gelukkig was er nog wat appelstroop en molasses om mee te improviseren.

DSCN0711.JPG


eerst maar even een pannetje bbq saus opzetten om deze chaos te bezweren en dat flesje weer vol te toveren.
 
in elk geval weer een klein beetje om het weekend door te komen...

DSCN0720.JPG


het vlees zit in de zone, was 67 en nu weer 66, dus strak ingepakt in alu folie:
DSCN0717.JPG
 
Marieken zei:
crisis, voor de glaze heb ik het allerlaatste restje  'dominique nr. 4' opgemaakt dus nu is er geen zelfgemaakte bbq saus meer in huis. afgrijselijk-hoe-heeft-het-zover-kunnen-komen-etc! en voor de glaze bleek ook geen honing meer in de kast te staan, de maple syrup was op, gelukkig was er nog wat appelstroop en molasses om mee te improviseren.

DSCN0711.JPG


eerst maar even een pannetje bbq saus opzetten om deze chaos te bezweren en dat flesje weer vol te toveren.

Koken is vooruitzien! Maar inderdaad HOE KAN DAT????? Heb jij geen "domi's n?4" alarm op je keukenkastje? Hihi.
 
je bent lekker bezig, ben benieuwd naar je eind resultaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan