BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

En was het alles wat je er van Had verwacht. Tussen resultaat ziet er goed uit in ieder geval!
 
jahaaa het is pulled pork. ik zal zo nog wat plaatjes uploaden. maar eerst ook coleslaw maken want ik heb zowaar verse mierikswortel in huis.

Dominique zei:
Koken is vooruitzien! Maar inderdaad HOE KAN DAT????? Heb jij geen "domi's n?4" alarm op je keukenkastje? Hihi.

en dan dus ook nog te weinig ketchup in huis, vandaar dat halve flesje ; ) koken is ingredi?nten vervangen  :p
 
Marieken zei:
jahaaa het is pulled pork. ik zal zo nog wat plaatjes uploaden. maar eerst ook coleslaw maken want ik heb zowaar verse mierikswortel in huis.

Dominique zei:
Koken is vooruitzien! Maar inderdaad HOE KAN DAT????? Heb jij geen "domi's n?4" alarm op je keukenkastje? Hihi.

en dan dus ook nog te weinig ketchup in huis, vandaar dat halve flesje ; ) koken is ingredi?nten vervangen  :p
Dan ben jij de verloren zuster van Emiel zeker =)) . Die neemt ingredi?nten ook vaak aan ter kennisgeving.....
 
Helemaal voldaan dan nog even de update van het varkenfestijn. Gisteravond toen de kolen een beetje op hun eind liepen (bbq 120 graden met de ventilatie vol open) stagneerde de temperatuurstijging rond de 67-70 graden, en begon de kerntemperatuur een beetje terug te lopen. Perfecte timing dus, want ik heb de kolen niet hoeven bijvullen en dat hoopte ik eindelijk een keertje relaxed voor elkaar te krijgen. Vervolgens zoals al te zien was heb ik de boel strak in alufolie gewikkeld, en naar de op 120 graden verwarmde oven verhuisd.

Ik ben wel benieuwd waarom de temperatuur van de 'zone' elke keer anders lijkt, heeft dat te maken met de grootte van het stuk vlees? welk stukje je hebt, meer of minder vet? of zit de thermometer dan niet exact in het midden van het vlees?

enfin, toen ik de 88 graden haalde heb ik de oven uitgezet en ben ik gaan slapen. vanochtend heb ik het vlees uitgepakt en zonder folie nog even in de oven gezet om de bark weer even stevig te laten worden omdat die in het folie een beetje zompig geworden was (aan de onderkant). Toen de eindsaus gemaakt met ananassap (omdat er geen appelsap in huis was) en het vlees in stukjes getrokken. Aan de kant waar ik begon dacht ik even dat ik rilette gemaakt had, mijn hemel wat een vette bende, maar de andere helft was minder vet en na alles door elkaar te hebben gemengd is het perfect. superzacht en klef, helemaal zoals je het hebben wilt. Snel een simpele coleslaw gemaakt met witte kool, wortel, sjalot en verse mierikswortel door de dressing en er was ontbijt! of lunch.

om onze lunchgast te quoten 'een omfiets-broodje!'  :)

DSCN0721.JPG


DSCN0723.JPG


DSCN0725.JPG


DSCN0727.JPG


DSCN0730.JPG
 
Dominique zei:
Dan ben jij de verloren zuster van Emiel zeker =)) . Die neemt ingredi?nten ook vaak aan ter kennisgeving.....

je moest eens weten hoe die batch no.4 in elkaar steekt, je herkent er niets van terug  :))
 
Het ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Ziet r lekker uit  :)
 
Ohhh heerlijk. Ziet er geweldig uit en wat een mooie uitleg. Gefeliciteerd met je Knorretje.  :D
 
Welja, een random in elkaar gejastte n?4, en in de oven, en toch een knorretje, de standaard gaat met rasse schreden achteruit =))

Nou Marieken, van Harte met je Knor hoor! ;)
 
Dominique zei:
Welja, een random in elkaar gejastte n?4, en in de oven, en toch een knorretje, de standaard gaat met rasse schreden achteruit =))

Nou Marieken, van Harte met je Knor hoor! ;)

4's a charm of scheepsrecht of zoiets denk ik  :p
 
Marieken zei:
Dominique zei:
Welja, een random in elkaar gejastte n?4, en in de oven, en toch een knorretje, de standaard gaat met rasse schreden achteruit =))

Nou Marieken, van Harte met je Knor hoor! ;)

4's a charm of scheepsrecht of zoiets denk ik  :p
Jatochnietdan? Hihi.
 
gefeliciteerd met je knor, ondanks dat je je ingredi?nten niet goed voor elkaar had  :p , had ik het toch wel willen proeven hoor  ;) :)
 
Dominique zei:
Marieken zei:
jahaaa het is pulled pork. ik zal zo nog wat plaatjes uploaden. maar eerst ook coleslaw maken want ik heb zowaar verse mierikswortel in huis.

Dominique zei:
Koken is vooruitzien! Maar inderdaad HOE KAN DAT????? Heb jij geen "domi's n?4" alarm op je keukenkastje? Hihi.

en dan dus ook nog te weinig ketchup in huis, vandaar dat halve flesje ; ) koken is ingredi?nten vervangen  :p
Dan ben jij de verloren zuster van Emiel zeker =)) . Die neemt ingredi?nten ook vaak aan ter kennisgeving.....

Tssss, in mijn afwezigheid over mij praten durf je wel. Maaruhm ik hou van je credo =)) =))
 
Krijg spontaan trek......ah.....zit er niet nog een restje in mijn vriezer????
Ga straks maar eens graven in dat ding  :p
 
Ja hoor, ik heb alweer gelachen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan