BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

Hmmm ik weet niet of het lekkerder was dan de schouder. Ik denk eigenlijk van niet. Dit was een heel mooi stuk en perfect gelukt, en ik heb wel eens stukjes gehad in de schouder die minder zacht waren maar ik las her en der dat je dat altijd kunt tegenkomen in je vlees. Ik geloof dat je met beide hele mooie pulled pork kunt maken.

Maar ja, ik geloof ook dat als je hem eenmaal in folie hebt zitten het niet meer uitmaakt of je het op de bbq of in de oven stopt dus luister vooral niet naar mij! :p
 
er waren natuurlijk dit keer restjes, en dus zijn er nu kroketten in de vriezer! ik had geen goede runderbouillon dus ik heb fond/ontvette jus van langzaam gegaard buikspek gebruikt voor de roux.

ik had nog nooit kroketten gemaakt en het was leuk om een keer te doen. veel werk! maar ik vind zelf, hoewel dit echt lekker is en de ragout heerlijk smaakte, dat ik mijn pulled pork liever op een broodje eet en dat ik liever koe in mijn kroketten heb. ach ja... het zit hem volgens mij in het plakkerige (gelatine/vettige) varkensvlees. gestoofd rund voelt wat droger/magerder en in zo'n vette gefrituurde ragout is dat nou juist lekker.

DSCN0826.JPG


DSCN0830%2520%25282%2529.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan