BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork.............ontmaagding, mijn eerste keer ;o))

 
 
 

ReneR

Gemarineerd
Berichten
2.395
Dit weekend dan voor het eerst een Pulled Pork proberen te maken.

IMG_21021_zps96235f8b.jpg

Bij de Sligro een mooie procureur gevonden van ruim 2,5 kilo want je moet toch ergens mee beginnen....

IMG_22331_zpsabca6d83.jpg

En hier is hij zonder zijn jasje

IMG_22311_zps49e34f35.jpg

De rub samengesteld

IMG_22341_zps27cbc01e.jpg

Beetje prikken

IMG_22351_zpse696f33d.jpg

De rub er liefdevol in gemasseerd  ;)

IMG_22361_zpsd6370e6e.jpg

En nu mag hij lekker een poosje gaan slapen in de koeling

Zodra er meer foto's zijn.....volgen ze vanzelf (hoop ik)
 
Komt helemaal goed!
 
Veel succes van t weekend !
 
En, hoe staat het ervoor? Ik heb er zelf ook twee op liggen, ben benieuwd!
 
Heb je het extra vet er trouwens nog afgesneden of erop laten zitten?
 
ReneR zei:
Dit weekend dan voor het eerst een Pulled Pork proberen te maken.
Zodra er meer foto's zijn.....volgen ze vanzelf (hoop ik)
Succes, ik ga het volgen! Plaats je tussendoor ook foto's?
 
Heel veel succes vandaag. De eerste blijft een magisch moment.
 
Dat gaat helemaal goed komen als ik de voorbereiding zo zie!
 
ReneR zei:
IMG_22341_zps27cbc01e.jpg

Beetje prikken
Ik injecteer de procureur en/of brisket vanaf de zijkanten, vind dat wat handiger en heb de indruk minder "lekkage" te hebben.
 
Mooi filmpje Piet, high speed injection!
 
Succes hoor de eerste is altijd spannend. Enne bij mij is het bij het injecteren net zo'n smeerboel. Ik heb gisteravond ook weer staan mopperen, het spoot via een ander injectie gaatje op de kleren van mijn dochter....
 
structor zei:
Succes hoor de eerste is altijd spannend. Enne bij mij is het bij het injecteren net zo'n smeerboel. Ik heb gisteravond ook weer staan mopperen, het spoot via een ander injectie gaatje op de kleren van mijn dochter....

Als ik injecteer leg ik het vlees eerst in een zipzak, dat scheelt behoorlijk in de smeerboel. Plus dat alles wat er weer uitloopt in de zak blijft en dat wordt grotendeels door het vlees opgenomen als je een het hele zaakje een nacht in de koelkast legt.
 
Nosmo zei:
structor zei:
Succes hoor de eerste is altijd spannend. Enne bij mij is het bij het injecteren net zo'n smeerboel. Ik heb gisteravond ook weer staan mopperen, het spoot via een ander injectie gaatje op de kleren van mijn dochter....

Als ik injecteer leg ik het vlees eerst in een zipzak, dat scheelt behoorlijk in de smeerboel. Plus dat alles wat er weer uitloopt in de zak blijft en dat wordt grotendeels door het vlees opgenomen als je een het hele zaakje een nacht in de koelkast legt.
Rub je dan ook in de zipzak?
 
Rubben doe ik pas de volgende ochtend, ongeveer een uur voordat de procureur de Primo in verdwijnt.
De procureur in dan nog wel vochtig maar niet meer zo drijfnat als vlak na het injecteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan