Hoi BBQ collega's.
Tja, ik zit hier met een dilemma.
Wil graag meedoen met de fotowedstrijd en heb mezelf en @Barbeknoei beloofd dat er kroketten gemaakt zouden worden.
Pulled Pork kroketten had ik in gedachten.
De PP die ik gebruikt heb is uiteraard zelf gemaakt:
www.bbqgenootschap.nl
Vandaar deze post in L&S omdat dit een vervolg is van mijn pp verslag.
De kroketten komen niet van de bbq, dus vraag ik me af:
Hoort dit topic in L&S thuis?
Mag ik de kroketten-foto gebruiken voor de fotowedstrijd?
Aan de moderators: grijp maar in als jullie het nodig vinden. Het is je vergeven
Maar graag wil ik dit met jullie delen. Het is de eerste keer dat ik kroketten heb gemaakt.
En wat is dit M*****F***ING LEKKER!!!!!
OK. Aan de slag:
Het recept van Noskos is naar eigen inzicht gecombineerd met een recept "uitpaulineskeuken.nl".
De ingrediënten is van alles en nog wat, wat er hier in de kasten te vinden was. Er zijn dus geen
kosten gemaakt om deze kroketten te maken.
Uiteindelijk is in de ragout gegaan:
- 0,5 ltr runderbouillon van 0,5 bouillonblokje met een eetlepel knoflookpoeder en een eetlepel bbq rub
- 500gr pulled pork
- 2 theelepels venkelpoeder
- een eetlepel worcestersaus
- een eetlepel gedroogde oregano
- een restant geraspte parmezaan
- een restant verse groene pesto
De (koude) bouillon
Smelten van de boter voor de roux
Uiteindelijk komt alles bij elkaar in de ragout
Nadat dit een nachtje en een dagje in de koelkast heeft gestaan, gisteren samen met dochterlief de kroketten gemaakt. We hadden nog een klein beetje panko. De rest is met gewoon paneermeel gemaakt, want het mocht niets kosten
Het zijn niet moeders mooiste, maar hee. Home-made, weet je nog
Nadat ze een nachtje in de vriezer hebben gelegen hebben we zojuist voor de lunch er eens een paar gefrituurd.
Hier komen ze net uit de frituur
En daarna een plankje opgemaakt voor de foto.
Lekker een broodje kroket
Het smaakte echt super lekker.
Ik was erg blij dat het in de frituur niet uit elkaar viel, want bij het maken van de kroketten vond ik de afgekoelde ragout eigenlijk nog best wel zacht.
Maar het is allemaal goed gekomen en we hebben een lekkere lunch gehad.
Dank voor het kijken.
Rick
Tja, ik zit hier met een dilemma.
Wil graag meedoen met de fotowedstrijd en heb mezelf en @Barbeknoei beloofd dat er kroketten gemaakt zouden worden.
Pulled Pork kroketten had ik in gedachten.
De PP die ik gebruikt heb is uiteraard zelf gemaakt:
Pulled Pork: voorraad aanvullen
Beste BBQ-collega's, Laatst 6 kilo procureur op de kop getikt. En dat icm met het gegeven dat het alweer lang geleden was dat hier de wsm voor een lange sessie is gebruikt gisteren weer eens lekker old skool pulled pork gemaakt. Het gevolgde recept is het wedstrijdrecept van Noskos, want is...

De kroketten komen niet van de bbq, dus vraag ik me af:
Hoort dit topic in L&S thuis?
Mag ik de kroketten-foto gebruiken voor de fotowedstrijd?
Aan de moderators: grijp maar in als jullie het nodig vinden. Het is je vergeven

Maar graag wil ik dit met jullie delen. Het is de eerste keer dat ik kroketten heb gemaakt.
En wat is dit M*****F***ING LEKKER!!!!!
OK. Aan de slag:
Het recept van Noskos is naar eigen inzicht gecombineerd met een recept "uitpaulineskeuken.nl".
De ingrediënten is van alles en nog wat, wat er hier in de kasten te vinden was. Er zijn dus geen

Uiteindelijk is in de ragout gegaan:
- 0,5 ltr runderbouillon van 0,5 bouillonblokje met een eetlepel knoflookpoeder en een eetlepel bbq rub
- 500gr pulled pork
- 2 theelepels venkelpoeder
- een eetlepel worcestersaus
- een eetlepel gedroogde oregano
- een restant geraspte parmezaan
- een restant verse groene pesto
De (koude) bouillon
Smelten van de boter voor de roux
Uiteindelijk komt alles bij elkaar in de ragout
Nadat dit een nachtje en een dagje in de koelkast heeft gestaan, gisteren samen met dochterlief de kroketten gemaakt. We hadden nog een klein beetje panko. De rest is met gewoon paneermeel gemaakt, want het mocht niets kosten

Het zijn niet moeders mooiste, maar hee. Home-made, weet je nog
Nadat ze een nachtje in de vriezer hebben gelegen hebben we zojuist voor de lunch er eens een paar gefrituurd.
Hier komen ze net uit de frituur
En daarna een plankje opgemaakt voor de foto.
Lekker een broodje kroket
Het smaakte echt super lekker.
Ik was erg blij dat het in de frituur niet uit elkaar viel, want bij het maken van de kroketten vond ik de afgekoelde ragout eigenlijk nog best wel zacht.
Maar het is allemaal goed gekomen en we hebben een lekkere lunch gehad.
Dank voor het kijken.
Rick